Blog

Διατροφή

Σας παρουσιάζουμε θέματα, ιδέες και νέα σχετικά με την σωστή διατροφή & τις διατροφικές συνήθειες. Πολύ συχνά προσθέτουμε ενδιαφέρουσες συνταγές που μας κάνουν καλό και βελτιώνουν την υγεία μας.

Συγχαρητήρια για το νεογέννητο μωρό σας! Ενώ είναι μια συναρπαστική στιγμή η αλήθεια είναι ότι θα πρέπει να γίνετε πολύ οργανωτικοί για να τα καταφέρετε να προγραμματίσετε τα γεύματα του μωρού σας. Είναι δε ουσιαστικής σημασίας για να εξασφαλιστεί ότι τρώει καλά και σωστά πράγμα που θα βοηθήσει στην σωστή του ανάπτυξη.
Ολικής αλέσεως κράκερς, κρουτόν σε διάφορες γεύσεις, κοτόπουλο ψητό, τόνο, κόκκινα φασόλια, τόφου, κινόα, πλιγούρι, λάχανο, μαρούλι, ξύδι, ελαιόλαδο και πολύ φαντασία.
Όταν ήμουν αναγκασμένη να κάνω μια αναμόρφωση της διατροφής μου, είχα να σπάσω τη συνήθεια του να ξυπνάω μ' ένα γλυκό πρωινό. Αυτό ήταν δύσκολο για μένα, όπως ήμουν δια βίου λάτρης των δημητριακών και μπορεί να ήταν το πιο δύσκολο μεταβατικό στάδιο που έπρεπε να περάσω. Τώρα, λατρεύω τις αλμυρές γεύσεις. Είτε είναι το πρωινό μιας παραγωγικής ημέρας ή brunch,αυτά που δικαιολογούν μια υγιή δόση τεμπελιάς. Και για αυτές τις  brunching ώρες του Σαββατοκύριακου, δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από αυτές τις αλμυρές βάφλες με προσούτο τυλιγμένο σε σπαράγγια. Ω, και ένα μαλακό βραστό αυγό το οποίο βρίσκεται στην κορυφή για την καλή ισορροπία .
Flapjacks…. Ίσως κάποιοι αναρωτιέστε τι ακριβώς είναι αυτό. Λοιπόν είναι η καινούργια μου φετινή αγάπη!   Τα flapjacks είναι μπάρες βρώμης είτε μαλακές είτε σκληρές. Τις είχα πρωτοανακαλύψει σε κάποιο περίπτερο ένα απόγευμα που δεν είχα φροντίσει να οργανωθώ και να έχω σνακ μαζί μου (ουπς..!). Και από εκείνη την ημέρα είχα αποκτήσει μία σχέση εξάρτησης… Μέχρι που κοίταξα τα συστατικά…
Το να τρώτε πολύ πρωτεΐνη είναι εξαιρετικά σημαντικό και πολλοί ειδικοί πιστεύουν ότι η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη είναι πολύ χαμηλή. Η πρωτεΐνη είναι ιδιαίτερα σημαντική για την απώλεια βάρους και λειτουργεί μέσω αρκετών διαφορετικών μηχανισμών.
θα χρειαστείτε:   ψωμί του τόστ ή ότι ψωμί προτιμάτε  2 αυγά βούτυρο γάλα ή κρέμα γάλακτος (η και τα δύο) 1 κουταλιά της σούπας ζάχαρη κανέλα  μέλι παγωτό(προαιρετικά)    
Η θερμίδα ορίσθηκε αρχικά από τον Καθηγητή Νικολά Κλεμάν (Nicolas Clément) το 1824 όπως η «μεγάλη θερμίδα», και αυτός ο ορισμός μπήκε στα γαλλικά και στα αγγλικά λεξικά μεταξύ 1842 και 1867. Η θερμίδα δεν ήταν ποτέ μονάδα του Διεθνούς Συστήματος. Αρχικώς ορίσθηκε ως μονάδα θερμότητας, πριν κατανοηθεί ότι η θερμότητα είναι μία μορφή ενέργειας.
Πρόκειται για ένα ελαφρύ και ισορροπημένο σνακ το πιο κάτω. Η φακή σε μια  διαφορετική εμφάνιση από τη συνηθισμένη της, και μια μικρή δροσερή σαλάτα να συνεπικουρεί  αυτό  το γευστικό, θρεπτικό, και ταυτόχρονα  γοητευτικό αποτέλεσμα
Μία φέτα ψωμί με μία μεγάλη κουταλιά της σούπας φυστικοβούτυρο και μία εξίσου μεγάλη κουταλιά μαρμελάδα σταφύλι με ζάχαρη. Και μία ακόμα φέτα ψωμί από πάνω…   Το λεγόμενο P&J Sandwich (peanut butter & jelly sandwich). Αυτό φίλες και φίλοι ήταν από τις αγαπημένες μου λιχουδιές σαν παιδί. Είχα την τύχη βλέπετε να μεγαλώσω στο Λονγκ Άιλαντ της Νέας Υόρκης. Και σε ποια άλλη χώρα, εάν όχι στις Ηνωμένες Πολιτείες, μπορεί ένα παιδί να εθιστεί στις γλυκιές λιχουδιές; Αυτό το σάντουιτς ήταν η αρχή του κακού…
Τα Όσπρια έχουν αδίκως περιοριστεί στην αλμυρή πλευρά της κουζίνας.   Αλήθεια πως θα νιώθατε αν ακούγατε ότι θα έχετε φασόλια για επιδόρπιο?Μάλλον θα σας φαινόταν περίεργο. Δεν πρέπει! Φακές, μαύρα φασόλια, ρεβίθια, το σύνολο των ψυχανθών μπορούν να χρησιμοποιηθούν με επιτυχία στην ζαχαροπλαστική.Όπως και το σιτάρι, είναι λίγο πολύ ένας κενός καμβάς, έτοιμος να δεχτεί πάνω του γεύσεις γλυκές ή αλμυρές. Και το συναρπαστικό είναι ότι είναι γεμάτος με φυτικές ίνες και πρωτεΐνες, οι οποίες δεν είναι συνήθως χαρακτηριστικό των επιδόρπιων, αλλά μπορούν να γίνουν  αν κρατήσετε το μυαλό σας ανοιχτό
Ο Τζον Μόνταγκιου, 4ος κόμης του Σάντουιτς, ζήτησε λίγο κρέας μέσα σε δυο φέτες ψωμί, για να μην αφήσει λεπτό την τσόχα. Τον αντέγραψαν οι συμπαίκτες και… ένας ολόκληρος πλανήτης.  
Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics, γυναίκες αλλά και μερικοί άντρες γονείς προσλαμβάνουν περισσότερο βάρος όταν συγκριθούν με αντίστοιχες γυναίκες και άντρες ίδιας ηλικίας, αλλά που δεν είναι γονείς.   Είναι σύνηθες, πως μετά την απόκτηση ενός παιδιού συμβαίνουν διάφορες αλλαγές στον τρόπο ζωής των ανθρώπων. Μερικές από αυτές τις αλλαγές συμπεριλαμβάνουν μείωση της φυσικής δραστηριότητας και αύξηση της ενεργειακής πρόσληψης μέσω της τροφής.
Υλικά:   2 μεγάλα πορτοκάλια 2,5 κούπες ζάχαρη ¾ κούπας  ελαιόλαδο πολύ καλής ποιότητας ¼ κούπας  ρακή ή κονιάκ
Η Δαμβουνέλη Αλεξάνδρα Διαιτολόγος-Διατροφολόγος προτείνει: Ανάμεικτη πράσινη σαλάτα με φέτα, ελιές, αγγούρι, ντοματάκια, αβοκάντο & παντζάρια.
Δυσκοιλιότητα είναι η δυσκολία κατά την αφόδευση ή η μείωση την συχνότητας της εντερικής λειτουργίας. Μπορεί να είναι παρενέργεια κάποιων φαρμάκων και παυσίπονων, αποτέλεσμα των αλλαγών των διατροφικών σας συνηθειών, της μείωσης της συνήθους φυσικής σας δραστηριότητας ή μείωση της πρόσληψης υγρών. Η δυσκοιλιότητα μπορεί να απαιτεί φάρμακα, αλλά συνεννοηθείτε με τον γιατρό σας προτού πάρετε φάρμακα από το φαρμακείο. 
Πόσοι από εσάς πιστεύετε ότι ένα ποτήρι φρέσκος χυμός φρούτων θα σας δώσει όλες τις απαραίτητες βιταμίνες και τα ανόργανα συστατικά για μια μέρα; Και είναι το ίδιο ακριβώς σαν να τρώτε τα φρούτα, από τα οποία φτιάξατε τον χυμό; Ποια είναι η αλήθεια;
Η Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου πλησιάζει και όλοι οι ερωτευμένοι θέλουμε με κάποιο τρόπο να εκπλήξουμε τον σύντροφο της ψυχής μας. Η σοκολάτα ειδικά και τα γλυκά γενικά είναι η συνταγή για καλύτερη διάθεση, οπότε δημιουργήστε νόστιμα cupcakes και εμπλουτίστε με λίγη περισσότερη αγάπη την ημέρα εκείνη. Απολαύστε τις παρακάτω εικόνες και αισθανθείτε ότι αυτή η ημέρα θα είναι ξεχωριστή και για τους δυο σας! Πηγή: http://goo.gl/zDTdWv
Λένε ότι το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας - οπότε γιατί να μην το κάνετε με αγάπη και όλη σας την καρδιά; Στην πραγματικότητα, μπορείτε να το κάνετε σε σχήμα καρδιάς... Ναι, καλά διαβάσατε. Εδώ είναι μερικές πρωτότυπες ιδέες για να δείξετε την πιο γλυκιά πλευρά σας.
Συνταγή: 250 γραμμάρια τυρί κρέμα 1/2 ή 1 κουταλάκι του γλυκού εκχύλισμα βανίλιας, εξαρτάται από τις προσωπικές σας προτιμήσεις 2 κουταλιές της σούπας Nutella 2 κουτιά μπισκότα Oreo, τριμμένα σε έναν επεξεργαστή τροφίμων  2 πλάκες λευκή σοκολάτα   Πηγή:https://goo.gl/yTI2ub
Υλικά:   • 2 φλιτζάνια ελιές χωρίς κουκούτσι • 1 φλιτζάνι ελαιόλαδο • Ρίγανη, πιπέρι, 1 σκελίδα σκόρδο • Δεντρολίβανο, ξύσμα λεμονιού • Καρύδια  • Κάπαρη, λιαστή ντομάτα
Μερίδες: 4   Συστατικά   2 μεσαία μάνγκο 2 ώριμα αβοκάντο Λίγο στυμμένο λεμόνι 300-350 γραμμάρια ψημένο κοτόπουλο 200 γραμμάρια ανάμεικτα πράσινα λαχανικά (π.χ. ρόκα, σπανάκι, κλπ.) 2 κ.σ. κουκουνάρι
Τα ψάρια είναι φρέσκα όταν: * Τα μάτια τους είναι υγρά, λαμπερά, διογκωμένα και όχι θολά και αφυδατωμένα.* Τα βράγχια είναι καθαρά, κόκκινα και λαμπερά.* Το σώμα τους είναι σφικτό και σκληρό (όχι μαλακό).* Το δέρμα τους είναι υγρό στην αφή και λαμπερό.* Μυρίζουν θάλασσα ή έχουν ευχάριστη οσμή. Συντήρηση: * Τα ψάρια πρέπει να καταναλώνονται φρέσκα την ίδια μέρα.* Εάν πρέπει να τα διατηρήσουμε στο ψυγείο, αφαιρούμε τα εντόσθια και τα τοποθετούμε στο πιο ψυχρό μέρος του ψυγείου καλά σκεπασμένα.* Η κατάψυξη των ψαριών δεν επηρεάζει σχεδόν καθόλου την περιεκτικότητά τους σε ω3 λιπαρά οξέα. Στον καταψύκτη θα πρέπει να είναι προστατευμένα και καλά καλυμμένα με μεμβράνη ή σάκους κατάλληλους για τρόφιμα, ώστε να αποφεύγεται η αφυδάτωσή τους.* Οι  φρέσκες γαρίδες ή καραβίδες, συντηρούνται πολύ καλά στην κατάψυξη, εάν τοποθετηθούν σε πλαστικό δοχείο τροφίμων με νερό.* Τέλος δεν ξεχνάμε ότι τα ψάρια και τα θαλασσινά, ξεπαγώνουν σωστά και με ασφάλεια, μέσα στην συντήρηση του ψυγείου μας, ή κάτω από τρεχούμενο κρύο νερό και ποτέ με την χρήση ζεστού  νερού. Η μαγειρική προετοιμασία αποτελεί κλειδί στην περιεκτικότητα των ψαριών σε ω3 λιπαρά οξέα. Τα τηγανιτά ψάρια δεν είναι μόνο πλουσιότερα σε λίπος και θερμίδες, αλλά φαίνεται ότι το βαθύ τηγάνισμα μπορεί να καταστρέψει εν μέρει και την περιεκτικότητα τους σε ω3 λιπαρά οξέα εξαιτίας της υψηλής θερμοκρασίας. Μερικές σωστές επιλογές για το μαγείρεμα των ψαριών είναι ο ατμός, το τηγάνι χωρίς λάδι (σωτέ), ο βρασμός, το ψήσιμο και απλές μεσογειακές συνταγές στην κατσαρόλα ή το φούρνο. Όταν μαγειρεύουμε το ψάρι στο σπίτι, θα πρέπει να φροντίζουμε ώστε το κρέας του να είναι τρυφερό, απαλό χωρίς κακοψημένα μέρη. Πηγή: http://goo.gl/hCQxpL
Τα ψάρια και τα θαλασσινά αποτελούν βασικό στοιχείο της διατροφής των Ελλήνων, ενώ στην πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής κατέχουν σημαντική θέση και η κατανάλωσή τους συστήνεται 2-3 φορές /εβδομάδα. Αποτελούν εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας, βιταμινών και ιχνοστοιχείων, ενώ το λίπος τους, με βασικό συστατικό τα ω3 λιπαρά οξέα, παραμένει ο κύριος στόχος του επιστημονικού ενδιαφέροντος χιλιάδων ερευνητών, λόγω της πολύτιμης διατροφικής του αξίας και δράσης.
Πίνετε καθημερινά 3-4 ποτήρια πράσινο τσάι: Το μυστικό του βρίσκεται στις κατεχίνες, φυσικά αντιοξειδωτικά του τσαγιού, που σύμφωνα με έρευνες ενισχύουν το μεταβολισμό και συμβάλλουν στη μείωση του σπλαγχνικού (κοιλιακού) λίπους.Καταναλώνετε καθημερινά τρόφιμα ολικής αλέσεως (ψωμί, δημητριακά, ζυμαρικά, καστανό ρύζι): η αυξημένη περιεκτικότητα των τροφίμων ολικής αλέσεως σε σύνθετους υδατάνθρακες σε συνδυασμό με τις φυτικές ίνες δεν προκαλούν απότομες αλλαγές στα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα και μειώνουν το ρυθμό της λιπογένεσης. Καταναλώνετε καθημερινά 3 μερίδες γαλακτοκομικών χαμηλών σε λιπαρά (γάλα, γιαούρτι, τυρί): Νεότερες επιστημονικές έρευνες δείχνουν ότι η καθημερινή πρόσληψη 3 μερίδων ημίπαχων γαλακτοκομικών, προσδίδουν στον οργανισμό την απαιτούμενη ποσότητα ασβεστίου για τη ρύθμιση του μεταβολισμού και την καύση λίπους. Συγκεκριμένα, όταν η πρόσληψη ασβεστίου από την τροφή είναι υψηλή, αυξάνεται η συγκέντρωσή του στο αίμα με αποτέλεσμα να μειώνεται η έκκριση της ορμόνης καλσιτονίνης, η οποία εμποδίζει τη λιπόλυση και να αυξάνει την αποθήκευση λίπους με τη μορφή τριγλυκεριδίων στο λιπώδη ιστό. Μάλιστα, σε μια μελέτη που έγινε στο Πανεπιστήμιο του Τενεσί διαπιστώθηκε ότι οι παχύσαρκοι ενήλικες που έτρωγαν 3 μερίδες ημίπαχο γιαούρτι την ημέρα σε συνδυασμό με ισορροπημένη  διατροφή έχασαν 22% περισσότερο βάρος, 61% περισσότερο σωματικό λίπος και 81% περισσότερο λίπος στο στομάχι από αυτούς που δεν έτρωγαν γιαούρτι. Καταναλώνετε 2-3 φορές εβδομαδιαία ψάρια: η υψηλή περιεκτικότητα των ψαριών σε ω-3 λιπαρά οξέα βελτιώνουν την ευαισθησία στην ινσουλίνη, η οποία βοηθά στην ενδυνάμωση των μυών και στη μείωση του λίπους.
Τα γρήγορα και θρεπτικά σνακ αποτελούν την τέλεια λύση! Χαμηλά λιπαρά, ποιοτική και υψηλή ποσότητα πρωτεΐνης, πηγή καλίου και βιταμίνη K, B C, και E λίγα από τα θρεπτικά  στοιχεία. Όλα αυτά στην παρακάτω απλή συνταγή ενός δυναμικού σάντουιτς. Καλές δημιουργίες με καλές και ξέγνοιαστες στιγμές σε όλους σας.

Δείτε επίσης

Το καλάθι είναι άδειο