Blog

Ξεκινήστε το περπάτημα

Γράφει η

Για να ξεκινήσετε το περπάτημα αρκεί να βγείτε έξω από τη πόρτα του σπιτιού σας. Ξεκινήστε από μια μικρή δεκάλεπτη βόλτα. Κάντε το για μερικές μέρες και σιγά-σιγά περπατήστε για περισσότερο χρόνο.

Όταν φτάσετε στην μισή ώρα μπορείτε να σταματήσετε. Αν έχετε θέσει υψηλότερους στόχους μπορείτε να συνεχίσετε μέχρι την μια ώρα αυξάνοντας τον χρόνο κατά 5 λεπτά ανά προπόνηση. Αν ξεκινήσετε περπάτημα για μια γενική ευεξία και για να αποκτήσετε μια καλή συνήθεια, μισή ώρα την ημέρα περπάτημα σε κανονικό ρυθμό είναι αρκετό.

Αν θέλετε να βελτιώσετε το κυκλοφοριακό σας, 45 λεπτά σε έναν πιο γρήγορο ρυθμό είναι αρκετά. Αν πάλι θέλετε να χάσετε και κάποια κιλά πρέπει το περπάτημα σας να είναι αρκετά έντονο και για μια ώρα στην κάθε σας βόλτα.

Για να έχετε αποτελέσματα πρέπει κατ’ ελάχιστο ο περίπατος σας να διαρκεί 30 λεπτά και με συχνότητα 3 έως 4 φορές την εβδομάδα. Ο καλύτερος τρόπος μέτρησης της έντασης της προσπάθειας στην οποία υποβάλλεται το σώμα κατά τη διάρκεια του περπατήματος είναι η μέτρηση των καρδιακών σφυγμών, έτσι ώστε η καρδιακή συχνότητα να βρίσκεται μέσα στην Ζώνη Καρδιακών Σφυγμών.

Η μέτρηση των καρδιακών σφυγμών μπορεί να γίνει και με το Όργανο Έλεγχου Καρδιακών Σφυγμών (Heart Rate Monitor). Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να νιώσετε την οποιαδήποτε δυσφορία ή ενόχληση. Το περπάτημα είναι μια ασχολία που πρέπει να σας κάνει να αισθάνεστε όμορφα και χαλαρά. Αν έχετε το παραμικρό πρόβλημα υγείας πρέπει να συμβουλευτείτε το γιατρό σας για τον χρόνο και την ένταση της βόλτα σας.

Κατά την διάρκεια του περπατήματος γυμνάζονται οι γλουτιαίοι μύες καθώς και όλες οι μυϊκές ομάδες των ποδιών. Ειδικότερα όμως οι τετρακέφαλοι και οι μηριαίοι δικέφαλοι. Το περπάτημα είναι εξίσου καλό για το σώμα και για το πνεύμα καθώς αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος και την οξυγόνωση του εγκεφάλου. Το περπάτημα χαλαρώνει και διώχνει το άγχος.

Όλοι οι ειδικοί συμφωνούν ότι το περπάτημα είναι μια άσκηση για όλες τις ηλικίες. Όμως ειδικά στη τρίτη ηλικία το περπάτημα είναι ο ιδανικός τρόπος για τη διατήρηση και τη βελτίωση των σωματικών και των πνευματικών ικανοτήτων. Τέλος μην ξεχνάτε ότι αποκομίζεται και όλα εκείνα τα οφέλη που προσφέρει γενικότερα η αερόβια προπόνηση.

Πηγή: http://goo.gl/6oytAh

Δείτε επίσης

Το καλάθι είναι άδειο