Blog

Διατροφή

Σας παρουσιάζουμε θέματα, ιδέες και νέα σχετικά με την σωστή διατροφή & τις διατροφικές συνήθειες. Πολύ συχνά προσθέτουμε ενδιαφέρουσες συνταγές που μας κάνουν καλό και βελτιώνουν την υγεία μας.

Τι είναι το λαχματζούν; Το λαχματζούν είναι από τα κύρια φαγητά της Αρμενίας και πολλές φορές αναφέρεται σαν η πίτσα της Αρμενίας και της Μέσης Ανατολής. Παρ’ όλα αυτά το λαχματζούν έχει πολύ πιο λεπτό φύλλο και επικαλύπτεται με κιμά, αρνίσιο ή βοδινό, και διάφορα μπαχαρικά.
Πράσινη σαλάτα με τόνο, ντοματάκια, αβοκάντο, ελιές, κάπαρη & σφιχτό αυγό με μαλακό κρόκο ❤ Πηγή :https://goo.gl/Yu9Cih
Δεν είμαι χορτοφάγος.Επίσης, δεν πιστεύω σε διατροφικά δόγματα. Έτσι, ενώ πιστεύω ότι οι άνθρωποι τρέφονται πιο σωστά όταν συμπεριλαμβάνουν ζωικά προϊόντα στη διατροφή τους, δεν κατηγορώ κανέναν που επιλέγει να κάνει κάτι διαφορετικό.   Γεγονός είναι ότι είμαι οπαδός του κρέατος γενικά,του κόκκινου κρέατος,του λευκού κρέατος, όλων. Αλλά για ένα πράγμα είμαι ανένδοτη,από το πού θα προμηθευτούμε το κρέας. Επιμένω στην προμήθεια του κρέατος από φάρμες που εκτρέφουν σωστά και υπεύθυνα τα ζώα.   Όχι ότι ο καθένας ασχολείται με την ευημερία των ζώων, αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι που ξέρω  ενδιαφέρονται για τη σίτιση των οικογενειών τους με ποιοτικά τρόφιμα και υγιεινό κρέας που προέρχεται από ευτυχισμένα ζώα. Και αν επρόκειτο να κάνω μια εικασία, ένα αγριογούρουνο αισθάνεται αρκετά ικανοποιημένο με τη θέση του στον κόσμο.
Ζω περίπου ένα τετράγωνο μακριά από ένα από τα αγαπημένα μου καταστήματα οργανικών τροφίμων μου το Earthfare. Αυτό είναι μια καλή είδηση ​​γιατί κάνω οικονομία στα καύσιμα δεδομένου ότι κάνω ένα ταξίδι εκεί τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα. Αγαπώ τα ψώνια παντοπωλείο(μην με κρίνετε).Βέβαια όταν άκουσα το όνομα μου καθώς περίμενα στην ουρά για το ταμείο κατάλαβα ότι είναι ένα σημάδι ότι μου αρέσουν τα ψώνια λίγο παραπάνω απ΄ότι θα έπρεπε.    Αλλά έχω να κάνω  πρόσθετα ταξίδια για ψώνια στο παντοπωλείο στη διάρκεια του χειμώνα, όταν οι αγορές των αγροτών εδώ γύρω είναι παγωμένες και άγονες και είμαι υποχρεωμένη να αγοράσω την παραγωγή που έχει αποσταλεί σε ολόκληρη τη χώρα από τα πιο εύφορα μέρη. Τα περισσότερα από τα προϊόντα που καταναλώνονται στην Αμερική καλλιεργούνται στην Καλιφόρνια, το σιτοβολώνα της χώρας μας. Το έδαφος είναι εύφορο και η καλλιεργητική περίοδος μεγάλη, καθιστώντας δυνατό το έργο της σίτισης εκατομμύρια πεινασμένων Αμερικανών .
Στην δυτική κουζίνα η πιπερόριζα χρησιμοποιείται κυρίως για την παρασκευή ροφημάτων ή γλυκών (όπως για παράδειγμα τα μπισκότα πιπερόριζας ή κέικ με πιπερόριζα). Επίσης παρασκευάζεται και ανθρακούχο ρόφημα πιπερόριζας γνωστό ως μπύρα πιπερόριζας < αγγλ. ginger ale).
Η "Ψυχεδελική Εγκυκλοπαίδεια" του Peter Stafford αναφέρει μια έκθεση του 1883 από τη Βομβάη σημειώνοντας ότι "οι Ινδουιστές της Δυτικής Ινδίας λαμβάνουν το μοσχοκάρυδο ως οινοπνευματώδες ποτό" και καταγράφει ότι το μπαχαρικό χρησιμοποιείται για αιώνες ως μια μορφή ταμπάκου (για εισπνοή) στην αγροτική ανατολική Ινδονησία και στην Ινδία.
Η πενία τέχνας κατεργάζεται και έτσι όταν μία ζαχαροπλάστισσα ξέμεινε από ένα υλικό, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει κάτι παρόμοιο. Πράγμα απαράδεκτο ειδικά στη ζαχαροπλαστική. Η Ruth Wakefield έφτιαχνε γλυκά και είχε ξεμείνει από σοκολάτα για λιώσιμο που ήθελε να βάλει για να φτιάξει μπισκότα σοκολάτας. Έτσι, αποφάσισε να την αντικαστήσει με κομμάτια σοκολάτας Nestle που υπήρχαν στο εμπόριο. Στη συνέχεια διαπίστωσε ότι τα κομμάτια παρότι λιώνουν, ανακατεύονται με το μείγμα και δίνουν τη γεύση αλλά συνεχίζουν να διατηρούν το αρχικό σχήμα τους. Αμέσως τηλεφώνησε στη Nestle και έδωσε τη συνταγή με αντάλλαγμα να γράφεται πίσω από κάθε συσκευασία για μια ζωή η συνταγή και το όνομά της.Έτσι γεννήθηκαν τα cookies.
Το 1905 στο Σαν Φρανσίσκο. Ο 11χρονος τότε Φρανκ Επερσον, άφησε το ποτήρι με το αναψυκτικό (πορτοκαλάδα) που δεν ήθελε να πιει στην αυλή του σπιτιού του. Τη νύχτα εκείνη όμως η θερμοκρασία έπεσε κάτω από τους 12 βαθμούς Κελσίου. Το αναψυκτικό έγινε ένα κομμάτι πάγος και όταν ο Φρανκ σήκωσε το καλαμάκι, κρατούσε στα χέρια του την πρώτη γρανίτα και μάλιστα σε ξυλάκι. Μετά από 18 χρόνια εξασφάλισε την ευρεσιτεχνία ονομάζοντάς την Popsicle (παγωτό γρανίτα).
Υλικά (Για 2 άτομα):   1/2 πακέτο μακαρόνια Αλάτι για το νερό των ζυμαρικών 10 (χωρίς κουκούτσι) ελιές πράσινες
Η χορτοφαγία υπήρξε συνηθισμένη στην Ινδική ήπειρο, για πνευματικούς λόγους,για να αποφευχθούν οι πειρασμοί (καθώς το κρέας θεωρούνταν πειρασμός), οι αρνητικές καρμικές επιρροές, αλλά και για οικονομικούς λόγους. Περίπου το 30% των Ινδουιστών είναι χορτοφάγοι. Ενώ η χορτοφαγία δεν είναι ένα δόγμα ή μια απαίτηση, συστήνεται ως σατβικός (sattwic, καθαρτικός) τρόπος ζωής.   Η πρώτη αρχή σε Βουδιστικούς μοναστικούς και λαϊκούς κανόνες, κοινή σε όλες τις βουδιστικές παραδόσεις, είναι να μην αφαιρούν ζωή. Αυτό συνήθως συμπεριλαμβάνει κάθε ζωική μορφή. Αν και πολλοί λαϊκοί βουδιστές τρώνε κρέας, η χορτοφαγία θεωρείται πολύ σεβαστή. Μια μειονότητα μουσουλμάνων επίσης ακολουθούν (χαλάλ) χορτοφαγία.   Τα αρχαιότερα βεδικά κείμενα υποστηρίζουν μια χορτοφαγική δίαιτα. Η κοσμική λογοτεχνία «Τιρούκουναλ» (Tirukural) από την Ταμίλ Ναντού της Ινδίας, γραμμένο πριν πάνω από 2000 χρόνια, έχει διάφορα σημεία που πιστοποιούν τις αρετές της χορτοφάγου διατροφής.   Σήμερα οι Ινδοί χορτοφάγοι, κυρίως χορτοφάγοι που επιτρέπουν τα γαλακτοκομικά, υπολογίζεται να αποτελούν περισσότερο από το 70% των χορτοφάγων παγκοσμίως και περίπου το 20% με 40% του ινδικού πληθυσμού.
Όταν για πρώτη φορά άρχισα να ασχολούμαι με τα προβλήματα υγείας μου, συνειδητοποίησα γρήγορα ότι η κατανάλωση φαγητού έξω από το σπίτι ήταν εξαιρετικά δύσκολη. Επειδή βίωνα εξαιρετικές ευαισθησίες (απίστευτα άβολα αρνητικές αντιδράσεις) σε πολλές τροφές, εγώ έπρεπε να είμαι σίγουρη ότι ήταν εγκεκριμένο κάθε συστατικό που έμπαινε στο τραπέζι μου.
Ξεκίνησε αυτό το blog με σκοπό να καταλάβει τη δύναμη της σωστής διατροφής. Χωρίς ποτέ να κάνει τη σύνδεση μεταξύ της διατροφής και των χρόνιων προσωπικών της θεμάτων υγείας ταξίδεψε στην Ελλάδα πριν από την αποφοίτησή της από το UNC Chapel Hill. Πέντε ημέρες πριν από την αναχώρηση της για το σπίτι, γνώρισε και ερωτεύτηκε έναν Έλληνα (βρισκόμαστε παντού) που είναι και ο σημερινός της σύζυγος. Παράτησε τα πάντα για να ταξιδέψει μαζί του σε όλο τον κόσμο (τι ρομαντικό).
Υλικά:   Για τη ζύμη:  1 κιλό αλεύρι 1 φακ. ξηρή μαγιά 2 κ.σ. ελαιόλαδο 1 κ.γλ ζάχαρη 1 κ.σ. χονδρό αλάτι 600 ml  χλιαρό νερό   Για τη γέμιση: 1/2 κεφάλι ανθότυρο 1 ματσάκι δυόσμο(ή ότι προτιμάτε)   Εκτέλεση: Ζυμώνουμε τη ζύμη για το ψωμί. Την αφήνουμε να φουσκώσει 1 ώρα και μετά την ζυμώνουμε ελαφρώς να βγει ο αέρας. Την αφήνουμε να φουσκώσει ξανά για μισή ώρα. Τρίβουμε το ανθότυρο. Αφού είναι έτοιμη η ζύμη μας την βάζουμε στον πάγκο εργασίας και κόβουμε μικρά κομμάτια τα οποία κάνουμε μπαλάκια. Τα μπαλάκια μας αυτά τα ανοίγουμε με τα δάχτυλα ώστε να γίνει ένα φύλλο μισού περίπου εκατοστού κι εκεί πάνω βάζουμε 2 κουταλιές γέμιση. Κλείνουμε σαν πουγκάκι και πιέζουμε με τα δάχτυλα τις άκρες που ανεβάσαμε για να κλείσουν καλά και να κολλήσουν.   Αλείφουμε με ελαιόλαδο.Ραντίζουμε με νερό. Ψήνουμε σε προθερμασμένο  φούρνο στους 190 βαθμούς στις αντιστάσεις για μισή ώρα περίπου.  Για ομορφότερο σχήμα τα βάζουμε σε φορμάκια.
Το αρχαιότερο γνωστό λαχανικό είναι ο αρακάς.Τα αρχαιότερα αρχαιολογικά ευρήματα αρακά χρονολογούνται από τη τέλος της Νεολιθικής Εποχής εκεί που σήμερα είναι η Ελλάδα, η Συρία, η Τουρκία και η Ιορδανία. Υπάρχουν ενδείξεις ότι η καλλιέργειά του στο Δέλτα του Νείλου γινόταν ήδη από το 4800-4400 π.Χ., καθώς και στη Γεωργία από την 5η χιλιετία π.Χ. Ανατολικότερα η καλλιέργεια άρχισε αργότερα. Στο Αφγανιστάν ο αρακάς έφτασε περίπου το 2000 π.Χ. και στο δεύτερο μισό της 2ης χιλιετία π.Χ. άρχισε η καλλιέργειά του στη λεκάνη του Γάγγη και στη νότια Ινδία.   Στα μέσα του 19ου αιώνα, οι παρατηρήσεις του Αυστριακού μοναχού Γκρέγκορ Μέντελ σε φυτά αρακά οδήγησαν στις αρχές της μεντελικής κληρονομικότητας, τη βάση της σύγχρονης γενετικής.  
Η Δαμβουνέλη Αλεξάνδρα Διαιτολόγος-Διατροφολόγος προτείνει:
Η Κίνα είναι πρώτη στον κόσμο σε παραγωγή καρυδιών. Ακολουθούν οι Η.Π.Α., το Ιράν, η Τουρκία και η Ουκρανία. Τα καρύδια περιέχουν ω3 λιπαρά οξέα σε μεγαλύτερη συγκέντρωση απ' ότι οι υπόλοιποι ξηροί καρποί. Τα ω3 λιπαρά οξέα, σύμφωνα με έρευνες έχει βρεθεί ότι προστατεύουν τον οργανισμό από καρδιαγγειακές παθήσεις. Η καθημερινή κατανάλωση μικρής ποσότητας καρυδιών περίπου 40-50 γρ./ημ., ασκεί προστατευτική δράση στις αρτηρίες μειώνοντας την εμφάνιση θρομβώσεων.  
Υλικά:   2 κεφάλια σκόρδο 2 1/2 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο 2 φλιτζάνια ψιλοκομμένο κρεμμύδι 1/2 κουταλάκι φρεσκοτριμμένο μαύρο πιπέρι 1/4 κουταλάκι του γλυκού αλάτι
Τα πολύ θρεπτικά μανιτάρια και γνωστά για την πλούσια σε ποιότητα πρωτεΐνη τους δεν περνάνε ποτέ απαρατήρητα τόσο στις επαγγελματικές κουζίνες όσο και στις οικιακές. Ο συνδυασμός τους  με τα υψηλής ποιότητας  βασικά  αμινοξέα  είναι και ο βασικός λόγος που τα κάνει  να πλησιάζουν την ποιότητα των ζωικών πρωτεϊνών. Χαμηλά σε χοληστερίνη και ιδανικά για γεύματα αποκατάστασης έπειτα από έντονη σωματική καταπόνηση. Ο συνδυασμός τους με την πατάτα και του ξηρούς καρπούς ολοκληρώνει τα βασικά διατροφικά στοιχεία παρέχοντας ενέργεια από τους τόσο  πολύτιμους υδατάνθρακες! Η πιο κάτω συνταγή αποτελεί ένα εύκολο, απλό, και γρήγορο  σε εκτέλεση σνακ,  και είναι μία από τις αμέτρητες γευστικές και αγαπημένες  παραλλαγές! Καλές δημιουργίες. υλικά για 2 άτομα 4 τεμ.μανιτάρια πορτομπέλο μέτρια
Σπανάκι, ρόδι, αποξηραμένα cranberries, καρύδια και vinaigrette με χυμό ρόδι, ελαιόλαδο & μπαλσάμικο   Πηγή:https://goo.gl/Pcd66W
Το 1904 τα φακελάκια του τσαγιού εφευρέθηκαν κατά λάθος. Ο εφευρέτης, Thomas Sullivan, αποφάσισε ότι ήταν φθηνότερο να στείλει μικρά δείγματα προς τους δυνητικούς πελάτες σε σακούλες από μετάξι αντί των κιβωτίων.Οι παραλήπτες βρήκαν την ιδέα εξαιρετική κι η συνέχεια είναι γνωστή.
Γενικά για την προμήθεια κρέατος :   - Το νωπό κρέας πρέπει πάντα να διατίθεται υπό ψύξη μεταξύ +2ºC και +5ºC, ενώ το κατεψυγμένο σε θερμοκρασία –18ºC ή χαμηλότερη. Το κρέας δεν πρέπει ποτέ να διατίθεται σε ανοιχτούς μη ψυχόμενους χώρους.   - Ο καταναλωτής πρέπει να αναζητά τις σφραγίδες υγειονομικών ελέγχων που αποδεικνύουν ότι οι αρμόδιες κτηνιατρικές υπηρεσίες έχουν πραγματοποιήσει τον απαιτούμενο έλεγχο.
Υλικά:   2 στήθη γαλοπούλας, φιλέτο, συνολικού βάρους (ζητήστε από τον κρεοπώλη σας να τα ετοιμάσει για ρολό, δηλαδή να τα ανοίξει στη μέση σαν βιβλίο και να τα χτυπήσει καλά για να λεπτύνουν και να πλατύνουν) αλάτι, φρεσκοτριμμένο πιπέρι 4 κουτ. σούπας ελαιόλαδο μουστάρδα της προτίμησής σας ρίγανη δαμάσκηνα καβουρτισμένο κουκουνάρι 
Όποιος πει ότι δεν του αρέσουν τα γλυκίσματα θα είναι ψέμα. Πάντα υπάρχουν στιγμές μέσα στην ημέρα που αναζητούμε κάτι γλυκό. Ακόμη και μια στεναχώρια μπορεί να γεννήσει την ανάγκη του. Γύρω μας πλέων άπειρες επιλογές. Το πόσο θα επιβαρύνουμε τον εαυτό μας με περιττά από τα αναγκαία είναι αποκλειστικά δική μας επιλογή. Η παρακάτω εύκολη και υγιεινή  συνταγή σε τρία σταδία, μπορεί να ανεβάσει τη διάθεση μας χωρίς να προσθέσει τύψεις
Υλικά:   2 κουβερτούρες, 1 φλυτζάνι του τσαγιού δαμάσκηνα αποξηραμένα χωρίς κουκούτσι, 2 κουταλιές της σούπας κόκκινο πιπέρι(άκοπο). 2 κουταλιές λάδι
Οδηγίες προς ναυτιλλομένους.   Να τι πρέπει να κάνετε:

Δείτε επίσης

Το καλάθι είναι άδειο