Blog

Διατροφή

Σας παρουσιάζουμε θέματα, ιδέες και νέα σχετικά με την σωστή διατροφή & τις διατροφικές συνήθειες. Πολύ συχνά προσθέτουμε ενδιαφέρουσες συνταγές που μας κάνουν καλό και βελτιώνουν την υγεία μας.

Η έλλειψή του συνδέεται με διάφορες αυτοάνοσες παθήσεις, ενώ η επάρκειά του στη διατροφή μας έχει ανεξάντλητα οφέλη. Από ποιες τροφές, όμως, μπορούμε να λάβουμε σελήνιο και τι θα προσφέρουμε στον εαυτό μας καταναλώνοντάς το;
Υπάρχουν κάποιες ώρες μέσα στην ημέρα που νιώθουμε πως πεινάμε. Το μεγαλύτερο, όμως, λάθος που κάνουμε οι περισσότερες από εμάς είναι να αγνοούμε εκείνον τον ήχο- alert που κάνει το στομάχι μας πιστεύοντας ότι έτσι χάνουμε κιλά! Όπως ήδη είπαμε, αυτό είναι λάθος! Φανταζόσουν ποτέ ότι αν εκείνη την στιγμή έτρωγες σοκολάτα θα σου έκανε μόνο καλό; Κι όμως, ισχύει! Διάβασε εδώ τα 5 σνακ που μας χαρίζουν τόνωση και ομορφιά και βαλ' τα οπωσδήποτε στο πιάτο σου από... τώρα!...
Κατά την άσκηση της ιατρικής στην καθημερινή κλινική πράξη, ο σύγχρονος ειδικός παθολόγος αντιμετωπίζει καθημερινώς πληθώρα νοσημάτων και παθολογικών διαταραχών, ένα μεγάλο μέρος των οποίων οφείλεται σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό σε λανθασμένες διατροφικές συνήθειες του σύγχρονου έλληνα. Στο παρόν άρθρο αναφέρονται συνοπτικά ορισμένα από τα πιο κοινά νοσήματα και παθολογικές διαταραχές, στην εμφάνιση των οποίων συντελούν σε πολλές περιπτώσεις κακές διατροφικές συνήθειες.
Αν συχνάζετε σε γυμναστήρια ή έχετε φίλους που ασχολούνται με την άσκηση, τότε σίγουρα θα έχετε ακούσει τη θεωρία που υποστηρίζει ότι πολλά και μικρά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας, μπορούν να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους.
Το γαστρικό περιεχόμενο του οισοφάγου, παλινδρομείται προς άνωθεν με αποτέλεσμα την δυσχέρεια στην ποιότητα ζωής του ασθενούς. Ο οισοφάγος είναι ένας μυϊκός σωλήνας, που ενώνει το στόμα με το στομάχι. Οι μύες του οισοφάγου, με τις περισταλτικές κινήσεις, προωθούν τα υγρά και τις στερεές τροφές από το στόμα προς το στομάχι. Στην περιοχή που ενώνεται ο οισοφάγος με το στομάχι υπάρχει ο Κάτω Οισοφαγικός Σφιγκτήρας (ΚΟΣ), που κλείνει στεγανά τη θέση αυτή και επιτρέπει το πέρασμα των υγρών και της τροφής μόνο προς μία κατεύθυνση, δηλαδή από τον οισοφάγο προς το στομάχι. Παρεμποδίζει έτσι την παλινδρόμηση (το πισωγύρισμα) του περιεχομένου του στομάχου προς τον οισοφάγο, εκτός από τις περιπτώσεις εμετού ή ερυγών.
Ίσως η πιο γρήγορη μαρμελάδα χωρίς να χρησιμοποιήσουμε φωτιά και όλα αυτά με ένα απλό ανακάτεμα. Οι σπόροι τσία είναι στη μόδα και θεωρούνται υπερτροφή (δίκαια άλλωστε) με υψηλή θρεπτική αξία αρκεί να πούμε ότι 1 κουταλιά της σούπας σπόρων chia, περιέχει 5 γρ. φυτικών ινών, 3 γρ. πρωτεΐνης, 2282 mg Ω3 και 752 mg Ω-6 λιπαρά οξέα! Επίσης έχουν 15 φορές περισσότερο μαγνήσιο από το μπρόκολο, τρεις φορές περισσότερο σίδηρο από το σπανάκι, έξι φορές περισσότερο ασβέστιο από το γάλα και δύο φορές περισσότερο κάλιο από τις μπανάνες.
Σήμερα θα συνεχίσουμε την περιήγηση και θα επισκεφτούμε την κατάψυξή μου. Όπως και με μια υγιεινή τροφοθήκη, έτσι και η υγιεινή καταψυξη του καθενός θα είναι διαφορετική με βάση τις οικογενειακές και ατομικές προτιμήσεις. Η παρακάτω λίστα είναι ένας οδηγός του τι θεωρώ εγώ σημαντικά στοιχεία μιας κατάψυξης ώστε να ακολουθώ μία υγιεινή διατροφή. Η λίστα σας μπορεί να είναι διαφορετική και αυτό δεν πειράζει. Εδώ θα δούμε απλά έναν οδηγό, ένα σημείο αναφοράς για να διαμορφώσετε τη δική σας καταψυξη.
Η κάθε εποχή «κρύβει» τις δικές της νοστιμιές και όσο πιο έγκαιρα τις απολαμβάνουμε, τόσο το καλύτερο για τις βιταμίνες και τα θρεπτικά στοιχεία που θα κερδίσουμε από αυτές.
Η επιστήμη έχει αποδείξει ότι οι φυτοφάγοι υποφέρουν πολύ λιγότερο από μια μεγάλη αλυσίδα από ασθένειες (οι οποίες χτυπούν περισσότερο τους κρεατοφάγους) και ζουν πολύ περισσότερο. Η φυτοφαγία είναι μια ιδανική δίαιτα για όλους. Οι ιατρικές πηγές σε αυτά που αναφέρονται παρακάτω είναι από τις πιο έγκυρες στον κόσμο (BMA-british medical association, ADA-american dietetic association, WHO-world health organisation, PCRM-physiciaris committee for responsible medicine).
Είναι για εμένα η Κρητική έκδοση της κλασικής καρμπονάρα που δεν έχει να ζηλέψει απολύτως τίποτα από την αυθεντική. Με ένα concept να κινείται γύρω από τις υπέροχες κρητικές πρώτες  ύλες  δημιουργήθηκε ένα πραγματικά μοναδικό αποτέλεσμα. Εύχομαι να απολαύσετε  την πιο κάτω συνταγή  όπως εγώ και οι αγαπημένοι πελάτες του εστιατορίου. Βάλτε μεράκι και σίγουρα θα πετύχετε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα. Καλή σας επιτυχία.
Συστατικά 1 κ.σ ελαιόλαδο 4 φέτες γαλοπούλας, ψιλοκομμένες 1 κόκκινη πιπεριά ψιλοκομμένη 1 πορτοκαλί πιπεριά ψιλοκομμένη
Τα σταφύλια, που είναι φρούτο της εποχής, αποτελούν μια πλήρη τροφή για τον οργανισμό και αντίθετα απ’ ότι πιστεύουν πολλοί δεν είναι παχυντικά καθώς 100γρ σταφυλιού κάπου δηλαδή 15 με 20 ρώγες μας δίνουν μόλις 70 θερμίδες. Επίσης τα 100 γρ. μας προσφέρουν 16γρ υδατάνθρακες που μεταφράζονται σε 12,3γρ. σάκχαρα, 0,8γρ. πρωτεΐνης, 79ml νερό, 1γρ. φυτικών ινών και καθόλου λίπος.
Είναι σημαντικό να πλένετε τα φρούτα και τα λαχανικά πριν τα φάτε, για να εξασφαλιστεί ότι είναι καθαρά και ασφαλή για κατανάλωση. Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν επίγνωση της σημασίας που έχει υγιεινή για τα κρέατα, αλλά πολλοί θεωρούν ότι ο κίνδυνος τροφικής δηλητηρίασης από τα λαχανικά είναι χαμηλός.
Ένα από τα κυριότερα πράγματα που πρέπει κάποιος να γνωρίζει εάν θέλει να μειώσει το σωματικό του λίπος είναι ο γλυκαιμικός δείκτης των τροφών.
Στην Ελλάδα το λεγόμενο clean eating μπορεί να είναι κάτι καινούριο, αλλά στο εξωτερικό αυτό το κίνημα υπάρχει εδώ και αρκετό καιρό και υποστηρίζει τη σημασία του να καταναλώνει κανείς τροφές, όσο το δυνατόν λιγότερο επεξεργασμένες. Μια διατροφή, δηλαδή, που σου προσφέρει την απαιτούμενη ενέργεια και παράλληλα βοηθάει το στομάχι σου να παραμένει ελαφρύ καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
Μοιάζει με νερό, αλλά δεν είναι. Είναι απλά το πιο περίεργο επιδόρπιο που θα δεις ποτέ στη ζωή σου. Πρόκειται για την “σταγόνα-κέικ».
Οι υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται το καλοκαίρι αντιμετωπίζονται από τον ανθρώπινο οργανισμό μέσω της αποβολής του νερού. Εάν οι καύσεις που γίνονται στο εσωτερικό του οργανισμού παράγουν επιπλέον θερμότητα, η απαιτούμενη προσαρμογή γίνεται ακόμη πιο δύσκολα. Γι’ αυτό και δεν μπορούμε να καταναλώσουμε μεγάλη ποσότητα τροφής κατά τις μεσημεριανές ώρες, άσχετα με το αίσθημα της όρεξης. 
Επειδή δεν είναι όλα τα εστιατόρια το ίδιο ασφαλή και καθαρά, πάρτε τα μέτρα σας για να είστε σίγουροι ότι η βραδιά σας δεν θα καταλήξει στην… τουαλέτα.
Υλικά (4 ποτήρια)   1/2 καρπούζι καθαρισμένο χυμό από 2 στημένα πορτοκάλια
Τα σπορέλαια (φυστικέλαιο,σογιέλαιο,καλαμποκέλαιο,ηλιέλαιο)πρέπει να θεωρούνται πάντα δευτέρας διαλογής σε σχέση με το ελαιόλαδο. Πράγματι,το λάδι που προέρχεται από φυτικούς σπόρους εξάγεται με τη βοήθεια χημικών διεργασιών κάτι που δεν συμβαίνει με το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο.  
Πολλοί πιστεύουν ότι το ρύζι είναι πιο ελαφριά τροφή, με λιγότερες θερμίδες. Στην πραγματικότητα η περιεκτικότητα του ρυζιού σε θερμίδες είναι περίπου ίση με των ζυμαρικών (332 θερμίδες και 353 αντίστοιχα), άρα προσοχή όταν το χρησιμοποιείτε ως συνοδευτικό διαφόρων πιάτων γιατί μπορεί να αυξήσει την αξία τους σε θερμίδες.  
Φτιάξτε περίπου 12 ρολά Χρόνος προετοιμασίας:  20 λεπτά   12 στρογγυλά χάρτινα περιτυλίγματα ρυζιού  6 καπνιστές φέτες σολομού 1 αβοκάντο, κομμένο σε λεπτές φέτες 2-3 φλιτζάνια ωμά τα λάχανα μαγειρεμένα ή φιδέ 1 αγγούρι κομμένο σε λωρίδες miso σάλτσα ή σάλτσα ψαριού βινεγκρέτ,    Πάρτε ένα χάρτινο περιτύλιγμα ρυζιού και βυθίστε το πλήρως σε ένα μπολ με  νερό της βρύσης για 10-15 δευτερόλεπτα. Τοποθετήστε το περιτύλιγμα σε ένα πιάτο ή ξύλο κοπής - αυτό θα συνεχίσει να μαλακώνει και συναρμολογήστε τα υλικά σας. Προσθέστε όπως επιθυμείτε: αβοκάντο, καπνιστό σολομό, αγγούρια, λάχανο ή ζυμαρικά. Διπλώστε το κάτω μισό του περιτυλίγματος πάνω από τη γέμιση, κρατήστε το πατημένο, διπλώστε στις πλευρές και κάντε ρολό. Επαναλάβετε όπως απαιτείται. Βουτήξτε στην miso σάλτσα ή στην σάλτσα ψαριού  και απολαύστε!   Πηγή:http://goo.gl/x2AfSF  
  Μερίδες: 4 ως κυρίως ή 6-8 σαν ελαφρύ ορεκτικό   Συστατικά   1¼ φλιτζάνι νερό ⅔ φλιτζάνι κινόα (ή 2 φλιτζάνια μαγειρεμένη) 3 φλιτζάνια σάλτσα βασιλικού 140 γραμμάρια φέτα
Πριν υιοθετήσουμε έναν υγιεινό τρόπο διατροφής, δεν πολυσκεφτόμουν τι θα τρώγαμε στις διακοπές μας. Το φαγητό των διακοπών ήταν μια “κλασσική” ελληνική διατροφή αποτελούμενη από τυρόπιτες και πεϊνιρλί για πρωινό, κοκτέιλ και μπύρες για μεσημεριανό, παγωτό για απογευματινό και ταβέρνα για βραδινό με περισσότερο φαγητό από ότι αντιστοιχούσε στα άτομα που ήμασταν στο τραπέζι (να πάρουμε και το ένα να δοκιμάσουμε και το άλλο).
Το παγωτό είναι παρασκεύασμα του γάλακτος, γνωστό από την αρχαιότητα και πολύ διαδεδομένο σε όλο τον κόσμο. Περιέχει λίπος, πρωτεΐνες, ζάχαρη.

Δείτε επίσης

Το καλάθι είναι άδειο