Blog

Stand Up Paddle (SUP), μια εξαιρετική γυμναστική για όλο το σώμα

Γράφει η

Το Stand Up Paddle (SUP) ήδη έχει κάνει την εμφάνισή του στις περισσότερες ελληνικές παραλίες και συναρπάζει μικρούς και μεγάλους σε όποιο μέρος κι αν είστε. Απευθύνεται σε όλους. Δεν χρειάζονται ιδιαίτερες γνώσεις, ούτε σωματικά προσόντα.

Δύο πράγματα το χαρακτηρίζουν σταθερά: Ο αναβάτης στέκεται όρθιος πάνω σε ένα σκάφος στυλ longboard-surf, και χρησιμοποιεί σαν κινητήριο μοχλό ένα μακρύ μονόπλευρο κουπί, σαν προπέλα ώστε να κινείτε εμπρός.

Το SUP είναι μια εξαιρετική γυμναστική για όλο το σώμα που μπορείς να την συνδυάσεις με την ευχάριστη εμπειρία της πλεύσης. Συνδυάζοντας την αερόβια άσκηση, με την ενδυνάμωση και τη διασκέδαση, προσφέρει ένα πραγματικό γυμναστήριο μέσα στη θάλασσα. Με την προσθήκη του κομματιού της «αστάθειας», η γυμναστική από κάτι που περιλαμβάνει άγχος, μονοτονία και κούραση, μετατρέπεται στην απόλυτη διασκέδαση!

Δεν υπάρχουν πολλά αθλήματα & δραστηριότητες που να μπορούν να «κερδίσουν» τόσο υψηλά επίπεδα fitness, όσο το SUP χωρίς καν να το καταλαβαίνεις. Το SUP προσφέρει μια συνολική καρδιοαγγειακή (cardio-vascular) προπόνηση, η οποία συνδυάζει στοιχεία του fitness όπως ισορροπία, δύναμη, αντοχή, συντονισμό, ευελιξία και σταθερότητα. Εάν ψάχνετε για μία δραστηριότητα, έναν τρόπο εκγύμνασης, ένα είδος προπόνησης που να συνδυάζει fitness και cardio την ίδια στιγμή, τότε το SUP είναι η απάντηση σας.

Ας τα πάρουμε λοιπόν απ΄ την αρχή:

Όπως σε κάθε είδους Surf board έτσι και για το SUP ισχύει ο κανόνας όσο πιο αρχάριος τόσο μεγαλύτερη σανίδα. Αυτό είναι κάτι το εξαιρετικά λογικό γιατί οι μεγαλύτερες σανίδες προσφέρουν ευκολότερη ισορροπία το πρώτο πράγμα που έρχεται να αντιμετωπίσει ο κάθε επίδοξος surfer στις πρώτες του επαφές στο νερό. Για την επιλογή του εξοπλισμού του Stand Up Paddle υπάρχουν διαφορετικοί τύποι σανίδας (all around, cruising, waves, ή racing), και αυτό που πρέπει να λάβετε υπ’ όψιν στην επιλογή μιας σανίδας SUP είναι το μήκος.
Σανίδες μήκους από 10″ έως 12″ (πόδια) είναι ιδανικές για σχεδόν όλο το εύρος ανθρώπων. Σανίδες 10″ είναι κατάλληλες για άτομα που ζυγίζουν μέχρι 68-70 κιλά, 11″ για όσους είναι 80-90 κιλά και 12″ για 90 κιλά και πάνω, φυσικά παίζει ρόλο και το πλάτος διότι υπάρχουν και σανίδες 10″ χ 34, 35, 36 οι οποίες είναι 200 έως και 250 λίτρα. Όλα αυτά είναι ενδεικτικά διότι ένας έμπειρος μπορεί να χρησιμοποιήσει σανίδα πολύ μικρότερης χωρητικότητας 7, 8, 9 από τα λίτρα που αντιστοιχούν στα κιλά του.

Ξεκινήστε με ήρεμα νερά και όσο το δυνατόν με ελάχιστη ταχύτητα ανέμου. Κατ 'αρχάς, θα πρέπει να έχετε ικανότητα κολύμβησης χωρίς ικανότητα κολύμβησης θα πρέπει να φοράτε σωσίβιο γιατί μπορεί να πέσετε στο νερό. Ποτέ μην αφήνετε τη σανίδα σας! και θα πρέπει να την έχετε δεμένη στο πόδι σας με το σχοινάκι ασφαλείας. Αν χάσετε το κουπί, χρησιμοποιήστε τα χέρια σας, είναι πολύ πιο εύκολο από ότι το κολύμπι. Μην απομακρύνεστε είναι πολύ πιο δύσκολο και θα χρειαστεί πολλή ενέργεια για να επιστρέψετε στην στεριά.

Πώς Σηκώνομαι

Βάλτε την σανίδα μέσα στο νερό, και ανεβείτε στα γόνατά σας. Βάλτε το κουπί μπροστά σας, σε μια γωνία 90 μοιρών. Χρησιμοποιήστε το κουπί για την ισορροπία, ενώ μπορείτε προσεκτικά να σηκωθείτε. Η ταχύτητα με την οποία μπορείτε να κάνετε κουπί, εξαρτάται από 2 παράγοντες απόσταση ανά διαδρομή και ο ρυθμός κτυπήματος. Η πρώτη φορά θα σας φανεί δύσκολο προσπαθήστε να χαλαρώσετε θα νοιώσετε το SUP σας κινούμενο από πλευρά σε πλευρά. Μην στέκεστε οριζόντια σαν ένα σέρφερ, στέκεστε κοιτάζοντας ευθεία μπροστά με μία ευρύ παράλληλη στάση. Κάθε επανατοποθέτηση των ποδιών σας να γίνεται σε μικρά βήματα μισή ίντσα. Χαλαρώστε, λυγίστε τα γόνατά σας, να χαλαρώσετε και να παραμείνουν χαλαρά στους γοφούς.
Χρησιμοποιήστε το κουπί σας για την ισορροπία, μετακινήστε προς τα εμπρός ή προς τα πίσω για να κρατήσετε σταθερή θέση και να βρείτε την ισορροπία σας. Κρατήστε το κουπί σας μέσα στο νερό όσο το δυνατόν περισσότερο. Σταθείτε στη μέση του SUP σας, αν μετακινηθείτε πάρα πολύ προς τα εμπρός θα βυθίσετε τη μύτη της σανίδας σας, σε ήρεμα νερά θα είστε πιο σταθερά και σας δίνει ευκολία για να αλλάζεται θέση στο κουπί από τη μία πλευρά στην άλλη για να μην παρεκκλίνετε εκτός πορείας. Ειδικευμένοι κωπηλάτες μπορούν να είναι σε ευθεία για 12-20 κουπιά πριν από τη μετάβαση, αλλά αυτό απαιτεί κάποια εμπειρία. Για να είναι αποτελεσματικό το κουπί σας θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε ολόκληρο το σωματικό σας βάρος. Όταν έχετε το κουπί σας στο νερό, λυγίζετε το ανώτερο σώμα σας προς τα κάτω.

Καλή σας διασκέδαση!!!

Πηγή:
http://goo.gl/HGSYwu
http://goo.gl/bddlsX

Δείτε επίσης

Το καλάθι είναι άδειο