Blog

Πως να τρώτε υγιεινά στις διακοπές σας από τη διατροφολόγο Σταυρούλα Κρίκη

Γράφει η

Πριν υιοθετήσουμε έναν υγιεινό τρόπο διατροφής, δεν πολυσκεφτόμουν τι θα τρώγαμε στις διακοπές μας. Το φαγητό των διακοπών ήταν μια “κλασσική” ελληνική διατροφή αποτελούμενη από τυρόπιτες και πεϊνιρλί για πρωινό, κοκτέιλ και μπύρες για μεσημεριανό, παγωτό για απογευματινό και ταβέρνα για βραδινό με περισσότερο φαγητό από ότι αντιστοιχούσε στα άτομα που ήμασταν στο τραπέζι (να πάρουμε και το ένα να δοκιμάσουμε και το άλλο).

Η πρώτη φορά που πήγαμε διακοπές και αποφασίσαμε να μείνουμε πιστοί στην υγιεινή διατροφή ήταν δύσκολη. Η υγιεινή διατροφή στις διακοπές είναι δύσκολη. Είναι σοκαριστικό όταν διαπιστώνεις πόσες λίγες υγιεινές επιλογές υπάρχουν σε αρκετά εστιατόρια και πόση μικρή ποικιλία υπάρχει στα πρωινά μπουφέ ξενοδοχείων. Υπάρχουν όμως μερικές στρατηγικές που μας βοηθούν να διατηρήσουμε τον στόχο της υγιεινής διατροφής χωρίς να θυσιάσουμε την απόλαυση.

Ναι μπορεί να γίνει!

Και επειδή η περίοδος των διακοπών έφτασε (γιουπι!) ας φτιάξουμε ενα σχέδιο για να μην αποκλίνουμε από το στόχο!

ΥΓ. Να τονίσω ότι δεν πιστεύω στο αδυνάτισμα και τη δίαιτα κατά την περίοδο των διακοπών. Οι συστάσεις αυτές δεν είναι για το πως να γυρίσουμε από τις διακοπές μας με λιγότερα κιλά. Είναι συμβουλές για το πως θα μπορέσουμε να δώσουμε στον οργανισμό μας ποιοτικό φαγητό χωρίς κενές θερμίδες και με μεγάλη θρεπτική αξία. Με προσοχή στην ποσότητα που θα φάμε μπορούμε να πετύχουμε τη διατήρηση των κιλών μας και της υγείας μας.

 

Πως να Τρώτε Υγιεινά στις Διακοπές: Σας: 5 Απλές Στρατηγικές για Όλη την Οικογένεια



1. Πάρτε Σνακ Μαζί Σας

 

Είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρείτε υγιεινά σνακ στο δρόμο, στα πλοία, στα αεροδρόμια, στα περίπτερα και στη θάλασσα Έτσι τα τελευταία χρόνια παίρνω πράγματα μαζί μου για το ταξίδι και την παραλία. Σκεφτείτε σνακ που δεν χρειάζονται ψυγείο ή μαχαιροπίρουνα . Τα αγαπημένα μας σνακ για το δρόμο είναι: μπισκότα βρώμης, μπανάνες, μήλα, σταφύλια, σακουλάκια με μείγμα ξηρών καρπών και αποξηραμένων φρούτων, flapjacks, στικς από καρότο με κρακερς ολικής άλεσης, σπιτικές βάφλες κομμένες σε μπουκίτσες, γκρανόλα και μάφιν. Εαν έχετε τη δυνατότητα να πάρετε και ψυγειάκι με παγοκύστες τότε μπορείτε να πάρετε μαζί σας γιαουρτάκια, επιπλέον φρούτα που είναι ευαίσθητα, τυράκι κομμένο σε μπαστουνάκια, φυστικοβούτυρο ή χούμους (για να βουτάτε τα κρακερς ή τα καρότα σας). Επιπλέον (ανάλογα τον χώρο που έχετε) μπορείτε να πάρετε μαζί σας το μπλέντερ σας για να φτιάχνετε smoothie με τα φρούτα και το γιαούρτι σας στο ξενοδοχείο και να το παίρνετε μαζί σας σε πλαστικά ποτηράκια μιας χρήσης. Αυτό ειναι ιδίως βολικό εάν έχετε παιδιά και μένετε σε ξενοδοχείο με κουζίνακι και ψυγείο.

 

2. Κάνετε τη Έρευνά σας από το Σπίτι

 

Βρείτε για τι φημίζεται η περιοχή που πάτε. Για παράδειγμα: ψάρια, αστακούς, κυνήγι, ξηρούς καρπούς, φρούτα, κάποιο συγκεκριμένο εστιατόριο, κλπ. Μια απλή αναζήτηση στο Google θα σας βοηθήσει πολύ. Για παράδειγμα, εαν πάτε σε κάποιο νησί το οποίο είναι φημισμένο για τα ψάρια του τότε δεν θα πρέπει να παραλείψετε να φάτε φρέσκο ψάρι που το πιο πιθανό είναι να μην βρίσκετε στην περιοχή της μόνιμης κατοικίας σας. Γιατί το υγιεινό δεν είναι μόνο ο,τι είναι χαμηλό σε θερμίδες αλλά και αυτό που παρασκευάζεται από τα πιο αγνά υλικά που έχει να μας δώσει η φύση.

 

3. Ρωτήστε τους Ντόπιους

 

Καλό το Google, αλλά σαν τον ντόπιο δεν υπάρχει καμία σύγκριση! Ρωτήστε για εστιατόρια με τα πιο φρέσκα υλικά. Και αφήστε τα υπόλοιπα για τους τουρίστες. Για παράδειγμα μπορεί να μάθετε για κάποιον ο οποίος κάθε μέρα πηγαίνει στο λιμάνι και διαλέγει ο ίδιος τα ψάρια του ή που έχει δικό του κήπο και χρησιμοποιεί μόνο αυτά τα υλικά. Αυτά δεν θα τα βρείτε στο internet εύκολα.

 

4. Φτιάξτε Ένα Πλάνο στο Μυαλό Σας

 

Ξέρω, ξέρω… Είναι διακοπες και το τελευταίο που θέλετε είναι να πρέπει να προβληματιστείτε για το φαγητό. Δεν θέλω όμως να καθίσετε να γράψετε και να σχεδιάσετε κάτι αναλυτικά. Απλά να κάνετε μια μικρή οργάνωση στη σκέψη σας.

 

Μια μικρή τακτοποίηση των σκέψεών σας ακριβώς πριν παραγγείλετε. Για παράδειγμα, κοιτάζοντας τον κατάλογο στο εστιατόριο σκέφτομαι: Υπάρχει κάποια επιλογή σε ποιοτικό κρέας ή ψάρι? Αν δεν υπάρχει κάτι αξιόλογο τότε ρωτάω τον εαυτό μου: Υπάρχει καλή επιλογή σε ποιοτικά λαχανικά (εννοώντας όχι τηγανητά και να είναι της εποχής) ή λαδερά/όσπριο? Επίσης αν θέλω μία σαλάτα αλλά υπάρχει μαγιονέζα ζητάω ευγενικά να την παραλείψουν.

 

Επομένως προσχεδιάζοντας τις ερωτήσεις στο μυαλό μου, εφαρμόζω νοητά το ερωτηματολόγιο μου και καταλήγω στο τι θα φάμε.

 

Για παράδειγμα ένα δικό μας γεύμα για 2 άτομα θα μπορούσε να αποτελείται από γαριδομακαρονάδα για 2 (αν η περιοχή φημίζεται για αυτό), ψητά λαχανικά με βαλσάμικο ξύδι, χόρτα βραστά, φάβα και φέτα σαγανάκι. Ίσως λίγο παραπάνω από ότι θα τρώγαμε στο σπίτι μας αλλά βγάζουμε τα τηγανητά από την εξίσωση, προτιμούμε θαλασσινά και ψάρια στα νησιά που είναι φρέσκα, λαχανικά εποχής και σαλάτες χωρίς πολύπλοκα dressing..

Εάν ξέρετε ότι δεν μπορείτε να αποφύγετε τις τηγανητές πατάτες τουλάχιστον παραγγείλετε τες μόνο εάν είναι φρέσκες πατάτες και όχι προτηγανισμένες και κατεψυγμένες. Και μοιραστείτε τη μερίδα τουλάχιστον με άλλα 2 άτομα.

Κάποιες ερωτήσεις θα μπορούσαν να είναι οι εξής: Υπάρχει κρέας ή ψάρι ποιοτικό? Είναι τηγανητό ή με λευκές σάλτσες? Υπάρχει ποιοτικό λαδερό ή όσπριο με φρέσκα υλικά? Οι σαλάτες είναι φτιαγμένες με λαχανικά εποχής; Έχουν μαγιονέζα ή πολύπλοκη dressing? Τα ορεκτικά είναι φρέσκα και όχι κατεψυγμένα; Υπάρχουν ορεκτικά που να μην είναι τηγανητά? Πόσα άτομα είμαστε και πόσα ορεκτικά να πάρουμε? Τα τηγανητά που θέλουν οι υπόλοιποι της παρέας (ή και εμείς οι ίδιοι) είναι από φρέσκα υλικά;

 

5. Αποφύγετε τις Μεγάλες Αλυσίδες Γρήγορου Φαγητού

 

Οι μεγάλες αλυσίδες γρήγορου φαγητού προμηθεύονται κατεψυγμένα φαγητά αμφιβόλου ποιότητας. Μπορείτε να βρείτε οικονομικά burger και σουβλάκια σε τοπικά ψητοπωλεία με πιο φρέσκα υλικά. Όπως είπαμε, σε αυτό μπορούν να σας βοηθήσουν και οι ντόπιοι.

Τέλος πρέπει να θυμηθείτε ότι οι διακοπές θα πρέπει να είναι ξεκούραση και απόλαυση! Απολαύστε πράγματα τα οποία δεν βρίσκετε ή μαγειρεύετε εύκολα στο σπίτι σας. Εάν θέλετε οπωσδήποτε να φάτε κάτι τηγανητό προτιμήστε να το μοιραστείτε με την υπόλοιπη παρέα ώστε να φάτε λίγο. Οι διακοπές με υπερκατανάλωση σε φαγητά με κενές θερμίδες δεν είναι το ζητούμενο, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι θα πρέπει να αγχωθείτε. Με ελάχιστη προετοιμασία και καλή θέληση οι διακοπές με υγιεινά φαγητά είναι εφικτές!

 

Πηγή:http://goo.gl/2pTX3Q

Το καλάθι είναι άδειο