Blog

7 συμβουλές για ένα σωστό και υγιεινό γεύμα

Γράφει η
Είμαστε όλοι τόσο απασχολημένοι που μερικές φορές το φαγητό είναι απλώς μια σκέψη. Αλλά αν θέλουμε να έχουμε μια υγιή, ευτυχισμένη σχέση με το φαγητό μας, είναι σημαντικό να ασχοληθούμε λίγο παραπάνω και να οργανώσουμε τα γεύματα μας.Αυτή είναι μια απόφαση που πήρα για μένα. Στην πραγματικότητα σας δίνω αυτές τις συμβουλές ενώ τρώω ένα μεσημεριανό γεύμα. 
Δεν το κάνω για να χάσω βάρος, αλλά με βοηθά να αναγνωρίσω τα πραγματικά σημάδια της πείνας μου και να αποφύγω τη συναισθηματική υπερκατανάλωση τροφής.
7 Συμβουλές για ένα σωστό και υγιεινό γεύμα
 
1. Καθίστε
Καθίστε τον απασχολημένο εαυτό σας σε μια καρέκλα και δώστε του 10 λεπτά για φαγητό. Είναι σίγουρο πως θα απολαύσετε το γεύμα σας περισσότερο και θα αποφύγετε την λεγόμενη «συναισθηματική πείνα».
 
2. Βάλτε το φαγητό σας σε ένα πιάτο
Προετοιμάστε το γεύμα σας.Στρώστε το τραπέζι. Βλέποντας το φαγητό σας πάνω σε ένα πιάτο, σε ένα στρωμένο τραπέζι, το καθιστά οπτικά πιο ελκυστικό, και αυτό  βοηθά να δώσετε περισσότερη προσοχή και να το απολαύσετε περισσότερο.
 
3. Πάρτε 3 πλήρεις αναπνοές πριν από την πρώτη σας μπουκιά
Η άσκηση βαθιάς αναπνοής είναι μια καλή πρακτική ευαισθητοποίησης εν γένει, αλλά έχουμε την τάση να το ξεχνάμε στο γεύμα.Λαμβάνοντας 3 βαθιές εισπνοές και στην συνέχεια πλήρεις εκπνοές πριν φάτε, σας βοηθά να ηρεμήσετε και να μεταφέρετε το σώμα σας στη λειτουργία Rest and Digest. Θα σας βοηθήσει επίσης να καθαρίσετε το μυαλό σας και να είστε περισσότερο εστιασμένοι και προσεκτικοί στο γεύμα σας.
 
4. Οραματίστε πώς κάθε συστατικό έφτασε στο πιάτο σας
Αυτή είναι μια καλή πρακτική για νιώσετε ένα καλό γεύμα. Την επόμενη φορά που θα καθίσετε να φάτε, σκεφτείτε το μονοπάτι που πήρε κάθε συστατικό για να φτάσει στο πιάτο σας. Εάν έχετε μια σαλάτα, θα μπορούσε να ξεκινήσει έτσι: Αυτό το μαρούλι ξεκίνησε ως ένα μικροσκοπικό σπόρο που φυτεύτηκε στο έδαφος. Αναπτύχθηκε σε ένα μικρό πράσινο βλαστό, στη συνέχεια χρησιμοποίησε τα θρεπτικά συστατικά από το έδαφος και τη βροχή και τον ήλιο για να γίνει ένα πλήρες μαρούλι. Στη συνέχεια συλλέχθηκαν, πλύθηκαν, συσκευάστηκαν και αποστέλλονται (κοντά ή μακριά) για να τελειώσουν στο μέρος από το οποίο τα αγοράσατε.
Όταν φανταστώ πόση δουλειά χρειάστηκε για να φτάσουν όλα τα συστατικά στο πιάτο μου, εκτιμώ πολύ περισσότερο το δώρο ενός γεύματος.
 
5. Βάλτε το πιρούνι σας κάτω  ανάμεσα στις μπουκιές
Αν αφήσω τον εαυτό μου ελεύθερο όταν είμαι πεινασμένη, έχω την τάση να τρώω πολύ γρήγορα και να καταπίνω χωρίς να το σκεφτώ. Προσπαθήστε να τρώτε μικρές μπουκιές και βάλτε το πιρούνι σας κάτω για να μασήσετε, να δοκιμάσετε και να απολαύσετε το φαγητό σας.
 
6. Μασήστε στην λιγότερο βολική πλευρά σας
Έμαθα αυτό το μικρό τέχνασμα αφού έκανα κάποια οδοντιατρική εργασία στη δεξιά πλευρά του στόματός μου. Ανακάλυψα μετά από αυτή την οδοντιατρική εργασία ότι φυσικά μασώ με τη δεξιά πλευρά του στόματός μου. Επειδή έπρεπε να μασήσω με προσοχή με την αριστερή πλευρά του στόματός μου για λίγες μέρες, πραγματικά με κράτησε περισσότερο σε αρμονία με τη διαδικασία του φαγητού.
Ακόμη και όταν το στόμα μου επουλώθηκε, συνέχισα να εναλλάσσομαι προς την αριστερή πλευρά μόνο για να αλλάξω από το "αυτόματο πιλότο" και να μείνω πιο επικεντρωμένη κατά τη διάρκεια των γευμάτων. (Αυτό το μικρό hack λειτουργεί επίσης με το φαγητό με το μη κυρίαρχο χέρι σας)
 
7. Βάλτε το τηλέφωνό σας στο άλλο δωμάτιο
Όταν κάθομαι να φάω θέλω να παίρνω το τηλέφωνό μου και να τσεκάρω τα e mail μου ή να παρακολουθώ τη ροή στα μέσα μαζικής δικτύωσης. Αλλά όταν παίζω με το τηλέφωνό μου, δεν δίνω προσοχή σε αυτό που τρώω. Για μένα, αυτή είναι πολύ δύσκολο να κόψω αυτή τη συνήθεια, έτσι μερικές φορές βάζω το τηλέφωνό μου σε άλλο δωμάτιο όταν κάθομαι να φάω. 
 
Μπόνους: Μάθετε να μαγειρεύετε!
Το μαγείρεμα είναι κάτι περισσότερο από ένα μέσο για ένα αποτέλεσμα. Η όλη διαδικασία μαγειρέματος-κοπής, ανάδευσης, μυρωδιάς, γευσιγνωσίας-όλα συμβάλλουν στην απόλαυση ενός γεύματος. Όσο πιο πολύ ασχολούμαστε με την προετοιμασία του γεύματος, τόσο πιο πιθανό είναι να εκτιμήσουμε το φαγητό μας, να τρώμε με προσοχή και να είμαστε ικανοποιημένοι όταν τελειώσουμε.
 
Όλα όσα κάνουμε - συμπεριλαμβανομένου του τρόπου με τον οποίο τρώμε - προέρχονται από συνήθειες που έχουμε διαμορφώσει. Αν μπορούμε να κάνουμε μερικές βελτιώσεις και να είμαστε περισσότερο προσεκτικοί με το φαγητό μας, είναι λιγότερο πιθανό να υπερκαταναλώσουμε τροφή ή να φάμε χωρίς να πεινάμε αργότερα.
 
Το καλάθι είναι άδειο