Blog

Συμβουλές για νέους ποδηλάτες

Γράφει η

Θέλετε να ξεκινήσετε το ποδήλατο είτε για τις μετακινήσεις σας, είτε για τις βόλτες σας; Θέλετε να γυμναστείτε ή να κάνετε κυριακάτικες βόλτες με φίλους; Όποιες και να είναι οι… προθέσεις σας, θα πρέπει να επιλέξετε προσεκτικά το ποδήλατό σας.

Πρώτα απ’ όλα, σκεφτείτε τι χρήση θα κάνετε κατά κύριο λόγο. Άλλο ποδήλατο θα αγοράσετε για την πόλη, άλλο για τις εκδρομές ή τα βουνά, κτλ. Θα λάβετε μέρος σε αγώνες, θα κάνετε βόλτες ή θα πηγαίνετε στη δουλειά; Σκοπεύετε να το βάζετε στα μέσα μαζικής μεταφοράς; Όλα αυτά θα σας οδηγήσουν στη σωστή κατηγορία ποδηλάτου, αφού υπάρχουν τα mountain bikes, τα street bikes, τα γνωστά πλέον «σπαστά» και πολλά άλλα.

Ορίστε τον προϋπολογισμό σας. Οι τιμές των ποδηλάτων έχουν τεράστιο εύρος, καλό είναι λοιπόν, να ξέρετε πόσα χρήματα θέλετε να ξοδέψετε πριν πάτε στο κατάστημα, για να διευκολυνθείτε και να περιορίσετε τις επιλογές.

Επισκεφθείτε ένα κατάστημα ποδηλατικού εξοπλισμού και ζητήστε από τον πωλητή να σας βοηθήσει. Το πιο σημαντικό που πρέπει να λάβετε υπόψη όταν αγοράζετε ποδήλατο είναι η σωστή εφαρμογή, το μέγεθος δηλαδή του σκελετού. Προτιμήστε σχέδια για τέλεια εφαρμογή και δοκιμάστε τα, έτσι ώστε να ταιριάζουν με τις αναλογίες σας. Τέλος, μάθετε για την εγγύηση του ποδηλάτου, για να είστε καλυμμένοι σε περίπτωση που κάτι χαλάσει και χρειαστεί επιδιόρθωση.

Κι επειδή για όλες τις γυναίκες το στιλ παίζει παντού ρόλο, υπάρχουν πολλά σχέδια ποδηλάτων για όλα τα γούστα, vintage, retro, πολύχρωμα ή girlie, σίγουρα υπάρχει εκεί έξω το κατάλληλο για εσάς!

Φροντίστε να φοράτε πάντα κράνος για την προσωπική σας προστασία, καθώς μπορεί να αποβεί σωτήριο σε περίπτωση πτώσης.

Έχετε πάντα στο ποδήλατό σας ένα παγούρι με νερό για να ενυδατώνετε τον οργανισμό σας σε μακρές ή απαιτητικές διαδρομές. Για πολύ μακρές διαδρομές υπάρχουν σάκοι νερού χωρητικότητας έως δύο λίτρα.

Και βέβαια, στην περίπτωση που κάνετε μεγάλες διαδρομές, ειδικά στο ύπαιθρο, χρησιμοποιήστε αντιηλιακό και βάλτε γυαλιά ηλίου.

–Το σωστό ξεκίνημα

Αν είστε νέος ποδηλάτης ξεκινήστε χωρίς να πιέσετε τον εαυτό σας. Κάντε μικρές διαδρομές και αυξήστε τις αποστάσεις σταδιακά.

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε εφαρμογές στο smartphone σας (αν έχετε) για να καταγράψετε την απόσταση που διανύσατε και τον χρόνο που απαιτήθηκε, να συμβουλευτείτε οδικό χάρτη για τις διαδρομές σας κλπ.

Μπορείτε επίσης να γίνετε μέλη σε ομίλους ποδηλατών ανεξαρτήτως της εμπειρίας σας (όπως οι Ποδηλάτες και οι Προβομάστορες). Ως μέλη μιας ομάδας μπορείτε να ανταλλάξετε εμπειρίες, να γνωρίσετε ανθρώπους με κοινά ενδιαφέροντα και να κάνετε τις διαδρομές σας πιο ευχάριστες.

–Η σωστή προετοιμασία
Πριν ασκηθείτε είτε στο ποδήλατο είτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο φροντίστε να έχετε φάει και ενυδατωθεί κατάλληλα.

Τουλάχιστον μια ώρα πριν την ποδηλατική διαδρομή φάτε ένα ελαφρύ γεύμα πλούσιο σε πρωτεΐνες και υδατάνθρακες. Επίσης πιείτε πολύ νερό πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη διαδρομή.

Η ποδηλασία απαιτεί δύναμη και αντοχή σε όλο το σώμα, καθώς καταπονείται μεγάλος αριθμός μυϊκών ομάδων: τετρακέφαλοι, γλουτοί, οπίσθιοι μηριαίοι κ.α

Επίσης, μύες όπως το στήθος και οι τρικέφαλοι συμβάλλουν στη διατήρηση της σωστής στάσης και άρα του ελέγχου του ποδηλάτου.

Η ποδηλασία έχει πολύ θετική συμβολή στην καρδιακή λειτουργία, αλλά θα χρειαστεί να δυναμώσετε τους μύες σας για να διατηρήσετε την αντοχή και την ικανότητά σας.

Πηγή: https://goo.gl/xFqFhR

Δείτε επίσης

Το καλάθι είναι άδειο