Blog

Διατροφή

Σας παρουσιάζουμε θέματα, ιδέες και νέα σχετικά με την σωστή διατροφή & τις διατροφικές συνήθειες. Πολύ συχνά προσθέτουμε ενδιαφέρουσες συνταγές που μας κάνουν καλό και βελτιώνουν την υγεία μας.

Μετά από μια μέρα όπου δεν έχετε διόλου στερηθεί το φαγητό πεινάτε κι άλλο; Έχετε φάει χορταστικά γεύματα, έχετε τσιμπολογήσει πλήθος σνακ και όμως θέλετε κάτι ακόμη; Μήπως η πείνα σας δεν είναι αληθινή;
συστατικά:   2 φλιτζάνια γλυκά κεράσια, χωρίς κουκούτσι (νωπά ή κατεψυγμένα) 1/3 φλιτζάνι νερό χυμό μισού πορτοκαλιού, καθώς και το ξύσμα λάδι καρύδας 2 κ.γ.
Mε μισή καταγωγή από την όμορφη Πρέβεζα δεν θα ήταν δυνατό να μην λατρεύω αυτό το πολύτιμο διατροφικά ψαράκι. Πολλά τα  καλοκαίρια με τις μυρωδιές από τη σχάρα να σου τρυπάνε στην κυριολεξία τη μύτη. Είναι αδιαμφισβήτητα έναs μικρός θησαυρός χαμηλού κόστους  που δεν πρέπει να λείπει από τη διατροφή μας. Πιο κάτω παραθέτω ένα ευχάριστο σνακ συνδυάζοντας τις σαρδέλες με την  πολύ γευστική και ταυτόχρονα θρεπτική ταπενάδα πιπεριάς. Καλές δημιουργίες !
Μπορεί πολλοί να το γνώριζαν σαν φρούτο ή απλά να το είχαν ακουστά, ωστόσο ερευνητές εξέτασαν πολύ προσεκτικά τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει το λευκό μούρο στον οργανισμό του ανθρώπου.
συστατικά 4 ώριμα αβοκάντο  3 κουταλιές της σούπας χυμό από φρεσκοστυμμένο λεμόνι (1 λεμόνι) 8 κουταλάκια Tabasco 1 μικρό κρεμμύδι, κομμένο σε κύβους μικρό 1 μεγάλη σκελίδα σκόρδο, ψιλοκομμένο 1 κουταλάκι του γλυκού αλάτι 1 κουταλάκι του γλυκού φρεσκοτριμμένο μαύρο πιπέρι 1 μέτρια ντομάτα,χωρίς σπόρους, κομμένη σε κύβους  ξύσμα lime
Με το κάπνισμα ενός τσιγάρου η ποσότητα της νικοτίνης ανεβαίνει κατακόρυφα μέσα στο αίμα σας. Από μόνο ένα τσιγάρο η νικοτίνη διατηρείται μέσα στο αίμα σας κατά μέσο όρο 6 με 8 ώρες.
Το καλοκαίρι είναι η εποχή που μειώνονται τα λιπαρά στα γεύματά μας. Συγκεκριμένοι διατροφικοί συνδυασμοί βρίσκονται σε εξέχουσα θέση, όπως είναι το καρπούζι με τη φέτα και το πεπόνι με το γιαούρτι. Ας δούμε όμως γιατί είναι τόσο σημαντικοί αυτοί οι συνδυασμοί:
Το ψωμί είναι απαραίτητο στο καθημερινό τραπέζι και συνοδεύει όλες τις τροφές. Για μια ισορροπημένη διατροφή, περίπου το 50-55% του συνόλου των θερμίδων πρέπει να προέρχονται από υδατάνθρακες (ψωμί, ρύζι, μακαρόνια, πατάτες), το 15% από πρωτεΐνες και το υπόλοιπο 30-35% από λίπη.
Το Καλοκαίρι μεγαλώνει η όρεξή μας για μικρές διατροφικές εκτροπές, βάζοντας σε πειρασμό τη δίαιτά μας και απειλώντας συχνά την καλοκαιρινή μας εμφάνιση στις παραλίες. Τι πρέπει λοιπόν να γνωρίζουμε ώστε και να ξεπερνάμε έξυπνα τους διατροφικούς πειρασμούς αλλά και να αισθανόμαστε χαρά και ευεξία;
Πόσες μερίδες φρούτων και λαχανικών φάγατε σήμερα; Πιθανόν όχι 5 μερίδες που είναι και η ελάχιστη ημερήσια πρόσληψη. Μελέτες δείχνουν ότι συνολικά, μόνο περίπου το ένα τρίτο των ενηλίκων καταναλώνουν τουλάχιστον δύο μερίδες λαχανικών ημερησίως, ενώ το ένα τέταρτο καταναλώνει τρεις.
Συστατικά για 4 μερίδες:   1,5  κ.γ. ψιλοκομμένο σκόρδο 1 κ.γ. ελαιόλαδο 4 πίτες για σουβλάκι
Η στέβια χαρακτηρίζεται από πολλούς ως "το φυτό της νέας χιλιετίας" και η στεβιοζάχαρη ως "η ζάχαρη του μέλλοντος".
Γιατί άλλοι μπορούν να καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες φαγητού και να μην παχαίνουν, ενώ άλλοι με κάθε ατασθαλία παίρνουν αμέσως βάρος; Αυτό οφείλεται στις ατομικές διαφορές στο μεταβολισμό, τη μυϊκή μάζα και τη σωματική δραστηριότητα.
Η ισορροπία είναι το παν. Δεν υπάρχουν «καλά» ή «κακά» τρόφιμα, μόνο καλή ή κακή διατροφή. Μη νιώθετε ενοχές για τα τρόφιμα που σας αρέσουν αλλά καταναλώστε τα με μέτρο και επιλέξτε άλλα τρόφιμα που θα σας παρέχουν την ισορροπία και την ποικιλία που απαιτούνται για καλή υγεία.
Νερό Το νερό διατηρεί πάντα το δέρμα σας ενυδατωμένο - και αυτό κάνει τις λεπτές γραμμές και τις ρυτίδες λιγότερο αισθητές. Βοηθά τόσο τα κύτταρά σας να απορροφήσουν τα θρεπτικά συστατικά και να απαλλαγείτε από τις τοξίνες, όσο και στη ροή του αίματος, να διατηρήσετε έτσι ένα λαμπερό δέρμα.
Ζούμε σε μια εποχή όπου η αγορά κατακλύζεται από τεράστια ποικιλία ενεργειακών συμπληρωμάτων με το καθένα να έχει τη δική του αποστολή και το δικό του μερίδιο στην καθημερινή απαιτητική διατροφική κούρσα. Υπάρχει βέβαια και η διαφορετική όψη αυτού του πολύτιμου νομίσματος. “Φτιάξε το μόνος σου” ! Η πιο κάτω συνταγή ενεργειακής μπάρας είναι ένα απλό παράδειγμα με  εκτιμώμενο χρόνο εκτέλεσης που δεν ξεπερνά τα τέσσερα λεπτά!Ταπεινά υλικά που έχουν πολλά να δώσουν! Καλή σας επιτυχία. 
Εάν προσπαθήστε να τα κάνετε όλα μόνοι σας, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα καταφέρετε να πάθετε υπερκόπωση. Και αυτό συνήθως παθαίνω και εγώ τέτοια εποχή του χρόνου, όπου η δουλειά αυξάνεται σημαντικά. Έρχεται καλοκαίρι βλέπετε και πάντα αυτό αποτελεί καλή αφορμή για να αποβάλουμε τα περιττά κιλά.
Θυμάστε πόσο βασανιστικό ήταν να πίνετε το γαλα σας όταν ήσασταν παιδιά; Προσωπικά θυμάμαι το γαλα να με περιμένει στο τραπέζι να το πιω πριν πάμε για σχολείο. Και θυμάμαι ότι έπρεπε να είναι παγωμένο από το ψυγείο γιατί αλλιώς μου μύριζε και δεν το ήθελα.
Πρόσφατη μελέτη του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) βασισμένη σε δείγμα 2.000 ατόμων από όλη τη χώρα αναλύει τις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων όπως διαμορφώνονται σήμερα, καταγράφοντας σημαντικά θέματα που σχετίζονται και με τις αγοραστικές/καταναλωτικές συνήθειες σε σχέση με την αγορά τροφίμων και ποτών. Στο πλαίσιο της μελέτης αναλύονται σε βάθος η συχνότητα κατανάλωσης τροφών εβδομαδιαίως, καθώς και οι συνήθειες-αντιλήψεις που σχετίζονται με τη διατροφή, διαμορφώνοντας το συνολικό προφίλ του Έλληνα.
Το σπανάκι είναι μια υγιεινή και νόστιμη επιλογή για τη σαλάτα σας. Περιέχει νιασίνη και ψευδάργυρο, ενώ είναι μια καλή πηγή διαιτητικών ινών, πρωτεΐνης, φυλλικού οξέος, ασβεστίου, σιδήρου, βιταμινών Α, Β6, C, E, και Κ.
Συστατικά:   1/2 κουταλάκι του γλυκού ελαιόλαδο 2 μεγάλες σκελίδες σκόρδο, κομμένες σε λεπτές φέτες 4 φλιτζάνια baby φύλλα σπανάκι
Το σούσι είναι ιαπωνικό παραδοσιακό φαγητό το οποίο έχει ως βάση το ξυδάτο ρύζι (σάρι), το οποίο συνδυάζεται με άλλα υλικά που αποκαλούνται Νέτα (neta). Συνήθως αυτά τα άλλα υλικά είναι θαλασσινά και ψάρια. Το κρέας χωρίς το ρύζι λέγεται σασίμι (sashimi). Το σασίμι είναι κυρίως από κρέας τόνου και σολομού. Το σούσι σερβίρεται σχεδόν πάντα με σάλτσα σόγιας, γουασάμπι και τζίντζερ.
Ποτέ πριν τα περί διατροφής δεν ήταν τόσο συγκεχυμένα. Όταν το μεγάλο ερώτημα της ζωής μετατοπίζεται από το "θα φάω σήμερα"; στο "τι θα φάω σήμερα";, η απάντηση φαίνεται να γίνεται περίπλοκη. Σε μια προσπάθεια να βάλουμε τάξη σε αυτό το πρόβλημα της υπεραφθονίας, έχουμε τοποθετήσει στα πάντα ετικέτες διατροφής για να μας καθοδηγήσουν προς τη σωστή κατεύθυνση. Αλλά ενώ είχαν σκοπό να απλοποιήσουν το ερώτημα «τι είναι καλό να φάει κανείς;", φαίνεται ότι το έχουν κάνει περίπλοκο. Γνωρίζετε πραγματικά πώς να διαβάζετε τις ετικέτες διατροφής;
Η αλλαγή στην υγιεινή διατροφή συνεπάγεται πολλές σημαντικές τροποποιήσεις.   Είπαμε αντίο στα δημητριακά πρωινού και στην κατεψυγμένη πίτσα. Τα τρόφιμα με τα οποία μεγαλώσαμε στη δεκαετία του ’90 αντικαταστάθηκαν από “συστατικά”. Οι σουπερ τεράστιες λίστες συστατικών στις συσκευασίες των τροφίμων (που μάλλον είναι γραμμένα σε εξωγήινη γλώσσα) άλλαξαν με απλά σπιτικά υλικά.
Κάθε όργανο στο σώμα εξαρτάται από τη ροή του αίματος, ειδικά η καρδιά και ο εγκέφαλος. Μια διατροφή πλούσια σε δημητριακά ολικής αλέσεως και  φρούτα όπως το αβοκάντο μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακής νόσου και να χαμηλώσουν την κακή χοληστερόλη. Αυτό μειώνει τον κίνδυνο της συσσώρευσης πλάκας και ενισχύει τη ροή του αίματος, προσφέροντας έναν απλό και νόστιμο τρόπο για να ανάψουν τα κύτταρα του εγκεφάλου. Καλημέρα!!!

Δείτε επίσης

Το καλάθι είναι άδειο