Blog

Διατροφή

Σας παρουσιάζουμε θέματα, ιδέες και νέα σχετικά με την σωστή διατροφή & τις διατροφικές συνήθειες. Πολύ συχνά προσθέτουμε ενδιαφέρουσες συνταγές που μας κάνουν καλό και βελτιώνουν την υγεία μας.

Η φύση δεν γνωρίζει άλλο από το να προσφέρει τα δώρα της. Κάθε χρόνο ο φυτικός κόσμος προσφέρει τους σπόρους του, που με την σειρά τους θα γίνουν νέα φυτά και δέντρα. Ο άνθρωπος πάντοτε χρησιμοποιούσε αυτόν τον αειφόρο φυσικό κύκλο αφθονίας για την καλλιέργεια, φυτεύοντας τους σπόρους της κάθε σοδειάς. Εδώ και λίγα χρόνια ο κύκλος αυτός έχει σταματήσει. Για τους αγρότες δεν τίθεται πλέον θέμα αναπαραγωγής των δικών τους σπόρων, καθώς πρέπει να τους αγοράζουν, εγκαταλείποντας την αυτονομία τους.
Έφτασε λοιπόν και αυτή η δύσκολη περιόδος των εξετάσεων ... Τρικ για πιο επιτυχημένο διάβασμα και γενικότερη αποτελεσματικότητα έχει ο καθένας μας, ας δούμε όμως πώς η διατροφή μας βελτιώνει τη μνήμη και την απόδοσή μας.
Τα οξαλικά μερικές φορές ονομάζονται και ‘αντι-θρεπτικά’ συστατικά, μιας και αποτελούν αναστολείς της θρέψης. Αυτό σημαίνει ότι αναχαιτίζουν τη λήψη θρεπτικών ουσιών από μια τροφή.
Τα φαχίτας λαχανικών είναι μία συνταγή στην οποία μπορώ να στραφώ εάν η μέρα είναι δύσκολη και θέλω να φτιάξω κάτι γρήγορο ή εάν ξέχασα να ξεπαγώσω το κρέας. Τα απλά υλικά (φασόλια, μανιτάρια, πιπεριές, κρεμμύδια, μπαχαρικά και πίτες τορτίγιας) βρίσκονται πάντα στο ψυγείο ή την τροφοθήκη μας με αποτέλεσμα να είναι πολύ εύκολο να φτιάξω τα αγαπημένα μας φαχίτας λαχανικών ακόμα και την τελευταία στιγμή.
Πρέπει να αγοράζουμε φρέσκα φρούτα και λαχανικά, ή έστω ελαφρώς επεξεργασμένα, γιατί λιγότερη ενέργεια χρησιμοποιείται, για την παραγωγή τους. Ένα καλό κριτήριο επιλογής φρούτων και λαχανικών είναι η απόσταση, που πρέπει να μεταφερθούν, από τον τόπο παραγωγής τους, μέχρι τον τόπο κατανάλωσής τους.
Ορισμένες από τις πιο συχνές και σοβαρές ασθένειες που μαστίζουν σήμερα πολλές χώρες του κόσμου, οφείλονται και στη διατροφή μας -φτηνά, χαμηλής ποιότητας επεξεργασμένα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, λίπος, αλάτι, γενετικά τροποποιημένα συστατικά και φυτοφάρμακα.
Μία καλά οργανωμένη χορτοφαγική διατροφή μπορεί να δώσει στον οργανισμό μας αρκετά οφέλη για την υγεία:
Κάποιες φορές είναι εξαιρετικά δύσκολο να μαγειρέψετε ένα υγιεινό και ισορροπημένο γεύμα, είτε γιατί δεν έχετε τον απαραίτητο χρόνο, είτε γιατί δεν έχετε προμηθευτεί τα απαραίτητα υλικά! Κάθε γεύμα όμως είναι αναντικατάστατο καθώς προσφέρει στον οργανισμό πολύτιμα θρεπτικά συστατικά. Η σημασία των επιλογών είναι ακόμη μεγαλύτερη όταν κάποιος προσπαθεί να χάσει βάρος. Η πρόσληψη πολύ λίγων θερμίδων ενδέχεται να επιβραδύνουν το μεταβολισμό, ενώ τα πρόχειρα γεύματα είναι φτωχά σε διατροφική αξία και πλούσια σε θερμίδες.
Teabrewer - Μια εξαιρετική καινοτομία! Η ιδέα του Teabrewer είναι να προσφέρει την ελευθερία στην απόλαυση γκουρμέ τσαγιού ανεξάρτητα από τον τόπο και την κατάσταση. Το Teabrewer μπορείτε να το απολαύσετε στο σπίτι, όταν ταξιδεύετε, στη δουλειά, στο πανεπιστήμιο, στις διακοπές, και γενικά όταν βρίσκεστε εκτός σπιτιού. Με άλλα λόγια είναι η τέλεια ZEN-στιγμή κατά τη διάρκεια μιας πολυάσχολης ημέρας!
Πολλοί παραπονιούνται πως κατά τη διάρκεια της νηστείας παχαίνουν, παρόλο που θεωρητικά η περίοδος αυτή είναι συνώνυμη του περιορισμού και της στέρησης διαφόρων τροφών.
Tα μανιτάρια Θεωρούνται εξαιρετική τροφή, γιατί  οι ποσότητες  λίπους που περιέχουν  είναι αμελητέες. Είναι σημαντική πηγή  φυτικών ινών και  έχουν τις ίδιες πρωτεΐνες με το κρέας (υψηλής βιολογικής αξίας), χωρίς όμως τις τοξίνες, τα λίπη και τη χοληστερόλη που βρίσκονται σε αυτό, επομένως θεωρούνται ιδανικά για τους χορτοφάγους. Αποτελούν ακόμη, ιδανική επιλογή για όσους θέλουν να χάσουν βάρος, αφού περιέχουν ελάχιστες θερμίδες (13 θερμίδες ανά 100 γραμμ.). σε συνδυασμό με τα σπαράγγια και την γνωστή μας κινόα (επίσης  εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης), δημιουργούμε ένα γεύμα με πολλές βιταμίνες   συμπλέγματος Β, βιταμίνης Α, βιταμίνης Ε, βιταμίνης Κ. Η συνταγή πιο κάτω αποτελεί μια εναλλακτική μορφή του παραδοσιακού φρικασέ, είναι gluten free και μπορεί να μετατραπεί σε vegan  :)
Μερίδες: 8 μπιφτέκια (4 μερίδες) Συστατικά Μισό κιλό φρέσκο σολομό ¾ φλιτζάνι βρώμη Ο χυμός από μισό λεμόνι
Kombucha-Πρόκειται για ένα ζυμομύκητα που αρκετοί τον γνωρίζουν ως «τσάι της Μαντζουρίας». Ο συγκεκριμένος ζυμομύκητας αναπτύσσεται σε διάλυμα μαύρου ή πράσινου τσαγιού και ζάχαρης με τη βοήθεια «μαγιάς», που συνήθως είναι υγρό από προηγούμενη ζύμωση.
Τα τελευταία χρόνια, ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές ασχολούνται σοβαρά με το τι θα βάλουν στο πιάτο τους. Τι πιο αγνό, λοιπόν, από τα δικά σας λαχανικά που έχετε καλλιεργήσει μόνοι σας, με φροντίδα, χωρίς φυτοφάρμακα και ζιζανιοκτόνα;
Αν είστε ένας από τους πολλούς ανθρώπους που αντιμετωπίζουν κάποια πάθηση του θυρεοειδούς, τότε θα γνωρίζετε πόσο σημαντική είναι η λειτουργία για την υγεία σας. Ο θυρεοειδής ρυθμίζει όλες τις σημαντικές λειτουργίες του σώματος μέσω της απελευθέρωσης των ορμονών στην κυκλοφορία του αίματος.
Αδιαμφισβήτητα, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις ατόμων που δεν συνοδεύουν ποτέ το γεύμα τους με σαλάτα, ενώ δεν θέλουν να βλέπουν τα φρούτα... ούτε ζωγραφιστά.
Ισορροπήστε τα γεύματά σας Φροντίστε να έχετε αρκετή πρωτεϊνη στο πιάτο σας, υδατάνθρακες και λιπαρά. Όλα αυτά μαζί θα σας δίνουν την ενέργεια που χρειάζεστε για να αντιμετωπίζετε όλες τις προκλήσεις και τις απαιτήσεις της καθημερινότητάς σας. Επίσης, θα αισθάνεστε χορτάτοι για πολύ περισσότερο.Καθιερώστε εβδομαδιαία: 20%ψάρι,20% πουλερικά,20%όσπρια,15%κόκκινο κρέας.
Είναι και οι στιγμές που θέλεις κάτι γλυκό και ταυτόχρονα να αποφύγεις τα βούτυρα τις ζάχαρες και ότι λογιών Ε κυκλοφορεί σε αυτόν  τον κόσμο. Θέλεις να μείνεις fit ή απλά βαριέσαι να βγεις από το σπίτι σου μέχρι την γωνία που υπάρχει το φανταχτερό ζαχαροπλαστείο με την απίστευτη ποικιλία του σε ζαχαρένιες λειχουδιές. Ελπίζω να θέλεις να μείνεις fit και να κάνεις την κίνηση ανοίγοντας το ντουλάπι Νο2 αποφεύγοντας τον Mr. Zong της παλιάς εποχής (αν με κατάλαβες). Το πιο κάτω επιδόρπιο αποτελεί μια απολαυστική εκδοχή του γνωστού γιαουρτιού με μέλι δημιουργώντας μια θρεπτική και ταυτόχρονα πρωτότυπη ίντριγκα γεύσεων. Μη φοβηθείτε τα στραγάλια. Σε συνδυασμό με το κακάο αποκτούν μια πολύ ουδέτερη γεύση. Προσωπικά έχω πάντα μαζί μου για τις στιγμές “αδυναμίας”, καθώς είναι πολύτιμη πηγή υδατανθράκων, πρωτεϊνών, σιδήρου, ασβεστίου, καλίου, και φολικού οξέος. Φανταστείτε το σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα υλικά…! Αυταααά.  :)
Νεότερες έρευνες για τη διατροφή, οι οποίες έγιναν γνωστές στη Βρετανία και τις ΗΠΑ, συνδέουν τις ανάγκες κάθε ηλικίας με διαφορετικά τρόφιμα. Με λίγα λόγια, πες μου την ηλικία σου, να σου πω τι πρέπει να τρως για να έχεις καλή υγεία. Ιδού οι σχετικοί κανόνες, όπως προκύπτουν από τα συνδιασμένα πορίσματα σχετικών ερευνών.
Τι να διαλέξουμε: Άσπρο λάχανο ή Μπρόκολο; Ποιο να προτιμήσουμε, όταν πρέπει οπωσδήποτε να κάνουμε επιλογή, και γιατί;
Ο Ιανουάριος είναι συνήθως για τους περισσότερους ο μήνας της δίαιτας μετά την αλόγιστη πολυφαγία και οινοποσία των γιορτών. Όμως, δίαιτα δε σημαίνει μόνο αποφυγή από διάφορες τροφές, ποσότητες κ.λπ. Σημαίνει και ΟΧΙ στις υπερβολές και τις ακραίες λύσεις, στους πανικούς και στις σπασμωδικές κινήσεις.
Το συκώτι είναι πολύ γνωστό για την υψηλή περιεκτικότητα σε μέταλλα, βιταμίνες  και πρωτεΐνη. Δικαίως συναντάται στο διαιτολόγιο κάθε αθλητή και αποτελεί ένα θαυμάσιο γεύμα κυρίως μετά από έντονη αθλητική δραστηριότητα.
Λουλούδια τηγανητά   Τα βρώσιμα άνθη έχουν θεραπευτική αλλά και διατροφική αξία και καταναλώνονται από αρχαιοτάτων χρόνων. Σε παλιές ανατολίτικες σπεσιαλιτέ έβαζαν βιολέτες, χρυσάνθεμα και ροδοπέταλα, στη ρωμαϊκή κουζίνα χρησιμοποιούσαν συχνά μολόχες και τριαντάφυλλα. Εμείς και οι Ισπανοί εξακολουθούμε και σήμερα να τρώμε γεμιστούς κολοκυθανθούς.
6 ΕΩΣ 8 μερίδες ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ: Για τη σαλάτα: Μοσχαρίσιο κρέας σε κύβους (μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε κύβους γαλοπούλας ή κοτόπουλου) 2 σκελίδες σκόρδο, ψιλοκομμένο
Εδώ είναι η συνταγή για ένα απίστευτο σπιτικό φυσικό ποτό, το οποίο περιέχει 3 εξαιρετικά αποτελεσματικά για την καύση λίπους συστατικά: λεμόνι, τζίντζερ και μαϊντανό! Αυτό το σπιτικό ποτό είναι πολύ απλό και εύκολο να γίνει. Απλά πρέπει να ακολουθήσετε τις απλές οδηγίες. Εδώ είναι τι πρέπει να κάνετε: Θα χρειαστείτε τα ακόλουθα συστατικά:

Δείτε επίσης

Το καλάθι είναι άδειο