Blog

Διατροφή

Σας παρουσιάζουμε θέματα, ιδέες και νέα σχετικά με την σωστή διατροφή & τις διατροφικές συνήθειες. Πολύ συχνά προσθέτουμε ενδιαφέρουσες συνταγές που μας κάνουν καλό και βελτιώνουν την υγεία μας.

Συστατικά 1 κιλό αρνίσιο κρέας 2 φλιτζάνια ψιλοκομμένα καρότα  2 φλιτζάνια ψιλοκομμένες γλυκοπατάτες 1 μεσαίο λευκό κρεμμύδι
Το τόφου, κατασκευασμένο από τυρόπηγμα σόγιας, είναι φυσικά χωρίς γλουτένη και χαμηλό σε θερμίδες, δεν περιέχει χοληστερόλη και είναι μια εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης, σιδήρου και ασβεστίου. Είναι μια σημαντική πηγή πρωτεϊνών, ιδίως για χορτοφάγους και όσους επιθυμούν να κινηθούν προς την κατεύθυνση μιας περισσότερο φυτικής διατροφής.
Υλικά 30 κομμάτια περίπου 2 φλιτζάνια ξηρά ρεβύθια 1 μικρό κρεμμύδι χοντροκομμένο 1 φλιτζάνι ψιλοκομμένο φρέσκο μαϊντανό 3-4 σκελίδες σκόρδο
Η λατινική ονομασία του βοτάνου είναι CRITHMUM maritimum (Κρίθμον το παράλιον). Ανήκει στην οικογένεια των Σκιαδοφόρων. Στην ίδια οικογένεια ανήκουν σέλινο, μαϊντανός, καρότο, μάραθο, άνηθος, κύμινο κ.ά.. Είναι γνωστό με τα ονόματα κράμο, κρίτανο, κρίταμα, κίρταμα, κρίθαμο, τρίταμο, κρίταμο, αρμύρα.
Υλικά 1 σακουλάκι ρεβύθια, βρασμένα,στραγγισμένα και ξεπλυμένα 1 φλιτζάνι φρέσκο βασιλικό 2 σκελίδες σκόρδο, ψιλοκομμένο
Υπάρχει λόγος που τα φύλλα δάφνης μπαίνουν σε πολλές σούπες. Εκτός από τις θεραπευτικές της ιδιότητες για την ιγμορίτιδα, βοηθάει στην προστασία καρδιαγγειακών παθήσεων, στη θεραπεία της αρθρίτιδας και στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Προσθέστε στα φαγητά κατσαρόλας δάφνη αλλά θυμηθείτε να τη βγάλετε από το φαγητό όταν σβήσετε το μάτι.   Πηγή:https://goo.gl/khFfBx
Θεωρείται ένα φυσικό ήπιο διουρητικό, βοηθάει στην κακή πέψη,στις διαταραχές του ήπατος και στην υψηλή αρτηριακή πίεση. Μπορεί να αποτρέψει τις γαστρεντερικές ενοχλήσεις και συμβάλλει στην καλή λειτουργία του ήπατος και της χοληδόχου κύστης. Βράζονται και τρώγονται με λαδολέμονο ή μαγειρεμένα με κρέας.   Πηγή:https://goo.gl/khFfBx
Σε ορισμένα μέρη της Eλλάδας, αλλά και του κόσμου, συνηθίζουν να τρώνε τα όσπρια με ρύζι (π.χ., φακόρυζο, φασουλόρυζο κ.λπ.). Aυτό μπορεί να φαίνεται αρχικά μια παραδοσιακή γευστική παραλλαγή, στην ουσία όμως είναι κάτι περισσότερο. Tα όσπρια είναι καλή πηγή πρωτεΐνης, αλλά τους λείπει ένα από τα εννέα απαραίτητα για τον οργανισμό αμινοξέα, το οποίο βρίσκεται στο ρύζι.
  Φινόκιο ένα άγνωστο σε πολλούς λαχανικό. Φινόκιο ή μαραθόριζα, λέξη ιταλικής προέλευσης, είναι στην ουσία η ρίζα του μάραθου.Είναι τραγανό με ελαφρώς γλυκιά γεύση, ήπιο άρωμα γλυκάνισου και τρώγεται ως λαχανικό ωμό σε σαλάτες,αλλά και μαγειρεμένο σε πιάτα με λαχανικά.
Τι είναι η γλυκοπατάτα; Η γλυκοπατάτα είναι ένα αμυλούχο, λαχανικό με γλυκιά γεύση. Έχει ένα λεπτό, καφέ δέρμα στο εξωτερικό με έγχρωμη σάρκα μέσα - συνήθως πορτοκαλί, αλλά άλλες ποικιλίες είναι άσπρες, πορφυρές ή κίτρινες. Μπορείτε να φάτε γλυκοπατάτες ολόκληρες ή ξεφλουδισμένες, και τα φύλλα του φυτού είναι επίσης βρώσιμα.
Είναι σχεδόν σίγουρο, ότι όσοι από εσάς είστε πολυάσχολοι και θέλετε να ακολουθήσετε κάποιο πρόγραμμα διατροφής, τα μικρά και συχνά γεύματα είναι ο εφιάλτης σας! Είτε θέλετε να αδυνατίσετε, είτε να παχύνετε είτε κάνετε διατροφή για λόγους υγείας, ένα είναι σίγουρο, ότι θα πρέπει να τρώτε μικρές ποσότητες σε σύντομα χρονικά διαστήματα.
Ο Αρχέστρατος ήταν αρχαίος Έλληνας ποιητής στη Γέλα ή τις Συρακούσες της Σικελίας,όπου και έζησε κατά τα μέσα του 4ου αιώνα π.Χ., και θεωρείται ο πατέρας της γαστρονομίας.
Το φαγητό είναι ένας τρόπος να πούμε στον κόσμο ποιοί είμαστε, είναι ένας τρόπος να θέτουμε όρια. Μπορεί κανείς εύκολα να διαπιστώσει αυτό στα μικρά παιδιά. Όταν κάθονται στο τραπέζι, λένε “αυτό είναι δικό μου” ή “δεν το θέλω αυτό” .
Στα εσπεριοδοειδή χρησμοποιούνται διάφοροι μέθοδοι για την επεξεργασία ή και την συντήρηση τους. Οι μέθοδοι αυτοί ειναί: το πλύσιμο με απορρυπαντικά – μυκητοκτόνα, το κέρωμα με υδατοδιαλυτά κεριά, ταχέως στεγνώματος, κερια για βιολογικά φρούτα, κεριά, καθώς επίσης και καπνογόνα- μυκητοκτόνα για συντήρηση των φρούτων σε ψυκτικούς θαλάμους.
Είμαστε όλοι τόσο απασχολημένοι που μερικές φορές το φαγητό είναι απλώς μια σκέψη. Αλλά αν θέλουμε να έχουμε μια υγιή, ευτυχισμένη σχέση με το φαγητό μας, είναι σημαντικό να ασχοληθούμε λίγο παραπάνω και να οργανώσουμε τα γεύματα μας.Αυτή είναι μια απόφαση που πήρα για μένα. Στην πραγματικότητα σας δίνω αυτές τις συμβουλές ενώ τρώω ένα μεσημεριανό γεύμα.  Δεν το κάνω για να χάσω βάρος, αλλά με βοηθά να αναγνωρίσω τα πραγματικά σημάδια της πείνας μου και να αποφύγω τη συναισθηματική υπερκατανάλωση τροφής.
Δέχομαι πολλά μηνύματα από αναγνώστες του blog με ερωτήσεις του τύπου “Εσύ δηλαδή τα τρως όλα αυτά;” ή “Που βρίσκεις τον χρόνο να μαγειρεύεις κάθε μέρα;” ή “Πρέπει και εγώ να τα φτιάχνω όλες αυτές τις συνταγές προκειμένου να τρώω υγιεινά;” ή “Δηλαδή, πρέπει να είμαι όλη μέρα στη κουζίνα για να καταφέρω να ακολουθήσω μία υγιεινη διατροφη;“. Σήμερα λοιπόν θα σας δείξω πως είναι η ζωή μου στην καθημερινότητά της. Πως είναι η πραγματικότητα.
Στους ανθρώπους της φυλής μου, τους Ινδιάνους Τσοκτάου του Μισισίπι και της Οκλαχόμα, τα λαχανικά είναι το βασικό στοιχείο της παραδοσιακής διατροφής. Ένα γαλλικό χειρόγραφο του 18ου αιώνα περιγράφει τις χορτοφαγικές γνώσεις των Τσοκτάου σε καταφύγιο και τροφή. Τα σπίτια δεν ήταν κατασκευασμένα από δέρμα, αλλά από ξύλο, λάσπη, κορμούς και καλάμια. Η κύρια τροφή, που καταναλωνόταν καθημερινά από πήλινα σκεύη, ήταν μια χορτοφαγική σούπα που περιείχε καλαμπόκι, κολοκύθι και φασόλια. Το ψωμί φτιαχνόταν από καλαμπόκι και βελανίδια. Άλλα συνήθη αγαπημένα ήταν το ψητό καλαμπόκι και ο χυλός καλαμποκιού. (Το κρέας υπό μορφή μικρού θηράματος ήταν σπάνιο γεύμα.) Οι αρχαίοι Τσοκτάου ήταν, πρωτίστως και κυρίως, αγρότες. Ακόμη και ο ρουχισμός τους ήταν φυτικής προέλευσης, καλλιτεχνικά κεντημένα φορέματα για τις γυναίκες και βαμβακερά παντελόνια για τους άντρες. Οι Τσοκτάου δεν έχουν στολίσει ποτέ τα μαλλιά τους με φτερά.
Το σπανάκι και η συχνή κατανάλωσή του έχει ευεργετικά αποτελέσματα για τον ανθρώπινο οργανισμό.
Το αγγούρι βρίσκεται στην ανθρώπινη διατροφή 3000 χρόνια και ανήκει στην οικογένεια των κολοκυνθών.Προέρχεται από τα τροπικά δάση της Ασίας και της Αφρικής και πέρασε στη δύση μέσω της Μικράς Ασίας από την Περσία και το Αφγανιστάν.
Η αρχαία ελληνική λέξη διαιτώμαι (=διαβιόω, ζάω, ζόω, κατοικέω) σημαίνει ζω κατά ένα ορισμένο τρόπο. Διαβιώνω με ένα τρόπο που είναι σωστός και υγιεινός όσον αφορά στον ανθρώπινο οργανισμό και στην ψυχική υγεία.
Ας ανακαλύψουμε όμως τι σημαίνει "foodie".Είναι αυτός που λατρεύει τα υλικά για το μαγείρεμα,τα χρώματα των λαχανικών,τον συνδυασμό των γεύσεων,τη διατροφική αξία του κάθε γεύματος.
Η μαλαγουζιά θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η ποικιλία-πεμπτουσία της αναγέννησης που έχουν σημειώσει τα σύγχρονα ελληνικά κρασιά, όπως διαπιστώνεται τα τελευταία είκοσι χρόνια.
Σελίδα 1 από 8
Το καλάθι είναι άδειο