Blog

Κολοκυθόσποροι ένα ενδιαφέρον σνακ

Γράφει η
Oι σπόροι της κολοκύθας είναι πραγματικά ένα δώρο από τη φύση. Συνηθισμένο συστατικό στη μεξικάνικη κουζίνα, τρώγονται συχνά σαν ένα υγιεινό σνακ και είναι ιδιαίτερα νόστιμοι. 
Τα εντυπωσιακά οφέλη τους για την υγεία προέρχονται από την ασυνήθιστη διατροφική τους σύνθεση, όπως τα εντυπωσιακά επίπεδα μαγγανίου, τρυπτοφάνης, μαγνησίου, χαλκού, φωσφόρου, ψευδαργύρου, σιδήρου και πρωτεϊνών, καθώς και μικρότερων ποσοτήτων βιταμινών του συμπλέγματος Β καθώς και βιταμίνης Α.  Τους βρίσκουμε σε διάφορες πολιτισμικές κουζίνες από την εποχή των Αζτέκων, αλλά είναι πολύ πιθανό ότι υπήρχαν πολύ πριν, δεδομένου ότι η κολοκύθα είναι ένα από τα τρία πρώτα γεωργικά προϊόντα στην αρχαία Ιστορία της Βόρειας Αμερικής. Πρέπει λοιπόν να υπάρχει κάτι καλό στους σπόρους αυτούς για να γίνεται αισθητή η παρουσία τους εδώ και χιλιάδες χρόνια. Ας μάθουμε λίγα περισσότερα:
 
Αντιοξειδωτική δραστηριότητα
Τα εκχυλίσματα κολοκυθόσπορων έχουν συστατικά, συμπεριλαμβανομένων των φαινολικών ενώσεων στα οποία αποδίδεται άμεσα η απομάκρυνση των ελεύθερων ριζών από τον οργανισμό..
 
Παράσιτα
Οι κολοκυθόσποροι έχουν συνδεθεί με αντιπαρασιτική δραστηριότητα και έχουν χρησιμοποιηθεί παραδοσιακά ως ένας τρόπος για την εξάλειψή τους. 
 
Μεταβολισμός
Το σώμα μας λειτουργεί στα υψηλότερα επίπεδα όταν όλα μας τα συστήματα λειτουργούν αποτελεσματικά. Είναι απαραίτητο να παίρνουμε καθημερινά μια σταθερή και επαρκή ποσότητα πρωτεΐνης μέσω της διατροφής μας επειδή οι πρωτεΐνες αποτελούνται από αμινοξέα, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε χιλιάδες ενζυματικές και μεταβολικές διαδικασίες. Χωρίς αυτά, το σώμα δεν θα είναι λειτουργικό και θα νοιώθουμε αδυναμία, λήθαργο και γενικότερη εξάντληση.
 
Καλή πηγή πρωτεϊνών
Οι σπόροι κολοκύθας αποτελούν τεράστια πηγή φυτικών πρωτεϊνών. Το 30% του όγκου τους αποτελείται από πρωτεΐνη. Υπάρχουν 12 γραμμάρια πρωτεΐνης σε ένα φλιτζάνι σπόρους κολοκύθας, το οποίο είναι περίπου το 25% της καθημερινής συνιστώμενης πρόσληψης. 
 
Το καλάθι είναι άδειο