Blog

Διατροφή

Σας παρουσιάζουμε θέματα, ιδέες και νέα σχετικά με την σωστή διατροφή & τις διατροφικές συνήθειες. Πολύ συχνά προσθέτουμε ενδιαφέρουσες συνταγές που μας κάνουν καλό και βελτιώνουν την υγεία μας.

Αν είστε ένας από τους πολλούς ανθρώπους που αντιμετωπίζουν κάποια πάθηση του θυρεοειδούς, τότε θα γνωρίζετε πόσο σημαντική είναι η λειτουργία για την υγεία σας. Ο θυρεοειδής ρυθμίζει όλες τις σημαντικές λειτουργίες του σώματος μέσω της απελευθέρωσης των ορμονών στην κυκλοφορία του αίματος.
Αδιαμφισβήτητα, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις ατόμων που δεν συνοδεύουν ποτέ το γεύμα τους με σαλάτα, ενώ δεν θέλουν να βλέπουν τα φρούτα... ούτε ζωγραφιστά.
Ισορροπήστε τα γεύματά σας Φροντίστε να έχετε αρκετή πρωτεϊνη στο πιάτο σας, υδατάνθρακες και λιπαρά. Όλα αυτά μαζί θα σας δίνουν την ενέργεια που χρειάζεστε για να αντιμετωπίζετε όλες τις προκλήσεις και τις απαιτήσεις της καθημερινότητάς σας. Επίσης, θα αισθάνεστε χορτάτοι για πολύ περισσότερο.Καθιερώστε εβδομαδιαία: 20%ψάρι,20% πουλερικά,20%όσπρια,15%κόκκινο κρέας.
Είναι και οι στιγμές που θέλεις κάτι γλυκό και ταυτόχρονα να αποφύγεις τα βούτυρα τις ζάχαρες και ότι λογιών Ε κυκλοφορεί σε αυτόν  τον κόσμο. Θέλεις να μείνεις fit ή απλά βαριέσαι να βγεις από το σπίτι σου μέχρι την γωνία που υπάρχει το φανταχτερό ζαχαροπλαστείο με την απίστευτη ποικιλία του σε ζαχαρένιες λειχουδιές. Ελπίζω να θέλεις να μείνεις fit και να κάνεις την κίνηση ανοίγοντας το ντουλάπι Νο2 αποφεύγοντας τον Mr. Zong της παλιάς εποχής (αν με κατάλαβες). Το πιο κάτω επιδόρπιο αποτελεί μια απολαυστική εκδοχή του γνωστού γιαουρτιού με μέλι δημιουργώντας μια θρεπτική και ταυτόχρονα πρωτότυπη ίντριγκα γεύσεων. Μη φοβηθείτε τα στραγάλια. Σε συνδυασμό με το κακάο αποκτούν μια πολύ ουδέτερη γεύση. Προσωπικά έχω πάντα μαζί μου για τις στιγμές “αδυναμίας”, καθώς είναι πολύτιμη πηγή υδατανθράκων, πρωτεϊνών, σιδήρου, ασβεστίου, καλίου, και φολικού οξέος. Φανταστείτε το σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα υλικά…! Αυταααά.  :)
Νεότερες έρευνες για τη διατροφή, οι οποίες έγιναν γνωστές στη Βρετανία και τις ΗΠΑ, συνδέουν τις ανάγκες κάθε ηλικίας με διαφορετικά τρόφιμα. Με λίγα λόγια, πες μου την ηλικία σου, να σου πω τι πρέπει να τρως για να έχεις καλή υγεία. Ιδού οι σχετικοί κανόνες, όπως προκύπτουν από τα συνδιασμένα πορίσματα σχετικών ερευνών.
Τι να διαλέξουμε: Άσπρο λάχανο ή Μπρόκολο; Ποιο να προτιμήσουμε, όταν πρέπει οπωσδήποτε να κάνουμε επιλογή, και γιατί;
Ο Ιανουάριος είναι συνήθως για τους περισσότερους ο μήνας της δίαιτας μετά την αλόγιστη πολυφαγία και οινοποσία των γιορτών. Όμως, δίαιτα δε σημαίνει μόνο αποφυγή από διάφορες τροφές, ποσότητες κ.λπ. Σημαίνει και ΟΧΙ στις υπερβολές και τις ακραίες λύσεις, στους πανικούς και στις σπασμωδικές κινήσεις.
Το συκώτι είναι πολύ γνωστό για την υψηλή περιεκτικότητα σε μέταλλα, βιταμίνες  και πρωτεΐνη. Δικαίως συναντάται στο διαιτολόγιο κάθε αθλητή και αποτελεί ένα θαυμάσιο γεύμα κυρίως μετά από έντονη αθλητική δραστηριότητα.
Λουλούδια τηγανητά   Τα βρώσιμα άνθη έχουν θεραπευτική αλλά και διατροφική αξία και καταναλώνονται από αρχαιοτάτων χρόνων. Σε παλιές ανατολίτικες σπεσιαλιτέ έβαζαν βιολέτες, χρυσάνθεμα και ροδοπέταλα, στη ρωμαϊκή κουζίνα χρησιμοποιούσαν συχνά μολόχες και τριαντάφυλλα. Εμείς και οι Ισπανοί εξακολουθούμε και σήμερα να τρώμε γεμιστούς κολοκυθανθούς.
6 ΕΩΣ 8 μερίδες ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ: Για τη σαλάτα: Μοσχαρίσιο κρέας σε κύβους (μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε κύβους γαλοπούλας ή κοτόπουλου) 2 σκελίδες σκόρδο, ψιλοκομμένο
Εδώ είναι η συνταγή για ένα απίστευτο σπιτικό φυσικό ποτό, το οποίο περιέχει 3 εξαιρετικά αποτελεσματικά για την καύση λίπους συστατικά: λεμόνι, τζίντζερ και μαϊντανό! Αυτό το σπιτικό ποτό είναι πολύ απλό και εύκολο να γίνει. Απλά πρέπει να ακολουθήσετε τις απλές οδηγίες. Εδώ είναι τι πρέπει να κάνετε: Θα χρειαστείτε τα ακόλουθα συστατικά:
Τρώτε σωστά, γυμνάζεστε, αλλά και πάλι δεν καταφέρνετε να χάσετε κιλά; Βρήκαμε δέκα παράγοντες που μπορεί να φταίνε.
Η περιρρέουσα ατμόσφαιρα λόγω της οικονομικής κρίσης, οι αυξημένες επαγγελματικές απαιτήσεις δημιουργούν καθημερινά στρες και ένα αίσθημα ανασφάλειας. 
Η θερμοκρασία φαίνεται να πέφτει καθημερινά τώρα που πλησιάζουμε στα μέσα του χειμώνα. Μπορείς να φορέσεις χοντρά πουλόβερ και να κάτσεις δίπλα στη φωτιά, αλλά αν πραγματικά θέλεις να μείνεις ζεστός αυτό τον χειμώνα, ξεκίνησε με τις τροφές που τρως.
Σήμερα ας στρέψουμε την προσοχή μας στην ημέρα πρετοιμασίας και τις σαλάτες!   Θα σας μιλήσω πολύ ειλικρινά…   Μερικές εβδομάδες απλά δεν έχω όρεξη να ψήσω μάφινς, να ζυμώσω μπιφτέκια ή να φτιάξω ψωμί. Όταν λοιπόν έρχονται αυτές οι βδομάδες, υπενθυμίζω στον εαυτό μου τους λόγους για τους οποίους κάνω την προετοιμασία των γευμάτων μου. Εάν δεν μπορώ να ξεφύγω από την κακή διάθεση, τότε προτιμώ να προετοιμάσω εύκολα φαγητά που δεν απαιτούν ψήσιμο: κόβω φρούτα και λαχανικά, φτιάχνω μπάρες βρώμης, τρίβω τυρί ή ετοιμάζω σαλάτες. Ακόμα και αυτές οι “μικρές” αποφάσεις μπορούν να κάνουν τεράστια διαφορά στο εβδομαδιαίο πρόγραμμά μου.
Συστατικά   2 φλυτζάνια αλεύρι για όλες τις χρήσεις  2 κουταλάκια του γλυκού κρυσταλλική ζάχαρη 2 κουταλάκια του γλυκού μπέικιν πάουντερ 1/2 κουταλάκι του γλυκού μαγειρική σόδα
Για πολλά χρόνια παλιότερα, σε χώρες της Λατινική Αμερικής, εξήραν τους σπόρους chia για τις θρεπτικές τους ιδιότητες, ειδικά για εξαιρετικά δραστήριους ανθρώπους. Ίσως ήρθε η ώρα λοιπόν, να λάβουμε αυτόν τον καρπό σοβαρά υπόψη μας και σήμερα. Πριν πολλά χρόνια, οι σπόροι chia ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής των Αζτέκων και των Μάγια στη Λατινικής Αμερική και βασική τροφή του στρατού των Αζτέκων, ενώ επίσης χρησιμοποιούνταν και για ιατρικούς λόγους. Για πολλά χρόνια, οι άνθρωποι εξήραν τους σπόρους chia για τις θρεπτικές τους ιδιότητες, ειδικά για εξαιρετικά δραστήριους ανθρώπους. Ίσως ήρθε η ώρα λοιπόν, να λάβουμε αυτόν τον καρπό σοβαρά υπόψη μας.
Ο όρος διαιτητική ίνα περιγράφει όχι μόνο ένα αλλά πολλά συστατικά τα οποία βρίσκονται σε φυτικές τροφές όπως τα δημητριακά, τα φρούτα, τα λαχανικά, τα λαδερά και τα όσπρια. Οι διαιτητικές ίνες διαιρούνται σε δύο ομάδες, τις αδιάλυτες και τις διαλυτές. Και οι δύο ομάδες συμβάλλουν με διαφορετικό τρόπο η καθεμία στη διατήρηση ενός υγιούς σώματος.
Είναι γνωστό ότι η σωστή διατροφή μπορεί να κάνει θαύματα. Με την κατάλληλη και υγιεινή διατροφή, λοιπόν, μπορείτε να διατηρήσετε την νεότητά σας αποφεύγοντας να χρησιμοποιείτε τα χημικά παρασκευάσματα του εμπορίου.
Δυστυχώς για πολλούς ο καφές για πρωινό, η πολύωρη αφαγία και το τεράστιο και μοναδικό βραδινό αποτελούν μια κακή διατροφική καθημερινότητα. Η παράλειψη του πρωινού, η αποφυγή ενδιάμεσων υγιεινών μικρογευμάτων, το συνεχές τσιμπολόγημα και η παραγγελία έτοιμου φαγητού ή ένα γρήγορο και βουλιμικό δείπνο δε βοηθούν τον οργανισμό να λειτουργεί σωστά.
Μακαρόνια, βασιλικό, σκόρδο, κρεμμύδι, τσίλι η μπούκοβο, ελαιόλαδο, αλάτι, πιπέρι, πεκορίνο. Καλή σας όρεξη!!!
Η έλλειψή του συνδέεται με διάφορες αυτοάνοσες παθήσεις, ενώ η επάρκειά του στη διατροφή μας έχει ανεξάντλητα οφέλη. Από ποιες τροφές, όμως, μπορούμε να λάβουμε σελήνιο και τι θα προσφέρουμε στον εαυτό μας καταναλώνοντάς το;
Υπάρχουν κάποιες ώρες μέσα στην ημέρα που νιώθουμε πως πεινάμε. Το μεγαλύτερο, όμως, λάθος που κάνουμε οι περισσότερες από εμάς είναι να αγνοούμε εκείνον τον ήχο- alert που κάνει το στομάχι μας πιστεύοντας ότι έτσι χάνουμε κιλά! Όπως ήδη είπαμε, αυτό είναι λάθος! Φανταζόσουν ποτέ ότι αν εκείνη την στιγμή έτρωγες σοκολάτα θα σου έκανε μόνο καλό; Κι όμως, ισχύει! Διάβασε εδώ τα 5 σνακ που μας χαρίζουν τόνωση και ομορφιά και βαλ' τα οπωσδήποτε στο πιάτο σου από... τώρα!...
Κατά την άσκηση της ιατρικής στην καθημερινή κλινική πράξη, ο σύγχρονος ειδικός παθολόγος αντιμετωπίζει καθημερινώς πληθώρα νοσημάτων και παθολογικών διαταραχών, ένα μεγάλο μέρος των οποίων οφείλεται σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό σε λανθασμένες διατροφικές συνήθειες του σύγχρονου έλληνα. Στο παρόν άρθρο αναφέρονται συνοπτικά ορισμένα από τα πιο κοινά νοσήματα και παθολογικές διαταραχές, στην εμφάνιση των οποίων συντελούν σε πολλές περιπτώσεις κακές διατροφικές συνήθειες.
Αν συχνάζετε σε γυμναστήρια ή έχετε φίλους που ασχολούνται με την άσκηση, τότε σίγουρα θα έχετε ακούσει τη θεωρία που υποστηρίζει ότι πολλά και μικρά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας, μπορούν να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους.
Το γαστρικό περιεχόμενο του οισοφάγου, παλινδρομείται προς άνωθεν με αποτέλεσμα την δυσχέρεια στην ποιότητα ζωής του ασθενούς. Ο οισοφάγος είναι ένας μυϊκός σωλήνας, που ενώνει το στόμα με το στομάχι. Οι μύες του οισοφάγου, με τις περισταλτικές κινήσεις, προωθούν τα υγρά και τις στερεές τροφές από το στόμα προς το στομάχι. Στην περιοχή που ενώνεται ο οισοφάγος με το στομάχι υπάρχει ο Κάτω Οισοφαγικός Σφιγκτήρας (ΚΟΣ), που κλείνει στεγανά τη θέση αυτή και επιτρέπει το πέρασμα των υγρών και της τροφής μόνο προς μία κατεύθυνση, δηλαδή από τον οισοφάγο προς το στομάχι. Παρεμποδίζει έτσι την παλινδρόμηση (το πισωγύρισμα) του περιεχομένου του στομάχου προς τον οισοφάγο, εκτός από τις περιπτώσεις εμετού ή ερυγών.
Το καλάθι είναι άδειο