Blog

Διατροφή

Σας παρουσιάζουμε θέματα, ιδέες και νέα σχετικά με την σωστή διατροφή & τις διατροφικές συνήθειες. Πολύ συχνά προσθέτουμε ενδιαφέρουσες συνταγές που μας κάνουν καλό και βελτιώνουν την υγεία μας.

Τι είναι η γλυκοπατάτα; Η γλυκοπατάτα είναι ένα αμυλούχο, λαχανικό με γλυκιά γεύση. Έχει ένα λεπτό, καφέ δέρμα στο εξωτερικό με έγχρωμη σάρκα μέσα - συνήθως πορτοκαλί, αλλά άλλες ποικιλίες είναι άσπρες, πορφυρές ή κίτρινες. Μπορείτε να φάτε γλυκοπατάτες ολόκληρες ή ξεφλουδισμένες, και τα φύλλα του φυτού είναι επίσης βρώσιμα.
Είναι σχεδόν σίγουρο, ότι όσοι από εσάς είστε πολυάσχολοι και θέλετε να ακολουθήσετε κάποιο πρόγραμμα διατροφής, τα μικρά και συχνά γεύματα είναι ο εφιάλτης σας! Είτε θέλετε να αδυνατίσετε, είτε να παχύνετε είτε κάνετε διατροφή για λόγους υγείας, ένα είναι σίγουρο, ότι θα πρέπει να τρώτε μικρές ποσότητες σε σύντομα χρονικά διαστήματα.
Ο Αρχέστρατος ήταν αρχαίος Έλληνας ποιητής στη Γέλα ή τις Συρακούσες της Σικελίας,όπου και έζησε κατά τα μέσα του 4ου αιώνα π.Χ., και θεωρείται ο πατέρας της γαστρονομίας.
Το φαγητό είναι ένας τρόπος να πούμε στον κόσμο ποιοί είμαστε, είναι ένας τρόπος να θέτουμε όρια. Μπορεί κανείς εύκολα να διαπιστώσει αυτό στα μικρά παιδιά. Όταν κάθονται στο τραπέζι, λένε “αυτό είναι δικό μου” ή “δεν το θέλω αυτό” .
Στα εσπεριοδοειδή χρησμοποιούνται διάφοροι μέθοδοι για την επεξεργασία ή και την συντήρηση τους. Οι μέθοδοι αυτοί ειναί: το πλύσιμο με απορρυπαντικά – μυκητοκτόνα, το κέρωμα με υδατοδιαλυτά κεριά, ταχέως στεγνώματος, κερια για βιολογικά φρούτα, κεριά, καθώς επίσης και καπνογόνα- μυκητοκτόνα για συντήρηση των φρούτων σε ψυκτικούς θαλάμους.
Είμαστε όλοι τόσο απασχολημένοι που μερικές φορές το φαγητό είναι απλώς μια σκέψη. Αλλά αν θέλουμε να έχουμε μια υγιή, ευτυχισμένη σχέση με το φαγητό μας, είναι σημαντικό να ασχοληθούμε λίγο παραπάνω και να οργανώσουμε τα γεύματα μας.Αυτή είναι μια απόφαση που πήρα για μένα. Στην πραγματικότητα σας δίνω αυτές τις συμβουλές ενώ τρώω ένα μεσημεριανό γεύμα.  Δεν το κάνω για να χάσω βάρος, αλλά με βοηθά να αναγνωρίσω τα πραγματικά σημάδια της πείνας μου και να αποφύγω τη συναισθηματική υπερκατανάλωση τροφής.
Δέχομαι πολλά μηνύματα από αναγνώστες του blog με ερωτήσεις του τύπου “Εσύ δηλαδή τα τρως όλα αυτά;” ή “Που βρίσκεις τον χρόνο να μαγειρεύεις κάθε μέρα;” ή “Πρέπει και εγώ να τα φτιάχνω όλες αυτές τις συνταγές προκειμένου να τρώω υγιεινά;” ή “Δηλαδή, πρέπει να είμαι όλη μέρα στη κουζίνα για να καταφέρω να ακολουθήσω μία υγιεινη διατροφη;“. Σήμερα λοιπόν θα σας δείξω πως είναι η ζωή μου στην καθημερινότητά της. Πως είναι η πραγματικότητα.
Στους ανθρώπους της φυλής μου, τους Ινδιάνους Τσοκτάου του Μισισίπι και της Οκλαχόμα, τα λαχανικά είναι το βασικό στοιχείο της παραδοσιακής διατροφής. Ένα γαλλικό χειρόγραφο του 18ου αιώνα περιγράφει τις χορτοφαγικές γνώσεις των Τσοκτάου σε καταφύγιο και τροφή. Τα σπίτια δεν ήταν κατασκευασμένα από δέρμα, αλλά από ξύλο, λάσπη, κορμούς και καλάμια. Η κύρια τροφή, που καταναλωνόταν καθημερινά από πήλινα σκεύη, ήταν μια χορτοφαγική σούπα που περιείχε καλαμπόκι, κολοκύθι και φασόλια. Το ψωμί φτιαχνόταν από καλαμπόκι και βελανίδια. Άλλα συνήθη αγαπημένα ήταν το ψητό καλαμπόκι και ο χυλός καλαμποκιού. (Το κρέας υπό μορφή μικρού θηράματος ήταν σπάνιο γεύμα.) Οι αρχαίοι Τσοκτάου ήταν, πρωτίστως και κυρίως, αγρότες. Ακόμη και ο ρουχισμός τους ήταν φυτικής προέλευσης, καλλιτεχνικά κεντημένα φορέματα για τις γυναίκες και βαμβακερά παντελόνια για τους άντρες. Οι Τσοκτάου δεν έχουν στολίσει ποτέ τα μαλλιά τους με φτερά.
Το σπανάκι και η συχνή κατανάλωσή του έχει ευεργετικά αποτελέσματα για τον ανθρώπινο οργανισμό.
Το αγγούρι βρίσκεται στην ανθρώπινη διατροφή 3000 χρόνια και ανήκει στην οικογένεια των κολοκυνθών.Προέρχεται από τα τροπικά δάση της Ασίας και της Αφρικής και πέρασε στη δύση μέσω της Μικράς Ασίας από την Περσία και το Αφγανιστάν.
Η αρχαία ελληνική λέξη διαιτώμαι (=διαβιόω, ζάω, ζόω, κατοικέω) σημαίνει ζω κατά ένα ορισμένο τρόπο. Διαβιώνω με ένα τρόπο που είναι σωστός και υγιεινός όσον αφορά στον ανθρώπινο οργανισμό και στην ψυχική υγεία.
Ας ανακαλύψουμε όμως τι σημαίνει "foodie".Είναι αυτός που λατρεύει τα υλικά για το μαγείρεμα,τα χρώματα των λαχανικών,τον συνδυασμό των γεύσεων,τη διατροφική αξία του κάθε γεύματος.
Η μαλαγουζιά θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η ποικιλία-πεμπτουσία της αναγέννησης που έχουν σημειώσει τα σύγχρονα ελληνικά κρασιά, όπως διαπιστώνεται τα τελευταία είκοσι χρόνια.
ΕΛΙΕΣ   Οι ελιές είναι οι «μητέρες» του λαδιού αλλά ως τρόφιμα δεν αποτελούν ταυτόσημα προϊόντα με αυτό. Οι ελιές σε κάποια στοιχεία υστερούν του «παιδιού» τους και σε κάποια άλλα υπερέχουν.
Υλικά (για 4 ατομικές ταρτιέρες ή 1 μεγάλη 28 εκ.)
Όταν καταναλώνουμε μήλο το πρωί η πηκτίνη που περιέχει βοηθάει στην κίνηση του εντέρου και αποτρέπει την δυσκοιλιότητα.Επίσης έχει αντικαρκινικές ιδιότητες. Όταν καταναλώνουμε μήλο το βράδυ αυξάνει την οξύτητα στα υγρά του στομάχου και δημιουργείται δυσφορία.Επίσης η πηκτίνη επιβαρύνει την λειτουργία του πεπτικού συστήματος.
Για τη γέμιση:   * 200γρ κιμά χοιρινό * 200γρ βρασμένες γαρίδες χωρίς κέλυφος ψιλοκομμένες * 1 κουταλάκι τζίντζερ ψιλοκομμένο
Το κατσικίσιο γάλα είναι πλούσιο σε αμινοξέα, μέταλλα και βιταμίνες που βοηθάν το δέρμα να αναγεννηθεί. Από την αρχαία Αίγυπτο , οι γυναίκες είχαν γνώση  και επωφελήθηκαν από τις ενυδατικές ιδιότητες του κατσικίσιου γάλακτος .
  Το 1968 πρωτοπεριγράφηκε στο διασημότερο ιατρικό περιοδικό του κόσμου ένα περίεργο σύμπλεγμα συμπτωμάτων, το οποίο βίωναν συχνά άνθρωποι που δειπνούσαν σε εστιατόρια με ασιατική κουζίνα. 
Όχι, τα γλυκά κουταλιού δεν έχουν λιπαρά. Για την ακρίβεια, είναι τα μόνα γλυκά με μηδενική περιεκτικότητα σε λιπαρά και χοληστερόλη, αφού παρασκευάζονται μόνο με ζάχαρη και όχι βούτυρο, αυγά ή λάδι.
Ακατέργαστο θαλασσινό αλάτι: Για πιο λόγο να το επιλέξω;
Το καλοκαίρι μειώνεται η ορεξή μου για μαγειρική και προτιμώ πράγματα που δεν απαιτούν και πολύ τη χρήση του φούρνου. Αυτά που δεν χρειάζονται και καθόλου μαγείρεμα είναι από τα αγαπημένα μου! Εάν και εσείς έχετε μία τέτοια άρνηση τους ζεστούς μήνες (ή απλά θέλετε να φτιάξετε κάτι εύκολο και γρήγορο) τότε αυτή η συνταγή είναι για εσάς, καθώς φτιάχνεται εξ’ ολοκλήρου στο μίξερ.
Η μελισσογύρη είναι η πρωτεϊνική τροφή των μελισσών την οποία μαζεύουν από ορισμένα λουλούδια οι μέλισσες, κατά το μάζεμα της την ανακατεύουν με νέκταρ και τη φέρνουν στην κυψέλη σε σχήμα σφαιρικό ακανόνιστο κάνοντας  με αυτή λεγόμενο ψωμί των μελισσών και το αποθηκεύουν μέσα στα εξάγωνα κελιά της κηρήθρας, για να ταΐζουν με αυτό τα νεογνά τους.
Σελίδα 1 από 8
Το καλάθι είναι άδειο