Blog

Διατροφή

Σας παρουσιάζουμε θέματα, ιδέες και νέα σχετικά με την σωστή διατροφή & τις διατροφικές συνήθειες. Πολύ συχνά προσθέτουμε ενδιαφέρουσες συνταγές που μας κάνουν καλό και βελτιώνουν την υγεία μας.

Υλικά: 350 γραμμάρια δαμάσκηνα 250 γραμμάρια σταφίδες μαύρες 125 γραμμάρια σταφίδες ξανθές 50 γραμμάρια κομμάτι ζαχαρωμένη φλούδα πορτοκαλιού
Έχω εκφραστεί πολλές φορές μέσα από τις συνταγές μου με άκρως κολακευτικά σχόλια για τα δύο βασικά υλικά της πιο κάτω συνταγής. Τα ρεβίθια είναι ένας ταπεινός αλλά πολύ πλούσιος σε πρωτεΐνες και υδατάνθρακες καρπός. Ανήκει στην κατηγορία των super foods και το κόστος του είναι πολύ χαμηλό. Η τόσο ποιοτική ποσότητα της πρωτεΐνης του φτάνει το 20-30% και εύκολα μπορεί να αντικαταστήσει πλήρως το κρέας γιατί περιέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα και σε άριστη αναλογία για τις ανάγκες του ανθρώπινου οργανισμού! Οι υδατάνθρακες τους κυμαίνονται σε ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά (50-70%) και είναι πολύ πλούσια σε άμυλο.
Η υγιεινή διατροφή στην παιδική ηλικία έχει κομβική σημασία, καθώς από αυτήν εξαρτάται τόσο η φυσιολογική ανάπτυξη του παιδιού όσο και οι συνήθειες που θα έχει στην ενήλικη ζωή του. Τι πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς, λοιπόν, και πώς πρέπει να εκπαιδεύσουν το παιδί τους;
Θα χρειαστούμε:   1lt κονιάκ   1 ποτήρι του νερού ζάχαρη   8 καρφάκια γαρύφαλλο   Εκτέλεση: Βάζουμε όλα τα υλικά σε μια κατσαρόλα και μόλις πάρει δύο βράσεις την βγάζουμε απο το μάτι και την αφήνουμε σκεπασμένη με το καπάκι μέχρι να κρυώσει καλά το ποτό.Μόλις κρυώσει μπορούμε να το σερβίρουμε.
Υλικά   2 κουβερτούρες 200 γρ αμύγδαλα αλμυρά Τρούφα (προαιρετικά)
Η θεωρία των υπερτροφών (superfoods), δηλαδή των τροφίμων που η περιεκτικότητα τους σε θρεπτικά συστατικά παρέχει ένα ή περισσότερα οφέλη για την υγεία σε σχέση με άλλα τρόφιμα, είναι ελκυστική και έχει κεντρίσει σίγουρα το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Ποιες είναι, όμως, οι υπερτροφές (superfoods) και, κυρίως, πόσο και με ποιον τρόπο ωφελούν την υγεία μας;
Υλικά: 1 φλυτζάνι βούτυρο 2 φλυτζάνια ζάχαρη 1 φλυτζάνι χυμό πορτοκάλι 4 αυγά 3 μήλα ψιλοκομμένα 2 κουτ.γλυκού baking powder  ½ φλυτζάνι γάλα 1 αλεύρι up 2 βανίλιες ζάχαρη άχνη   Εκτέλεση: Χτυπάμε πρώτα την ζάχαρη με το βούτυρο, στην συνέχεια προσθέτουμε τα αυγά, το γάλα, το χυμό και τα υπόλοιπα υλικά και ανακατεύουμε ελαφρά. Βουτυρώνουμε μια φόρμα ή ένα πυρέξ και ψήνουμε στους 180’ για περίπου τρία τέταρτα. Μόλις κρυώσει την πασπαλίζουμε με ζάχαρη άχνη. Συνοδέψτε τον καφέ ή το τσάι σας.
Υλικά για 2 άτομα:   2 φιλέτα σολομού 250 γρ 2. κ.σ. μουστάρδα 1 κ.σ. λεμόνι ½ κ.σ. άνιθο 2 κ.σ. ελαιόλαδο 200 γρ. κινόα Μισό αβοκάντο 1 ντομάτα Προαιρετικά ξύσμα λεμονιού ή πορτοκαλιού Αλάτι, πιπέρι 
Τι επίδραση έχει η διατροφή στην εμφάνισή σας; Είναι γνωστό ότι τρώγοντας με μέτρο βοηθά στη διατήρηση ενός υγιούς τρόπου ζωής και μιας υγιούς εμφάνισης. Όταν εσείς αισθάνεστε καλά με τα τρόφιμα που καταναλώνετε και όταν τα τρόφιμα αυτά είναι υγιεινά, το πιο πιθανό είναι να φαίνεστε κι εσείς καλά. Παρακάτω ακολουθούν 10 τρόφιμα που όχι μόνο θα σας βοηθήσουν να αισθανθείτε καλά, αλλά θα σας βοηθήσουν επίσης να βελτιώσετε και την εμφάνισή σας.
Υλικά:   Για την μπεσαμέλ   3 ποτήρια γάλα 3 κουτ.σούπας βούτυρο 7 κουτ.σούπας σιμιγδάλι 1 αβγό (κρόκος) αλάτι - πιπέρι
Η παιδική παχυσαρκία αποτελεί σήμερα έναν από τους μεγαλύτερους κινδύνους της δημόσιας υγείας στην πλειοψηφία των αναπτυγμένων χωρών. Πρόκειται για μια επείγουσα υπόθεση καθότι ένα στα πέντε παιδιά είναι παχύσαρκο, ποσοστό το οποίο αυξήθηκε δραματικά μέσα στα τελευταία δέκα χρόνια.
Μέχρι την παιδική ηλικία, οι γονείς φέρουν την ευθύνη για την διατροφή των παιδιών τους. Αποφασίζουν για το εάν θα τρώνε καθημερινά φρούτα και λαχανικά και πως θα τα κάνουν περισσότερο ελκυστικά, αν τα κανονικά γεύματα θα περιλαμβάνουν τις θρεπτικές ουσίες στις σωστές αναλογίες και τι σημασία έχουν τα γλυκά, αλλά και το «μασούλημα» ή τα «τσιμπήματα».
Κατ’ αρχήν, η λέξη δίαιτα προέρχεται από την αρχαία Ελληνική λέξη Δίαιτα (=Αγωγή, υγίασμα, ζωή) η οποία σημαίνει τρόπος ζωής γενικότερα. Δεν αναφέρεται μόνο στην  διατροφή μας, αλλά σε όλη μας την ζωή (εργασία, ύπνος, σύντροφος, κοινωνικό περιβάλλον, φυσικές δραστηριότητες, τόπος διαμονής).
Υλικά   500 γρ κιμά (ανάμικτο χοιρινή και μοσχαρίσια σπάλα) 1 μεγάλο κρεμμύδι ξερό 3 σκελίδες σκόρδο φρέσκο δυόσμο
Eνέργεια: 600 kcalBιταμίνη B1 (Θειαμίνη):0,48 mg    Βιταμίνη B2 (Pιβοφλαβίνη):0,24 mg Bιταμίνη B3 (Nιασίνη):7,7 mgKάλιο:390 mgΦώσφορος :575 mg                        Σίδηρος:9,5 mg  Mαγνήσιο:50 mg Φυτικές ίνες:12,2 g                     (Οι τιμές αφορούν 1 φλιτζάνι ωμό πλιγούρι - 170 γρ.)
Οι συνηθισμένες συμβουλές διατροφής από τους διατροφολόγους είναι κάντε μια ισορροπημένη διατροφή, πάρτε αρκετή πρωτεΐνη, φυτικές ίνες, να μασάτε καλά την τροφή σας, και πολλά άλλα. Ωστόσο, με δεδομένες τις τυπικές δίαιτες του πολιτισμού μας, το κύριο μήνυμα είναι να τρώτε περισσότερα λαχανικά. Το 50 τοις εκατό της διατροφής μας μπορεί να είναι ως επί το πλείστον φρέσκα λαχανικά, ωμά, βραστά, ψητά 
  Υλικά: 4 κ.σούπας ελαιόλαδο 2 κρεμμύδια, ψιλοκομμένα 4 φλιτζ. κολοκύθα καθαρισμένη και ψιλοκομμένη 4 φλιτζ. Νερό
Υλικά για την γέμιση: 300 γρ κασέρι τριμμένο 1 σουτζούκι κομμένο σε λεπτές φέτες    Υλικά για την σάλτσα 2-3 ντομάτες (ή 1 κονκασέ) 1 κύβος λαχανικών (πάστα) 3 σκελίδες σκόρδο 1 κρεμμύδι αλάτι,πιπέρι   1 συσκευασία φύλλο για τάρτα   Εκτέλεση:   Φτιάχνουμε την σάλτσα ντομάτας χωρίς να προσθέσουμε νερό. Επειδή το σουτζούκι έχει έντονη γεύση αποφεύγουμε τα μυρωδικά και την κάνουμε όσο το δυνατό πιο απλή. Σε μια ταρτιέρα αφού την λαδώσουμε απλώνουμε το έτοιμο φύλλο τάρτας. Προσθέτουμε την σάλτσα ντομάτας αφαιρώντας τα υγρά. Ρίχνουμε το τριμμένο κασέρι και από πάνω τις φέτες του σουτζουκιού. Ψήνουμε την τάρτα στους 180’ τρία τέταρτα περίπου.    Το pharmacybee σας εύχεται καλή όρεξη.    
Κάποιος ίσως να περίμενε ότι οι επιζώντες του καρκίνου θα είναι άτομα που τρώνε φανατικά υγιεινά, αλλά μια νέα μελέτη δείχνει ότι στην πραγματικότητα τρώνε λίγο χειρότερα από ό, τι τα άτομα που δεν είχαν ποτέ καρκίνο.
Υλικά:   3 κολοκύθια μέτρια 3 πατάτες μέτριες 2 καρότα 2 μεγάλα κρεμμύδια 1 κούπα σέλερι ψιλοκομμένο 1 κύβο λαχανικών (πάστα) 1 φλυτζ.καφέ ρύζι καρολίνα
Υλικά: 4-5 κολοκύθια 2 τομάτες φρέσκο δυόσμο 250 γρ φέτα βαρελίσια πικάντικη 1 κύβο λαχανικών (πάστα) 1 αυγό αλάτι-πιπέρι μπούκοβο (προαιρετικά) 1 συσκευασία αφράτη ζύμη για πίτσα (έτοιμη)
Εύκολος σπιτικός πουρές θα χρειαστούμε: 5-6 μεγάλες πατάτες 1 κούπα γάλα φρέσκο 2 κουτ. σούπας βούτυρο (φρέσκο ή μαργαρίνη) μοσχοκάρυδο προαιρετικά 2 κουτ. σούπας κεφαλοτύρι τριμμένο αλάτι-πιπέρι
Υλικά 400 γρ. φέτα (εγώ προτιμώ τις πιο πικάντικες, όπως Ηπείρου ή Δωδώνης) 2 αυγά 2 φλιτζ. γάλα και λίγο ακόμα γάλα σε ένα μικρό μπολάκι 3 φλιτζ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις 35 γρ. ξηρή μαγιά 1 χούφτα ψιλοκομμένο φρέσκο δυόσμο (αν σας αρέσει ο δυόσμος μπορείτε να βάλετε και περισσότερο) αλάτι και πιπέρι
 Yλικά 1 κιλό αλεύρι για όλες τις χρήσεις  6 μπανάνες 8 κουταλιές της σούπας μέλι

Δείτε επίσης

Το καλάθι είναι άδειο