Blog

Διατροφή

Σας παρουσιάζουμε θέματα, ιδέες και νέα σχετικά με την σωστή διατροφή & τις διατροφικές συνήθειες. Πολύ συχνά προσθέτουμε ενδιαφέρουσες συνταγές που μας κάνουν καλό και βελτιώνουν την υγεία μας.

Το συκώτι είναι πολύ γνωστό για την υψηλή περιεκτικότητα σε μέταλλα, βιταμίνες  και πρωτεΐνη. Δικαίως συναντάται στο διαιτολόγιο κάθε αθλητή και αποτελεί ένα θαυμάσιο γεύμα κυρίως μετά από έντονη αθλητική δραστηριότητα.
Λουλούδια τηγανητά   Τα βρώσιμα άνθη έχουν θεραπευτική αλλά και διατροφική αξία και καταναλώνονται από αρχαιοτάτων χρόνων. Σε παλιές ανατολίτικες σπεσιαλιτέ έβαζαν βιολέτες, χρυσάνθεμα και ροδοπέταλα, στη ρωμαϊκή κουζίνα χρησιμοποιούσαν συχνά μολόχες και τριαντάφυλλα. Εμείς και οι Ισπανοί εξακολουθούμε και σήμερα να τρώμε γεμιστούς κολοκυθανθούς.
6 ΕΩΣ 8 μερίδες ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ: Για τη σαλάτα: Μοσχαρίσιο κρέας σε κύβους (μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε κύβους γαλοπούλας ή κοτόπουλου) 2 σκελίδες σκόρδο, ψιλοκομμένο
Εδώ είναι η συνταγή για ένα απίστευτο σπιτικό φυσικό ποτό, το οποίο περιέχει 3 εξαιρετικά αποτελεσματικά για την καύση λίπους συστατικά: λεμόνι, τζίντζερ και μαϊντανό! Αυτό το σπιτικό ποτό είναι πολύ απλό και εύκολο να γίνει. Απλά πρέπει να ακολουθήσετε τις απλές οδηγίες. Εδώ είναι τι πρέπει να κάνετε: Θα χρειαστείτε τα ακόλουθα συστατικά:
Τρώτε σωστά, γυμνάζεστε, αλλά και πάλι δεν καταφέρνετε να χάσετε κιλά; Βρήκαμε δέκα παράγοντες που μπορεί να φταίνε.
Η περιρρέουσα ατμόσφαιρα λόγω της οικονομικής κρίσης, οι αυξημένες επαγγελματικές απαιτήσεις δημιουργούν καθημερινά στρες και ένα αίσθημα ανασφάλειας. 
Η θερμοκρασία φαίνεται να πέφτει καθημερινά τώρα που πλησιάζουμε στα μέσα του χειμώνα. Μπορείς να φορέσεις χοντρά πουλόβερ και να κάτσεις δίπλα στη φωτιά, αλλά αν πραγματικά θέλεις να μείνεις ζεστός αυτό τον χειμώνα, ξεκίνησε με τις τροφές που τρως.
Σήμερα ας στρέψουμε την προσοχή μας στην ημέρα πρετοιμασίας και τις σαλάτες!   Θα σας μιλήσω πολύ ειλικρινά…   Μερικές εβδομάδες απλά δεν έχω όρεξη να ψήσω μάφινς, να ζυμώσω μπιφτέκια ή να φτιάξω ψωμί. Όταν λοιπόν έρχονται αυτές οι βδομάδες, υπενθυμίζω στον εαυτό μου τους λόγους για τους οποίους κάνω την προετοιμασία των γευμάτων μου. Εάν δεν μπορώ να ξεφύγω από την κακή διάθεση, τότε προτιμώ να προετοιμάσω εύκολα φαγητά που δεν απαιτούν ψήσιμο: κόβω φρούτα και λαχανικά, φτιάχνω μπάρες βρώμης, τρίβω τυρί ή ετοιμάζω σαλάτες. Ακόμα και αυτές οι “μικρές” αποφάσεις μπορούν να κάνουν τεράστια διαφορά στο εβδομαδιαίο πρόγραμμά μου.
Συστατικά   2 φλυτζάνια αλεύρι για όλες τις χρήσεις  2 κουταλάκια του γλυκού κρυσταλλική ζάχαρη 2 κουταλάκια του γλυκού μπέικιν πάουντερ 1/2 κουταλάκι του γλυκού μαγειρική σόδα
Για πολλά χρόνια παλιότερα, σε χώρες της Λατινική Αμερικής, εξήραν τους σπόρους chia για τις θρεπτικές τους ιδιότητες, ειδικά για εξαιρετικά δραστήριους ανθρώπους. Ίσως ήρθε η ώρα λοιπόν, να λάβουμε αυτόν τον καρπό σοβαρά υπόψη μας και σήμερα. Πριν πολλά χρόνια, οι σπόροι chia ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής των Αζτέκων και των Μάγια στη Λατινικής Αμερική και βασική τροφή του στρατού των Αζτέκων, ενώ επίσης χρησιμοποιούνταν και για ιατρικούς λόγους. Για πολλά χρόνια, οι άνθρωποι εξήραν τους σπόρους chia για τις θρεπτικές τους ιδιότητες, ειδικά για εξαιρετικά δραστήριους ανθρώπους. Ίσως ήρθε η ώρα λοιπόν, να λάβουμε αυτόν τον καρπό σοβαρά υπόψη μας.
Ο όρος διαιτητική ίνα περιγράφει όχι μόνο ένα αλλά πολλά συστατικά τα οποία βρίσκονται σε φυτικές τροφές όπως τα δημητριακά, τα φρούτα, τα λαχανικά, τα λαδερά και τα όσπρια. Οι διαιτητικές ίνες διαιρούνται σε δύο ομάδες, τις αδιάλυτες και τις διαλυτές. Και οι δύο ομάδες συμβάλλουν με διαφορετικό τρόπο η καθεμία στη διατήρηση ενός υγιούς σώματος.
Είναι γνωστό ότι η σωστή διατροφή μπορεί να κάνει θαύματα. Με την κατάλληλη και υγιεινή διατροφή, λοιπόν, μπορείτε να διατηρήσετε την νεότητά σας αποφεύγοντας να χρησιμοποιείτε τα χημικά παρασκευάσματα του εμπορίου.
Δυστυχώς για πολλούς ο καφές για πρωινό, η πολύωρη αφαγία και το τεράστιο και μοναδικό βραδινό αποτελούν μια κακή διατροφική καθημερινότητα. Η παράλειψη του πρωινού, η αποφυγή ενδιάμεσων υγιεινών μικρογευμάτων, το συνεχές τσιμπολόγημα και η παραγγελία έτοιμου φαγητού ή ένα γρήγορο και βουλιμικό δείπνο δε βοηθούν τον οργανισμό να λειτουργεί σωστά.
Μακαρόνια, βασιλικό, σκόρδο, κρεμμύδι, τσίλι η μπούκοβο, ελαιόλαδο, αλάτι, πιπέρι, πεκορίνο. Καλή σας όρεξη!!!
Η έλλειψή του συνδέεται με διάφορες αυτοάνοσες παθήσεις, ενώ η επάρκειά του στη διατροφή μας έχει ανεξάντλητα οφέλη. Από ποιες τροφές, όμως, μπορούμε να λάβουμε σελήνιο και τι θα προσφέρουμε στον εαυτό μας καταναλώνοντάς το;
Υπάρχουν κάποιες ώρες μέσα στην ημέρα που νιώθουμε πως πεινάμε. Το μεγαλύτερο, όμως, λάθος που κάνουμε οι περισσότερες από εμάς είναι να αγνοούμε εκείνον τον ήχο- alert που κάνει το στομάχι μας πιστεύοντας ότι έτσι χάνουμε κιλά! Όπως ήδη είπαμε, αυτό είναι λάθος! Φανταζόσουν ποτέ ότι αν εκείνη την στιγμή έτρωγες σοκολάτα θα σου έκανε μόνο καλό; Κι όμως, ισχύει! Διάβασε εδώ τα 5 σνακ που μας χαρίζουν τόνωση και ομορφιά και βαλ' τα οπωσδήποτε στο πιάτο σου από... τώρα!...
Κατά την άσκηση της ιατρικής στην καθημερινή κλινική πράξη, ο σύγχρονος ειδικός παθολόγος αντιμετωπίζει καθημερινώς πληθώρα νοσημάτων και παθολογικών διαταραχών, ένα μεγάλο μέρος των οποίων οφείλεται σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό σε λανθασμένες διατροφικές συνήθειες του σύγχρονου έλληνα. Στο παρόν άρθρο αναφέρονται συνοπτικά ορισμένα από τα πιο κοινά νοσήματα και παθολογικές διαταραχές, στην εμφάνιση των οποίων συντελούν σε πολλές περιπτώσεις κακές διατροφικές συνήθειες.
Αν συχνάζετε σε γυμναστήρια ή έχετε φίλους που ασχολούνται με την άσκηση, τότε σίγουρα θα έχετε ακούσει τη θεωρία που υποστηρίζει ότι πολλά και μικρά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας, μπορούν να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους.
Το γαστρικό περιεχόμενο του οισοφάγου, παλινδρομείται προς άνωθεν με αποτέλεσμα την δυσχέρεια στην ποιότητα ζωής του ασθενούς. Ο οισοφάγος είναι ένας μυϊκός σωλήνας, που ενώνει το στόμα με το στομάχι. Οι μύες του οισοφάγου, με τις περισταλτικές κινήσεις, προωθούν τα υγρά και τις στερεές τροφές από το στόμα προς το στομάχι. Στην περιοχή που ενώνεται ο οισοφάγος με το στομάχι υπάρχει ο Κάτω Οισοφαγικός Σφιγκτήρας (ΚΟΣ), που κλείνει στεγανά τη θέση αυτή και επιτρέπει το πέρασμα των υγρών και της τροφής μόνο προς μία κατεύθυνση, δηλαδή από τον οισοφάγο προς το στομάχι. Παρεμποδίζει έτσι την παλινδρόμηση (το πισωγύρισμα) του περιεχομένου του στομάχου προς τον οισοφάγο, εκτός από τις περιπτώσεις εμετού ή ερυγών.
Ίσως η πιο γρήγορη μαρμελάδα χωρίς να χρησιμοποιήσουμε φωτιά και όλα αυτά με ένα απλό ανακάτεμα. Οι σπόροι τσία είναι στη μόδα και θεωρούνται υπερτροφή (δίκαια άλλωστε) με υψηλή θρεπτική αξία αρκεί να πούμε ότι 1 κουταλιά της σούπας σπόρων chia, περιέχει 5 γρ. φυτικών ινών, 3 γρ. πρωτεΐνης, 2282 mg Ω3 και 752 mg Ω-6 λιπαρά οξέα! Επίσης έχουν 15 φορές περισσότερο μαγνήσιο από το μπρόκολο, τρεις φορές περισσότερο σίδηρο από το σπανάκι, έξι φορές περισσότερο ασβέστιο από το γάλα και δύο φορές περισσότερο κάλιο από τις μπανάνες.
Σήμερα θα συνεχίσουμε την περιήγηση και θα επισκεφτούμε την κατάψυξή μου. Όπως και με μια υγιεινή τροφοθήκη, έτσι και η υγιεινή καταψυξη του καθενός θα είναι διαφορετική με βάση τις οικογενειακές και ατομικές προτιμήσεις. Η παρακάτω λίστα είναι ένας οδηγός του τι θεωρώ εγώ σημαντικά στοιχεία μιας κατάψυξης ώστε να ακολουθώ μία υγιεινή διατροφή. Η λίστα σας μπορεί να είναι διαφορετική και αυτό δεν πειράζει. Εδώ θα δούμε απλά έναν οδηγό, ένα σημείο αναφοράς για να διαμορφώσετε τη δική σας καταψυξη.
Η κάθε εποχή «κρύβει» τις δικές της νοστιμιές και όσο πιο έγκαιρα τις απολαμβάνουμε, τόσο το καλύτερο για τις βιταμίνες και τα θρεπτικά στοιχεία που θα κερδίσουμε από αυτές.
Η επιστήμη έχει αποδείξει ότι οι φυτοφάγοι υποφέρουν πολύ λιγότερο από μια μεγάλη αλυσίδα από ασθένειες (οι οποίες χτυπούν περισσότερο τους κρεατοφάγους) και ζουν πολύ περισσότερο. Η φυτοφαγία είναι μια ιδανική δίαιτα για όλους. Οι ιατρικές πηγές σε αυτά που αναφέρονται παρακάτω είναι από τις πιο έγκυρες στον κόσμο (BMA-british medical association, ADA-american dietetic association, WHO-world health organisation, PCRM-physiciaris committee for responsible medicine).
Είναι για εμένα η Κρητική έκδοση της κλασικής καρμπονάρα που δεν έχει να ζηλέψει απολύτως τίποτα από την αυθεντική. Με ένα concept να κινείται γύρω από τις υπέροχες κρητικές πρώτες  ύλες  δημιουργήθηκε ένα πραγματικά μοναδικό αποτέλεσμα. Εύχομαι να απολαύσετε  την πιο κάτω συνταγή  όπως εγώ και οι αγαπημένοι πελάτες του εστιατορίου. Βάλτε μεράκι και σίγουρα θα πετύχετε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα. Καλή σας επιτυχία.
Συστατικά 1 κ.σ ελαιόλαδο 4 φέτες γαλοπούλας, ψιλοκομμένες 1 κόκκινη πιπεριά ψιλοκομμένη 1 πορτοκαλί πιπεριά ψιλοκομμένη
Τα σταφύλια, που είναι φρούτο της εποχής, αποτελούν μια πλήρη τροφή για τον οργανισμό και αντίθετα απ’ ότι πιστεύουν πολλοί δεν είναι παχυντικά καθώς 100γρ σταφυλιού κάπου δηλαδή 15 με 20 ρώγες μας δίνουν μόλις 70 θερμίδες. Επίσης τα 100 γρ. μας προσφέρουν 16γρ υδατάνθρακες που μεταφράζονται σε 12,3γρ. σάκχαρα, 0,8γρ. πρωτεΐνης, 79ml νερό, 1γρ. φυτικών ινών και καθόλου λίπος.

Δείτε επίσης

Το καλάθι είναι άδειο