Blog

Χρήσιμες οδηγίες για την επιλογή, συντήρηση και κατανάλωση ψαριών και θαλασσινών

Γράφει η

Τα ψάρια είναι φρέσκα όταν:

* Τα μάτια τους είναι υγρά, λαμπερά, διογκωμένα και όχι θολά και αφυδατωμένα.
* Τα βράγχια είναι καθαρά, κόκκινα και λαμπερά.
* Το σώμα τους είναι σφικτό και σκληρό (όχι μαλακό).
* Το δέρμα τους είναι υγρό στην αφή και λαμπερό.
* Μυρίζουν θάλασσα ή έχουν ευχάριστη οσμή.

Συντήρηση:

* Τα ψάρια πρέπει να καταναλώνονται φρέσκα την ίδια μέρα.
* Εάν πρέπει να τα διατηρήσουμε στο ψυγείο, αφαιρούμε τα εντόσθια και τα τοποθετούμε στο πιο ψυχρό μέρος του ψυγείου καλά σκεπασμένα.
* Η κατάψυξη των ψαριών δεν επηρεάζει σχεδόν καθόλου την περιεκτικότητά τους σε ω3 λιπαρά οξέα. Στον καταψύκτη θα πρέπει να είναι προστατευμένα και καλά καλυμμένα με μεμβράνη ή σάκους κατάλληλους για τρόφιμα, ώστε να αποφεύγεται η αφυδάτωσή τους.
* Οι  φρέσκες γαρίδες ή καραβίδες, συντηρούνται πολύ καλά στην κατάψυξη, εάν τοποθετηθούν σε πλαστικό δοχείο τροφίμων με νερό.
* Τέλος δεν ξεχνάμε ότι τα ψάρια και τα θαλασσινά, ξεπαγώνουν σωστά και με ασφάλεια, μέσα στην συντήρηση του ψυγείου μας, ή κάτω από τρεχούμενο κρύο νερό και ποτέ με την χρήση ζεστού  νερού.

Η μαγειρική προετοιμασία αποτελεί κλειδί στην περιεκτικότητα των ψαριών σε ω3 λιπαρά οξέα.

Τα τηγανιτά ψάρια δεν είναι μόνο πλουσιότερα σε λίπος και θερμίδες, αλλά φαίνεται ότι το βαθύ τηγάνισμα μπορεί να καταστρέψει εν μέρει και την περιεκτικότητα τους σε ω3 λιπαρά οξέα εξαιτίας της υψηλής θερμοκρασίας.

Μερικές σωστές επιλογές για το μαγείρεμα των ψαριών είναι ο ατμός, το τηγάνι χωρίς λάδι (σωτέ), ο βρασμός, το ψήσιμο και απλές μεσογειακές συνταγές στην κατσαρόλα ή το φούρνο.

Όταν μαγειρεύουμε το ψάρι στο σπίτι, θα πρέπει να φροντίζουμε ώστε το κρέας του να είναι τρυφερό, απαλό χωρίς κακοψημένα μέρη.

Πηγή: http://goo.gl/hCQxpL

Το καλάθι είναι άδειο