Blog

Η περιρρέουσα ατμόσφαιρα λόγω της οικονομικής κρίσης, οι αυξημένες επαγγελματικές απαιτήσεις δημιουργούν καθημερινά στρες και ένα αίσθημα ανασφάλειας. 
Οι ενήλικοι χρήστες του Ιnternet τα σνόμπαραν. Μέχρι που είδαν ότι με τα μικρά αυτά σύμβολα, τα emoticons, μπορούν να εκφράσουν πάμπολλα συναισθήματα: από το να φλερτάρουν μέχρι να κλείσουν μια εμπορική συμφωνία.    Η Αλέξις Φέλντμαν είναι διευθύντρια ενός μεγάλου κτηματομεσιτικού γραφείου της Νέας Υόρκης. Πολλές φορές, διηγείται, «καθώς φτάνουμε πολύ κοντά στο να ολοκληρώσουμε μια σημαντική συμφωνία, ο μεσίτης μου στέλνει e-mail που μου λέει ότι τελικά ότι δεν θα συνεργαστούμε. «Συγγνώμη, ο πελάτης μου άλλαξε γνώμη», μου γράφει και προσθέτει ένα θλιμμένο προσωπάκι:-(. Μα, είναι δυνατόν να μου λέει ότι θα χάσω εκατομμύρια δολάρια με ένα emoticon;».    Εmoticon είναι μια τεχνητή λέξη, που προέρχεται από δύο αγγλικές: «emotion» που σημαίνει συναίσθημα και «icon» που σημαίνει εικόνα. Πρόκειται για εικονίδια που έχουν ως στόχο να συμβολίσουν κάποιο ιδιαίτερο συναίσθημα και χρησιμοποιούνται κατά κόρον τα τελευταία χρόνια από τους χρήστες των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Είκοσι πέντε χρόνια αφ΄ ότου εφευρέθηκαν ως μια μορφή «στενογραφίας των κομπιουτεράδων», αυτά τα σύμβολα, που ανάλογα με τον συνδυασμό τους απεικονίζουν διαφορετικές συναισθηματικές διαθέσεις, σήμερα χρησιμοποιούνται παντού.    Τα σύμβολα emoticons αποτελούνται Εmoticon είναι τεχνητή λέξη, που προέρχεται από το «emotion» (συναίσθημα) και «icon» (εικόνα)  από χαρακτήρες, οι οποίοι όταν πληκτρολογούνται σε συνέχεια και διαβάζονται με το κεφάλι γυρισμένο 90 μοίρες προς τα αριστερά θυμίζουν συγκεκριμένες γκριμάτσες της γνωστής φιγούρας «Smiley». Έτσι π.χ. το emoticon:-) σημαίνει χαρά. Αυτά τα ιερογλυφικά της γενιάς του ΄90 έχουν γίνει μέσο καθημερινής επικοινωνίας σχεδόν όλων όσοι επικοινωνούν με e-mail, ακόμα και των μεγαλυτέρων. «Εάν τα χρησιμοποιήσεις σωστά», λένε οι χρήστες, «δεν μπορούν πλέον να θεωρηθούν παιδικά, επειδή προσφέρουν έναν βαθμό ασφάλειας στην κοινωνική αλληλεπίδραση των ενηλίκων σε πολλά θέματα και βοηθούν στην αποφυγή παρεξηγήσεων».    «Σε έναν τέλειο κόσμο θα είχαμε χρόνο να περιγράψουμε στα e-mails ακριβώς τη συναισθηματική μας κατάσταση. Όμως στέλνουμε εκατοντάδες καθημερινά, υπό τεράστια πίεση»,…
1. Επιλέξτε στόχους. Η ευτυχία κρύβεται στις νέες προκλήσεις. Για να την αγγίξει κάποιος πρέπει να θέτει στόχους και να τους επιτυγχάνει.   2. Κοντινοί στόχοι. Τη μεγαλύτερη ικανοποίηση εισπράττει κάποιος από την επίτευξη πολύ συγκεκριμένων στόχων, όπως το "να πάρω 16 στα μαθηματικά" ή να "κάνω μια ώρα τζόγκινγκ τη μέρα".    3. Αφοσιωθείτε σε ό,τι κάνετε. "Ευτυχισμένους μας κάνει ό,τι μας οδηγεί σε επαφή με το βαθύτερο εαυτό μας".   4. Ικανοποιήστε τις επιθυμίες σας. Όσες περισσότερες επιθυμίες ικανοποιεί κάποιος, τόσο πιο ευτυχισμένος γίνεται.   5. Βιώστε θετικά συναισθήματα. Ένας άλλος δρόμος προς την ευτυχία είναι η ανάπτυξη των θετικών συναισθημάτων. Να ποια είναι τα θετικά συναισθήματα που πρέπει να καλλιεργήσετε:   • Χιούμορ    • Ευγνωμοσύνη  -  • Συγχώρεση  -  • Μην ανασκαλεύετε τα γεγονότα που δεν πήγαν καλά   • Ανοχή: Μην είστε απόλυτοι. Μη βλέπετε παντού άσπρο ή μαύρο, σωστό ή λάθος. Σας εμποδίζει να γεφυρώσετε τις διαφορές και αυξάνει τα δυσάρεστα συναισθήματα, όπως το άγχος και το θυμό   • Μακριά από τη ζήλια. Ένας άλλος λανθασμένος συλλογισμός είναι να συγκρίνουμε τον εαυτό μας με τους άλλους   • Η δυστυχία δεν διαρκεί. Τα αρνητικά συναισθήματα θα διαρκέσουν λιγότερο απ’ όσο φαντάζεστε.   • Μάθετε να είστε ευτυχισμένοι. Για να είστε ευτυχισμένοι πρέπει να παραδεχτείτε ότι πράγματι το θέλετε. Πρέπει να μάθετε να εκτιμάτε τα θετικά, χωρίς να τα θεωρείτε δεδομένα.   Αυτή είναι η ευτυχία, το γεγονός πως ζούμε. Ουσιαστικά και μόνο το γεγονός πως ζούμε θα έπρεπε να μας κάνει ευτυχισμένους. Είναι ένα προνόμιο που μας στηρίζει ακόμα κι όταν όλα φαίνονται πως έχουν χαθεί.   -    Αποφασίστε ότι δεν θα θυμώνετε εύκολα   -    Βάλτε χρώμα στη ζωή σας, τα χρώματα δίνουν χαρά   -    Κάντε παρέα με θετικούς ανθρώπους   -    Επιτρέψτε στον εαυτό σας να…
Καθίσατε πολλές ώρες στον υπολογιστή και τσούζουν τα μάτια σας; Τα νιώθετε βαριά και κουρασμένα από τους φακούς επαφής; Σας ταλαιπωρεί ξηρότητα; Εμφανίσατε αλλεργική αντίδραση ή σας ερέθισε κάποιο καλλυντικό προϊόν ή άλλο προϊόν περιποίησης; Παρακάτω αναφέρονται μερικοί εύκολοι τρόποι για να αντιμετωπίζετε τα οφθαλμικά μικροπροβλήματα, χωρίς να τρέχετε σε γιατρούς και φαρμακεία με τη πρώτη ευκαιρία. Τα τυπικά συμπτώματα του οφθαλμικού ερεθισμού περιλαμβάνουν ερυθρότητα, οίδημα (πρήξιμο), φαγούρα, θάμβος (θάμπωμα), αίσθημα καύσου, πόνο, δακρύρροια ή ξηρότητα. Αν έχετε κάποιο ή κάποια από τα παραπάνω μπορείτε να εφαρμόσετε τα εξής:
Η θερμοκρασία φαίνεται να πέφτει καθημερινά τώρα που πλησιάζουμε στα μέσα του χειμώνα. Μπορείς να φορέσεις χοντρά πουλόβερ και να κάτσεις δίπλα στη φωτιά, αλλά αν πραγματικά θέλεις να μείνεις ζεστός αυτό τον χειμώνα, ξεκίνησε με τις τροφές που τρως.
Μπορεί να πληγώσει ανεπανόρθωτα ακόμα και πολύ αγαπημένα πρόσωπα, να προκαλέσει πραγματικές τραγωδίες και σε ορισμένες χώρες, να έχει ως συνέπεια ακόμα και την καταδίκη σε θάνατο με τρόπο φρικτό αλλά, παρόλ΄αυτά, υπάρχει από αρχής του ανθρώπινου είδους, η δε συχνότητά της -απ΄ό,τι δείχνουν πολλές έρευνες- βαίνει συνεχώς αυξανόμενη. Με άλλα λόγια, όλοι όσοι απιστούν, παρόλο που γνωρίζουν πολύ καλά τις δραματικές συνέπειες που μπορεί να έχει η πράξη τους αυτή, επιλέγουν να διαβούν το κατώφλι αυτό. Και αυτό ισχύει σχεδόν σε κάθε είδους πολιτισμό ή πολιτισμική παράδοση.
Στις πρώτες ημέρες της ζωής του, το μωρό σας είναι πιθανό να φαίνεται ότι δεν κάνει τίποτε άλλο, παρά να τρώει, να κοιμάται, να κλαίει και να γεμίζει τις πάνες του. Όμως, από τις πρώτες ώρες, ημέρες και μήνες που θα περνάτε μαζί του, θα διαπιστώνετε συνεχώς αλλαγές στις ανάγκες, στις απαιτήσεις, στις συνήθειες και στις ικανότητές του. Αν είστε σωστά ενημερωμένοι γι’ αυτές τις αλλαγές, θα μπορέσετε να κατανοήσετε πιο εύκολα τις ανάγκες του μωρού σας, έτσι ώστε να καταφέρετε να ανταποκριθείτε καλύτερα στον πιο μαγευτικό ρόλο της ζωής σας: αυτόν του γονέα.
Όταν μιλάμε για «κατάθλιψη των γιορτών» ακούγεται οξύμωρο εφόσον από τη μία γιορτάζουμε κάτι και από την άλλη εμφανίζεται κατάθλιψη. Πώς γίνεται να νιώθουμε θλίψη μέσα σε ένα εορταστικό κλίμα; Γίνεται, ο καθένας από εμάς βιώνει τα δικά του προβλήματα που ίσως να μεγεθύνονται λόγω του εορταστικού κλίματος που επικρατεί γύρω του.
Σήμερα ας στρέψουμε την προσοχή μας στην ημέρα πρετοιμασίας και τις σαλάτες!   Θα σας μιλήσω πολύ ειλικρινά…   Μερικές εβδομάδες απλά δεν έχω όρεξη να ψήσω μάφινς, να ζυμώσω μπιφτέκια ή να φτιάξω ψωμί. Όταν λοιπόν έρχονται αυτές οι βδομάδες, υπενθυμίζω στον εαυτό μου τους λόγους για τους οποίους κάνω την προετοιμασία των γευμάτων μου. Εάν δεν μπορώ να ξεφύγω από την κακή διάθεση, τότε προτιμώ να προετοιμάσω εύκολα φαγητά που δεν απαιτούν ψήσιμο: κόβω φρούτα και λαχανικά, φτιάχνω μπάρες βρώμης, τρίβω τυρί ή ετοιμάζω σαλάτες. Ακόμα και αυτές οι “μικρές” αποφάσεις μπορούν να κάνουν τεράστια διαφορά στο εβδομαδιαίο πρόγραμμά μου.
Η ενσυναίσθηση είναι κάτι που λείπει απο το σύγχρονο τρόπο σκέψης και τρόπο ζωής του ανθρώπου. Είναι όμως και απαραίτητη αν θέλουμε να συνεχίσουμε να λεγόμαστε άνθρωποι και να μπορούμε να ενυπάρχουμε σε αυτό το σύμπαν αρμονικά και ειρηνικά. Θέλει προσοχή όμως στο πώς φιλτράρουμε καθημερινά καθετί που μας συμβαίνει και μας προκαλεί έντονα συναισθήματα. Μερικά απο αυτά μάλιστα εκτιμάται απο τελευταίες έρευνες οτι μπορούν να αποβούν πολύ καταστροφικά για την υγεία του ανθρώπου.Ας δούμε παρακάτω ποια είναι αυτά..τα «θανατηφόρα» συναισθήματα που βλάπτουν την ψυχή περισσότερο από άλλα.
Οι άνθρωποι με Ναρκισσιστική διαταραχή προσωπικότητας παραμένουν σε μία διαρκή ενασχόληση με φαντασιώσεις ατελείωτης επιτυχίας και δύναμης, σε βαθμό που πολλές φορές μπορεί να χάνονται στις σκέψεις τους ενώ ονειρεύονται την ανώτερη τους νοημοσύνη ή την εκτυφλωτική τους ομορφιά. Αυτοί οι άνθρωποι μπορεί να απορροφώνται τόσο από τα όνειρά τους που μπορεί να μην προσπαθούν καθόλου στην καθημερινότητά τους και να μην διοχετεύουν καθόλου ενέργεια στην επίτευξη στόχων.
Τα συναισθηματικά, ψυχικά και πνευματικά οφέλη του καθημερινού διαβάσματατος στα μωρά μας είναι πολύ σημαντικά για να τα αγνοήσουμε.

Δείτε επίσης

Το καλάθι είναι άδειο