Blog

Διατροφή

Σας παρουσιάζουμε θέματα, ιδέες και νέα σχετικά με την σωστή διατροφή & τις διατροφικές συνήθειες. Πολύ συχνά προσθέτουμε ενδιαφέρουσες συνταγές που μας κάνουν καλό και βελτιώνουν την υγεία μας.

Νερό Το νερό διατηρεί πάντα το δέρμα σας ενυδατωμένο - και αυτό κάνει τις λεπτές γραμμές και τις ρυτίδες λιγότερο αισθητές. Βοηθά τόσο τα κύτταρά σας να απορροφήσουν τα θρεπτικά συστατικά και να απαλλαγείτε από τις τοξίνες, όσο και στη ροή του αίματος, να διατηρήσετε έτσι ένα λαμπερό δέρμα.
Ζούμε σε μια εποχή όπου η αγορά κατακλύζεται από τεράστια ποικιλία ενεργειακών συμπληρωμάτων με το καθένα να έχει τη δική του αποστολή και το δικό του μερίδιο στην καθημερινή απαιτητική διατροφική κούρσα. Υπάρχει βέβαια και η διαφορετική όψη αυτού του πολύτιμου νομίσματος. “Φτιάξε το μόνος σου” ! Η πιο κάτω συνταγή ενεργειακής μπάρας είναι ένα απλό παράδειγμα με  εκτιμώμενο χρόνο εκτέλεσης που δεν ξεπερνά τα τέσσερα λεπτά!Ταπεινά υλικά που έχουν πολλά να δώσουν! Καλή σας επιτυχία. 
Εάν προσπαθήστε να τα κάνετε όλα μόνοι σας, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα καταφέρετε να πάθετε υπερκόπωση. Και αυτό συνήθως παθαίνω και εγώ τέτοια εποχή του χρόνου, όπου η δουλειά αυξάνεται σημαντικά. Έρχεται καλοκαίρι βλέπετε και πάντα αυτό αποτελεί καλή αφορμή για να αποβάλουμε τα περιττά κιλά.
Θυμάστε πόσο βασανιστικό ήταν να πίνετε το γαλα σας όταν ήσασταν παιδιά; Προσωπικά θυμάμαι το γαλα να με περιμένει στο τραπέζι να το πιω πριν πάμε για σχολείο. Και θυμάμαι ότι έπρεπε να είναι παγωμένο από το ψυγείο γιατί αλλιώς μου μύριζε και δεν το ήθελα.
Πρόσφατη μελέτη του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) βασισμένη σε δείγμα 2.000 ατόμων από όλη τη χώρα αναλύει τις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων όπως διαμορφώνονται σήμερα, καταγράφοντας σημαντικά θέματα που σχετίζονται και με τις αγοραστικές/καταναλωτικές συνήθειες σε σχέση με την αγορά τροφίμων και ποτών. Στο πλαίσιο της μελέτης αναλύονται σε βάθος η συχνότητα κατανάλωσης τροφών εβδομαδιαίως, καθώς και οι συνήθειες-αντιλήψεις που σχετίζονται με τη διατροφή, διαμορφώνοντας το συνολικό προφίλ του Έλληνα.
Το σπανάκι είναι μια υγιεινή και νόστιμη επιλογή για τη σαλάτα σας. Περιέχει νιασίνη και ψευδάργυρο, ενώ είναι μια καλή πηγή διαιτητικών ινών, πρωτεΐνης, φυλλικού οξέος, ασβεστίου, σιδήρου, βιταμινών Α, Β6, C, E, και Κ.
Συστατικά:   1/2 κουταλάκι του γλυκού ελαιόλαδο 2 μεγάλες σκελίδες σκόρδο, κομμένες σε λεπτές φέτες 4 φλιτζάνια baby φύλλα σπανάκι
Το σούσι είναι ιαπωνικό παραδοσιακό φαγητό το οποίο έχει ως βάση το ξυδάτο ρύζι (σάρι), το οποίο συνδυάζεται με άλλα υλικά που αποκαλούνται Νέτα (neta). Συνήθως αυτά τα άλλα υλικά είναι θαλασσινά και ψάρια. Το κρέας χωρίς το ρύζι λέγεται σασίμι (sashimi). Το σασίμι είναι κυρίως από κρέας τόνου και σολομού. Το σούσι σερβίρεται σχεδόν πάντα με σάλτσα σόγιας, γουασάμπι και τζίντζερ.
Ποτέ πριν τα περί διατροφής δεν ήταν τόσο συγκεχυμένα. Όταν το μεγάλο ερώτημα της ζωής μετατοπίζεται από το "θα φάω σήμερα"; στο "τι θα φάω σήμερα";, η απάντηση φαίνεται να γίνεται περίπλοκη. Σε μια προσπάθεια να βάλουμε τάξη σε αυτό το πρόβλημα της υπεραφθονίας, έχουμε τοποθετήσει στα πάντα ετικέτες διατροφής για να μας καθοδηγήσουν προς τη σωστή κατεύθυνση. Αλλά ενώ είχαν σκοπό να απλοποιήσουν το ερώτημα «τι είναι καλό να φάει κανείς;", φαίνεται ότι το έχουν κάνει περίπλοκο. Γνωρίζετε πραγματικά πώς να διαβάζετε τις ετικέτες διατροφής;
Η αλλαγή στην υγιεινή διατροφή συνεπάγεται πολλές σημαντικές τροποποιήσεις.   Είπαμε αντίο στα δημητριακά πρωινού και στην κατεψυγμένη πίτσα. Τα τρόφιμα με τα οποία μεγαλώσαμε στη δεκαετία του ’90 αντικαταστάθηκαν από “συστατικά”. Οι σουπερ τεράστιες λίστες συστατικών στις συσκευασίες των τροφίμων (που μάλλον είναι γραμμένα σε εξωγήινη γλώσσα) άλλαξαν με απλά σπιτικά υλικά.
Κάθε όργανο στο σώμα εξαρτάται από τη ροή του αίματος, ειδικά η καρδιά και ο εγκέφαλος. Μια διατροφή πλούσια σε δημητριακά ολικής αλέσεως και  φρούτα όπως το αβοκάντο μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακής νόσου και να χαμηλώσουν την κακή χοληστερόλη. Αυτό μειώνει τον κίνδυνο της συσσώρευσης πλάκας και ενισχύει τη ροή του αίματος, προσφέροντας έναν απλό και νόστιμο τρόπο για να ανάψουν τα κύτταρα του εγκεφάλου. Καλημέρα!!!
Το γεύμα πριν από την άσκηση (προπόνηση ή αγώνας), χρειάζεται να παρέχει επαρκείς ποσότητες υγρών για τη διατήρηση των επιπέδων υδάτωσης, να περιέχει χαμηλή περιεκτικότητα σε λίπος και φυτικές ίνες. Με τον τρόπο αυτό το στομάχι αδειάζει πιο γρήγορα και ελαχιστοποιούνται οι γαστρεντερικές διαταραχές. Χρήσιμο είναι επίσης το να είναι πλούσιο σε υδατάνθρακες, ώστε να μεγιστοποιεί τη διατήρηση της γλυκόζης του αίματος και να φορτίζει το γλυκογόνο που βρίσκεται αποθηκευμένο στους μύες και το συκώτι. Επιπλέον, απαραίτητο να περιέχει μέτρια ποσότητα πρωτεΐνης και να αποτελείται από τροφές οικείες και καλά ανεκτές από τον αθλητή.
Η Olivitrus είναι μία οικογενειακή επιχείρηση που προσφέρει μία συλλογή ελληνικών αγροτικών προϊόντων από κτήματα και αμπελώνες της οικογενείας στη Μυρτιά και στο Θέρμο της Αιτωλοακαρνανίας και από άλλους επιλεγμένους παραγωγούς από διάφορες περιοχές της Ελλάδας.
Έχει φανατικούς οπαδούς και συναντάται στο χρηματιστήριο εμπορευμάτων όπου και μπορεί κανείς να αντιληφθεί την αξία και τα συμφέροντα που διακυβεύονται από τις μεγάλες πολυεθνικές  σε ένα τόσο εθιστικό και μοναδικό προϊόν. Το κακάο  σαν προϊόν επεξεργασίας προσφέρει  πολλά οφέλη στον ανθρώπινο οργανισμό.
Τι είναι τα τριγλυκερίδια;   Τα τριγλυκεριδια είναι λιπίδια, τα οποία ο οργανισμός μας λαμβάνει κυρίως από τρόφιμα ζωικής προέλευσης. Μερικά τριγλυκερίδια συμβάλλουν στην παραγωγή ενέργειας, ενώ άλλα αποθηκεύονται στο λιπώδη ιστό ή κυκλοφορούν στο αίμα.
Η μέρα προετοιμασίας είναι η σωτήρια λέμβος μου και η απάντηση στις προσευχές μου όσον αφορά την απλοποίηση της υγιεινής διατροφής. Γιατί η υγιεινή διατροφή απαιτεί αρκετά πράγματα και όταν η απαιτητική καθημερινότητα παρεμβαίνει, πολλές φορές η υγιεινή διατροφή πάει περίπατο. Εάν χάσατε τη συζήτησή μας στις αρχές της χρονιάς, τότε σας συμβουλεύω να κάνετε μία μικρή παύση από αυτό το κείμενο και να πάτε να διαβάσετε  την ανάρτηση Ημέρα Προετοιμασίας: Το Μυστικό μου Κόλπο. Εκεί σας εξηγώ τι είναι η μέρα προετοιμασίας, πως να την εφαρμόσετε και σας δείχνω μερικά παραδείγματα για να ξεκινήσετε να προετοιμάζετε τα γεύματα σας και να εξοικονομείτε χρόνο (και χρήμα).   Ενώ αγαπώ την ημέρα προετοιμασίας και είναι μία από τις προτεραιότητές μου, δεν ζω στο συννεφάκι μου. Ζω στον κόσμο όπου δουλεύω και τα σαββατοκύριακα και ένα ακόμα “πρέπει” στη λίστα μου με τα τόσα πρέπει (που όλο και μεγαλώνει), θα με στείλει στο ψυχιατρείο. Ναι το παραδέχομαι πως ενώ πάντα επιδιώκω να έχω μία μέρα προετοιμασίας, υπάρχουν φορές που αυτό απλά δεν γίνεται. Και αυτό είναι 100% εντάξει!   Το όλο θέμα της υγιεινής διατροφής είναι να προσπαθείτε να κάνετε ό,τι καλύτερο μπορείτε και να μη αγχώνεστε για τα μικροπραγματάκια που ενδεχομένως να μην κάνετε. Ναι δεν θα υπάρχει πάντα φρεσκοψημένο ψωμί και σπιτικές μπάρες τις πολύ δύσκολες βδομάδες, αλλά θα μας εμποδίσει αυτό από το να τρώμε σωστά; Όχι βέβαια! Υπάρχουν τρείς τεχνικές που μπορείτε να εφαρμόσετε  ώστε να καταναλώνετε υγιεινά γεύματα ακόμα και όταν δεν υπάρχει χρόνος.     3 Στρατηγικές για να Τρώτε Υγιεινά Όταν Δεν Έχετε Χρόνο   1. Σχεδιάστε απλά γεύματα   Η ημέρα προετοιμασίας μας επιτρέπει να τρώμε πιο πολύπλοκα γεύματα μέσα στην εβδομάδα στον μισό χρόνο. Χωρίς μέρα προετοιμασίας ξέρω ότι τα γεύματα της εβδομάδας θα πρέπει να είναι πιο απλά και εύκολα.   Κάντε…
Όταν αισθανόμαστε χάλια, στρεφόμαστε στην ιατρική. Η έννοια αυτή δεν είναι νέα, καθώς οι άνθρωποι στηρίζονται στα φάρμακα για τη θεραπεία και την πρόληψη της ασθένειας εδώ και χιλιάδες χρόνια. Αυτό που έχει αλλάξει, είναι η πηγή για αυτές τις θεραπείες. Ενώ μπορεί να φανεί περίεργο σε εμάς τώρα για να φτάσoυν στο ράφι των καρυκευμάτων για την ανακούφιση από αυτό που τους ταλαιπωρούσε,οι προγόνοι μας, δοκίμασαν αυτές τις ζωντανές γεύσεις και κατάλαβαν ότι ήταν το εισιτήριο για την καλή υγεία. Ακόμη και χωρίς την επιστήμη για να δημιουργήσει αντίγραφα ασφαλείας, οι άνθρωποι πριν από μας ήξεραν τα οφέλη για την υγεία του κουρκουμά, και των άλλων μπαχαρικών.
στραγγιστό γιαούρτι 2% λιπαρά με φέτες μπανάνας, κατεψυγμένα blueberries, μέλι & κανέλα      Πηγή:https://goo.gl/UOlHTx
  Απλή, γευστική, και σίγουρα θρεπτική η πιο κάτω πρόταση! Μπορεί να αποτελέσει απλά ένα συνοδευτικό  ή ακόμη και ένα κυρίως πιάτο για μια πιο ελαφριά επιλογή σε έντονα θερμές καλοκαιρινές περιόδους σαν αυτή που ήδη διανύουμε! Το Μετσοβόνε δίνει απλά την άλλη διάσταση στη γεύση και καλό θα είναι να χρησιμοποιείται με σύνεση γιατί όπως όλα τα κίτρινα τυριά κρύβει αρκετά λιπαρά. Καλή σας απόλαυση και καλές δημιουργίες! ;) υλικά για 2 άτομα   για την πικάντικη βινεγκρέτ   1 τεμ.ντομάτα φρ. μετρ. 2 κ.σ.ελαιόλαδο 1 κ.σ ξύδι κοκ. Κρασί 1 τεμ.αυγό βραστό (κρόκος) αλάτι/πιπέρι Ανάλογο ¼ κ.γ.πιπέρι καγιέν   για τη σαλάτα   2 κούπες λολίτα πράσινη κομ. 1 κούπα βαλεριάνα 1 κούπα ρόκα baby 1 κούπα σπανάκι baby 1 ½ κ.σ. κάπαρη 8 τεμ. ελιές καθαρ. κομ. 8 τεμ. ντοματίνια κομ 50 γρ. Μετσοβόνε καρέ συνολικά διατροφικά στοιχεία   πρωτεΐνες18 γρ. υδατάνθρακες9 γρ. λίπη       48 γρ. θερμίδες540   εκτέλεση :   Για την πικάντικη βινεγκρέτ τοποθετούμε όλα τα υλικά στο μπλέντερ και τα δουλεύουμε για αρκετά δευτερόλεπτα έως ότου τα υλικά ομογενοποιηθούν και αποκτήσουν λεία υφή. Δοκιμάζουμε από οξύτητα και αλάτι/πιπέρι. Διορθώνουμε ανάλογα το γούστο. Πλένουμε τα πράσινα φύλλα των λαχανικών και τα στεγνώνουμε καλά. Σε σκεύος ανάμειξης τοποθετούμε τα πράσινα λαχανικά την κάπαρη , τις ελιές, και τα ντοματίνια κομμένα  σε τέταρτα. Προσθέτουμε την πικάντικη βινεγκρέτ και ανακατεύουμε απαλά. Τέλος ψήνουμε το Μετσοβόνε σε αντικολλητικό τηγάνι μέχρι να αποκτήσει ομοιόμορφο χρυσαφί χρώμα. Γαρνίρουμε την σαλάτα μας με αυτό και είμαστε έτοιμοι. Καλή σας όρεξη.   Πηγή:http://goo.gl/uo44vB      
Το Σαγκουίνι είναι μια ποικιλία πορτοκαλιού. Το χαρακτηριστικό σκούρο χρώμα της σάρκας οφείλεται στην παρουσία των ανθοκυανινών, μια οικογένεια χρωστικών που είναι κοινές σε πολλά λουλούδια και φρούτα, αλλά όχι συχνές σε εσπεριδοειδή.
Συγχαρητήρια για το νεογέννητο μωρό σας! Ενώ είναι μια συναρπαστική στιγμή η αλήθεια είναι ότι θα πρέπει να γίνετε πολύ οργανωτικοί για να τα καταφέρετε να προγραμματίσετε τα γεύματα του μωρού σας. Είναι δε ουσιαστικής σημασίας για να εξασφαλιστεί ότι τρώει καλά και σωστά πράγμα που θα βοηθήσει στην σωστή του ανάπτυξη.
Ολικής αλέσεως κράκερς, κρουτόν σε διάφορες γεύσεις, κοτόπουλο ψητό, τόνο, κόκκινα φασόλια, τόφου, κινόα, πλιγούρι, λάχανο, μαρούλι, ξύδι, ελαιόλαδο και πολύ φαντασία.
Όταν ήμουν αναγκασμένη να κάνω μια αναμόρφωση της διατροφής μου, είχα να σπάσω τη συνήθεια του να ξυπνάω μ' ένα γλυκό πρωινό. Αυτό ήταν δύσκολο για μένα, όπως ήμουν δια βίου λάτρης των δημητριακών και μπορεί να ήταν το πιο δύσκολο μεταβατικό στάδιο που έπρεπε να περάσω. Τώρα, λατρεύω τις αλμυρές γεύσεις. Είτε είναι το πρωινό μιας παραγωγικής ημέρας ή brunch,αυτά που δικαιολογούν μια υγιή δόση τεμπελιάς. Και για αυτές τις  brunching ώρες του Σαββατοκύριακου, δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από αυτές τις αλμυρές βάφλες με προσούτο τυλιγμένο σε σπαράγγια. Ω, και ένα μαλακό βραστό αυγό το οποίο βρίσκεται στην κορυφή για την καλή ισορροπία .
Flapjacks…. Ίσως κάποιοι αναρωτιέστε τι ακριβώς είναι αυτό. Λοιπόν είναι η καινούργια μου φετινή αγάπη!   Τα flapjacks είναι μπάρες βρώμης είτε μαλακές είτε σκληρές. Τις είχα πρωτοανακαλύψει σε κάποιο περίπτερο ένα απόγευμα που δεν είχα φροντίσει να οργανωθώ και να έχω σνακ μαζί μου (ουπς..!). Και από εκείνη την ημέρα είχα αποκτήσει μία σχέση εξάρτησης… Μέχρι που κοίταξα τα συστατικά…
Το να τρώτε πολύ πρωτεΐνη είναι εξαιρετικά σημαντικό και πολλοί ειδικοί πιστεύουν ότι η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη είναι πολύ χαμηλή. Η πρωτεΐνη είναι ιδιαίτερα σημαντική για την απώλεια βάρους και λειτουργεί μέσω αρκετών διαφορετικών μηχανισμών.
Το καλάθι είναι άδειο