Blog

Διατροφή

Σας παρουσιάζουμε θέματα, ιδέες και νέα σχετικά με την σωστή διατροφή & τις διατροφικές συνήθειες. Πολύ συχνά προσθέτουμε ενδιαφέρουσες συνταγές που μας κάνουν καλό και βελτιώνουν την υγεία μας.

Όσοι έχουν εξαλείψει από την διατροφή τους τη γλουτένη, θα πρέπει εκτός από τα προφανή συστατικά που αναγράφονται στα προϊόντα, να είναι σε θέση να αποκωδικοποιούν κάποιες λέξεις ή φράσεις που ενδεχομένως να κρύβουν ίχνη γλουτένης. Τέτοιες λέξεις είναι  «τηγανισμένο», «προτηγανισμένο», «επικαλυμμένο», «τραγανό», ή «κρούστα».
"Εκείνο που διατηρεί την υγεία είναι ισομερής κατανομή και ακριβής μείξη μέσα στο σώμα των δυνάμεων (= ισονομία) του ξηρού, του υγρού, του κρύου, του γλυκού, του πικρού, του ξινού και του αλμυρού. Την Αρρώστια την προκαλεί η επικράτηση του ενός (=μοναρχία)".
Τί είναι το «μαύρο παγωτό»; Oι υπεύθυνοι ενός διάσημου, πλέον, παγωτατζίδικου στη Νέα Υόρκη, δημιούργησαν μια νέα γεύση, που ακούει στο όνομα Black Coconut Ash (Στάχτη Μαύρης Καρύδας).
Ξέρουμε ότι οι ειδικοί συστήνουν να μην καταναλώνουμε τα γεύματά μας καθώς παρακολουθούμε τηλεόραση, γιατί κάτι τέτοιο μπορεί να οδηγήσει σε έξτρα κιλά. Γιατί όμως;
Ένας από τους κύριους λόγους που οι περισσότεροι δεν τρώνε υγιεινά φαγητά είναι επειδή θεωρούν πως είναι άνοστα. Το θέμα είναι πως εάν θεωρείτε ότι το υγιεινό φαγητό είναι βαρετό, άνοστο και αηδιαστικό, τότε σίγουρα δεν κάνετε κάτι σωστά. Επειδή κάτι είναι καλό για τον οργανισμό σας δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα πρέπει να σας αφήνει ανικανοποίητους. Υπάρχουν πολλές ιδεές και προτάσεις στο ιντερνετ για το πως να τρώτε υγιεινά χωρίς να θυσιάζετε τη γεύση. Σας παρουσιάζω μερικές παρακάτω:
Εχοντας ζήσει για πολλές δεκαετίες στη σκιά του «συγγενή και συντοπίτη» του Cabernet Sauvignon, το Merlot φαίνεται να παίρνει τα τελευταία χρόνια την εκδίκησή του. Οι φυτεύσεις του, όχι μόνο στη χώρα καταγωγής του, τη Γαλλία, αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο αυξάνονται με εξαιρετικά γρήγορους ρυθμούς και με την ίδια ταχύτητα πολλαπλασιάζονται και οι ετικέτες, που στηρίζονται αποκλειστικά σε αυτήν την κόκκινη ποικιλία σταφυλιού.
Το αυγό αποτελεί μία πλήρη φυσική τροφή, δηλαδή περιέχει όλα τα απαραίτητα συστατικά για μια πλήρη και ισορροπημένη διατροφή. Συνολικά οι πρωτεΐνες του αυγού λαμβάνουν άριστο βιολογικό σκορ (100). Το ασπράδι του αυγού αποτελείται περίπου από 90% νερό, στο οποίο βρίσκεται  διαλυμένο το 10% των πρωτεϊνών (40 είδη), από τις οποίες το 45% είναι ανώτατης βιολογικής αξίας {(αλβουμίνες, μυκοπρωτεΐνες, γλοβουλίνες (σφαιρίνες)}, δεδομένου ότι περιέχουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα για τον οργανισμό. 
Πολυάριθμες μελέτες δείχνουν πως η κατανάλωση κακάο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων. Σύμφωνα με μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε στην Ισπανία, τα άτομα που κατανάλωναν 2 φορές την ημέρα για 1 μήνα ρόφημα κακάο με άπαχο γάλα είχαν χαμηλότερους δείκτες φλεγμονής στο αίμα συγκριτικά με τα άτομα που κατανάλωναν απλά άπαχο γάλα.
"Αχ, αυτό το γάλα. Αν εξαιρέσουμε το νερό, το γάλα είναι το επόμενο πράγμα που μας συμβουλεύουν από μικρούς να πίνουμε για να είμαστε γεροί και δυνατοί". Σας είχαν πει ποτέ οι γονείς σας ότι δεν επιτρέπεται να σηκωθείτε από το τραπέζι αν δεν πιείτε όλο σας το γάλα; Την εποχή εκείνη μπορεί να σας φαινόταν σαν βασανιστήριο. Στην πραγματικότητα, οι γονείς σας το έλεγαν γιατί πίστευαν ότι σας κάνει καλό και σας πίεζαν να το πιείτε. 
Στόχος των παραγωγών είναι να βγάλουν όσο το δυνατόν νωρίτερα φράουλες, ώστε να πιάσουν καλύτερη τιμή. Γιατί ο στόχος ο δικός μας, λογικά, πρέπει να είναι να φάμε ένα νόστιμο και σε λογική τιμή προϊόν... 
Τα φρούτα είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά όπως ίνες, βιταμίνες και αντιοξειδωτικά, τα οποία χρειάζεται το σώμα για να λειτουργήσει και να παραμείνει υγιές. Οι άνθρωποι που καταναλώνουν πολλά φρούτα δεν αρρωσταίνουν συχνά, αφού λαμβάνουν όλες τις απαραίτητες ποσότητες σε βιταμίνη C, βιταμίνη Α, και κάλιο.
Με τον όρο φοντύ (ή φοντί, γαλλ. fondue) αναφέρεται μια πλειάδα συνταγών της γαλλικής κουζίνας, οι οποίες, όπως το προσδιορίζει και η λέξη (fondue=λιωμένο), αφορούν λιωμένα μίγματα.
«Πώς να μην πεινάω» και τι να τρωω;Σε πρόσφατη μελέτη στην επιθεώρηση American Journal of Epidemiology αναφέρεται ότι οι γυναίκες που το βάρος τους αυξομειωνόταν (κατά τουλάχιστον 5 κιλά) περισσότερες από 20 φορές στη ζωή τους έχουν περισσότερες πιθανότητες να είναι υπέρβαρες.
Οι ισπανικές ρίζες της σαγκρία δεν έχουν αμφισβητηθεί ποτέ, και επειδή το κόκκινο κρασί είναι τις περισσότερες φορές η βάση της σαγκρία, πιθανολογείται πως έχει πάρει το όνομα της από το ισπανικό sangre, δηλαδή αίμα. Μάλλον πρόκειται για ένα ισπανικό Bloody Mary!
Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών έχει πολλά πλεονεκτήματα: μειώνει την πίεση του αίματος, προστατεύει τον οργανισμό από καρδιαγγειακά επεισόδια, εγκεφαλικά και κάποια είδη καρκίνου και κάνει καλό στο ζάχαρο. Δυστυχώς όμως, οι περισσότεροι ενήλικες δεν καταναλώνουμε θρεπτικά συστατικά για την καλή κατάσταση του οργανισμού μας. Γι’ αυτό, πρέπει να βρούμε τρόπους να τα εισάγουμε στη διατροφή μας.
Ωμές Μπουκιές Μπρόκολου   Είναι μία πολύ απλή συνταγή, ιδανική για την εορταστική σεζόν! Αλλά είναι και πολύ ωραίο σνακ για το γραφείο και το σπίτι καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Μπορείτε να τα φάτε σκέτα ή να τα συνδυάσετε με κάποια αγαπημένη σος ή ντρέσινγκ. Εμείς τα συνδυάσαμε με τσάτνεϋ κρεμμυδιών, αλλά νομίζω θα ήταν πολύ ταιριαστά με χούμους ή γκουακαμόλε ή κάποιο ντιπ ψητής κόκκινης πιπεριάς.
Κάθε λαός ανά τον κόσμο διακρίνεται από μία διαφορετικότητα. Οι διαφορές ανάμεσα στους λαούς μπορεί να οφείλονται σε θέματα θρησκείας, κουλτούρας, νοοτροπίας αλλά και διατροφής. Η διατροφή δεν είναι ένα μονοσήμαντο φαινόμενο, καθώς περιλαμβάνει στοιχεία πολιτισμού  που ανανεώνονται με τον ρυθμό που εξελίσσεται ένα σύνολο ανθρώπων. Οι διατροφικές συνήθειες ενός λαού επηρεάζονται από πολλούς παράγοντες, όπως οι κλιματικές συνθήκες, οι θρησκευτικές πεποιθήσεις, η ιδεολογία και άλλα. Εξετάζοντας διάφορες διατροφικές συνήθειες πολλών λαών, διαπιστώνουμε ότι στην διαπολιτισμική κοινωνία  και στην εποχή της παγκοσμιοποίησης στην οποία ζούμε, μπορεί κανείς να εντοπίσει από μεγάλες διαφορές μέχρι και ομοιότητες, αφού οι επιρροές από την μία κουλτούρα στην άλλη είναι εμφανείς ακόμα και στη διατροφή.
Tα μικρά ταρτάκια, γνωστά και ως mince pies, εμφανίστηκαν τον 13ο αιώνα, όταν τα μπαχαρικά της Ανατολής έκαναν την εμφάνισή τους στη Βρετανία και βρήκαν τη θέση τους σε μια αρχικά αλμυρή τάρτα με κιμά και αποξηραμένα φρούτα.
Η χριστουγεννιάτικη πουτίγκα (Christmas pudding) είναι το πιο χαρακτηριστικό χριστουγεννιάτικο γλυκό της Βρετανίας και από τα πιο αναγνωρίσιμα διεθνώς. Περιέχει αποξηραμένα φρούτα και μπαχαρικά και ψήνεται ιδανικά σε μπεν μαρί για πολλές ώρες, ενώ μπορεί να διατηρηθεί για τουλάχιστον 1 μήνα. 
Συστατικά 1 κιλό αρνίσιο κρέας 2 φλιτζάνια ψιλοκομμένα καρότα  2 φλιτζάνια ψιλοκομμένες γλυκοπατάτες 1 μεσαίο λευκό κρεμμύδι
Το τόφου, κατασκευασμένο από τυρόπηγμα σόγιας, είναι φυσικά χωρίς γλουτένη και χαμηλό σε θερμίδες, δεν περιέχει χοληστερόλη και είναι μια εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης, σιδήρου και ασβεστίου. Είναι μια σημαντική πηγή πρωτεϊνών, ιδίως για χορτοφάγους και όσους επιθυμούν να κινηθούν προς την κατεύθυνση μιας περισσότερο φυτικής διατροφής.
Υλικά 30 κομμάτια περίπου 2 φλιτζάνια ξηρά ρεβύθια 1 μικρό κρεμμύδι χοντροκομμένο 1 φλιτζάνι ψιλοκομμένο φρέσκο μαϊντανό 3-4 σκελίδες σκόρδο
Σελίδα 1 από 9

Δείτε επίσης

Το καλάθι είναι άδειο