Blog

Chi είναι η δύναμη της ζωής που ρέει

Γράφει η
Σε ένα πάρκο στην Κίνα, ένας ηλικιωμένος άνδρας είναι έτοιμος να αρχίσει μια παράσταση. Οι θεατές στέκονται χαλαρά καθώς βλέπουν τον γκριζομάλλη άνδρα να υπερασπίζεται αβίαστα από μια ομάδα με πολύ νεότερους και πιο ισχυρούς άνδρες,  πετώντας τους γύρω από την πλατεία, όπως τις πάνινες κούκλες. Ο γέρος είναι ο άρχοντας του chi energy και ισχυρίζεται ότι διαθέτει μια αόρατη δύναμη που μπορεί να προβάλει κατά βούληση από το εσωτερικό του σώματός του. Οι προβληματισμένοι θεατές συνεχίζουν να κοιτάζουν επίμονα, καθώς ο μάστερ αντιμετωπίζει τρεις, τέσσερις, έξι άνδρες ακόμα και με τη μία, χωρίς να εμφανίζει την παραμικρή πίεση. Τους παραμερίζει με μια απλή σαρωτική κίνηση από το χέρι του σαν να ήταν προστατευμένος από ένα πεδίο δυνάμεων. Η πράξη φαίνεται υπερφυσική. Ωστόσο, ο μάστερ εξηγεί ότι ο καθένας είναι σε θέση να αξιοποιήσει  αυτήν τη δύναμη.
Τι είναι το τσι; Τσι είναι η δύναμη της ζωής που ρέει μέσα από όλα τα έμβια όντα. Στη συνέχεια, με πολλά ονόματα, όπως: ki, στην Ιαπωνία, Πράνα, στην Ινδία και αναφέρεται ως ηλεκτρομαγνητική ή βιοενέργεια, στα δυτικά. Όλες οι μορφές της κινεζικής ιατρικής από το βελονισμό ως τα βότανα βασίζονται σε αυτήν τη μυστηριώδη ενέργεια. Το Chi ρέει μέσω των οδών που ονομάζονται μεσημβρινοί. Υπάρχουν δώδεκα σημαντικοί μεσημβρινοί στο ανθρώπινο σώμα. Κάθε ένας από αυτούς συνδέεται με ένα συγκεκριμένο σύστημα οργάνων όπως οι πνεύμονες, η καρδιά, τα νεφρά, κλπ Σε έναν υγιή οργανισμό το τσι κυλάει ομαλά, κάνοντας το σώμα ζωντανό και δυνατό. Αν το τσι είναι αδύναμο ή «μπλοκαριστεί», μπορεί να αισθάνεστε κουρασμένοι, να έχετε πόνους  ή ακόμη να είστε συναισθηματικά ταραγμένοι.
 
Η λέξη που χρησιμοποιείται για το chi παράγεται από το κινέζικο «Jing Chi». Το σώμα εξάγει το Jing Chi από τη σεξουαλική ουσία και το μετατρέπει σε κυρίως Shen chi (πνευματικό chi), το οποίο, κατά μία έννοια, είναι το καύσιμο για το πνεύμα και το βοηθά να παραμένει ενεργό. Πιστεύεται ότι το πνεύμα κατοικεί στο ανώτερο Dan Tian (Στο τρίτο μάτι). Όταν το Jing Chi κυκλοφορεί στο ανώτερο Dan Tian, αναζωογονεί το πνεύμα και ενεργοποιεί τα περισσότερα κύτταρα του εγκεφάλου με τη δημιουργική του ενέργεια.
 
Τεχνικές για να εργαστείτε με το chi σας. Υπάρχουν πολλές τεχνικές για να εργαστείτε με το chi. Ίσως η πιο γνωστή είναι ο βελονισμός, τάι-τσι, γιόγκα, διαλογισμός, και τσιγκόνγκ (προφέρεται Chee γκονγκ, qigong). Οι βελονιστές χρησιμοποιούν βελόνες και αρκετές εκατοντάδες σημεία βελονισμού για να διαλύσουν τα μπλοκαρίσματα και να δημιουργήσουν ροή. Άλλες πρακτικές, όπως τσιγκόνγκ περιλαμβάνουν σάρωση με τα χέρια σας μέσα από την ενεργητική αύρα γύρω σας, που με τη σειρά της διεγείρει το chi στους μεσημβρινούς του σώματός καθώς διέρχεται από τα χέρια σας.
 
Άσκηση ανάπτυξης του chi. Μερικές φορές το chi μας γίνεται στάσιμο ή μπλοκάρεται λόγω παραμέλησης, ή από έντονα συναισθήματα, ή τραύματα. Όταν συμβαίνει αυτό, η ζωή γίνεται δύσκολη και άσχημη. Ενδέχεται να αντιμετωπίσετε σωματικές ασθένειες και απώλεια ενέργειας. Τα καλά νέα είναι ότι η ανάπτυξη μιας υγιούς ροής του chi είναι εξαιρετικά εύκολη. Και υπάρχουν εκατοντάδες τρόποι για να το καλλιεργήσετε. Αυτή η απλή άσκηση ονομάζεται Μικροσκοπική τροχιά ( Microcosmic orbit). Αναπνεύστε με το στομάχι σας και σηκώστε τα χέρια σας στο πλάι σας και πάνω από το κεφάλι με τις παλάμες στραμμένες προς τα επάνω. Αυτό εγείρει το τσι μέσα από τον κυβερνητικό μεσημβρινό που αρχίζει γύρω από τον κόκκυγα, τρέχει μέχρι την πλάτη σας κατά μήκος της σπονδυλικής στήλης, πάνω από την κορυφή του κεφαλιού σας, και καταλήγει κοντά στο πάνω χείλος σας. Καθώς εκπνέετε, τα χέρια σας θα σαρώνουν το κάτω από το μπροστινό μέρος του σώματός σας με τις παλάμες προς τα κάτω. Αυτό μετακινεί την ενέργεια μέσα από το κεντρικό κανάλι το οποίο εκτείνεται από το κάτω χείλος σας έως το κάτω σημείο του κορμού μεταξύ των ποδιών σας.  
 
Στάση σώματος, διαλογιστική κατάσταση, μέθοδοι αναπνοής Για την επιτυχία των μεθόδων αυτών χρειάζεται κάποια στάση σώματος,  διαλογιστική κατάσταση, κάποιοι τρόποι αναπνοής Φυσιολογική Καθιστή Στάση: Καθίστε σε μία καρέκλα με την πλάτη ίσια, τα πόδια ανοιχτά να ακουμπάνε στο έδαφος και τον κορμός σε ορθή γωνία με τους μηρούς. Αφήστε τα μάτια και το στόμα σας απαλά κλειστά, την γλώσσα να ακουμπάει στον ουρανίσκο, έχοντας ένα ελαφρό, αβίαστο χαμόγελο Εστιάζοντας το νου: Με αυτή τη μέθοδο ο νους συγκεντρώνεται σε ένα σημείο του σώματος, συνήθως στο κάτω “Ντατιέν”. Όταν συγκεντρώνεται, ο ασκούμενος πρέπει να ξεφορτωθεί όλες τις άλλες σκέψεις, χωρίς όμως υπερβολική προσπάθεια, να παραμείνει ήρεμος και φυσικός, εστιασμένος στο σημείο, χωρίς όμως να είναι και κολλημένος εκεί. Η μέθοδος είναι διαχρονικά γνωστή ως ομφαλοσκοπία και ασκείτο από ησυχαστές που κοιτάζοντας επί πολλές ώρες τον αφαλό τους έπεφταν σ’ έκσταση και είχαν παραισθήσεις. Φυσική αναπνοή: Αυτή είναι η μέθοδος που κάποιος αναπνέει, χωρίς κάποια παρέμβαση ή έλεγχο από το μυαλό. Παρόλο που μπορεί να είναι απαλή και κανονική, έχει το μειονέκτημα ότι δεν είναι πολύ βαθιά ή συμπληρωματική αναπνοή. Σε αυτή τη μέθοδο ο ασκούμενος διευρύνει την κοιλιά προς το έξω κατά την εισπνοή, και την “μαζεύει” προς τα μέσα κατά την εκπνοή. Καθώς η κίνηση της κοιλιάς αναπτύσσεται, ο ασκούμενος επιτυγχάνει προοδευτικά την κοιλιακή αναπνοή.
 
Οι Chi ασκήσεις είναι εξαιρετικά απλές και δεν απαιτείται πολύς χρόνος για να τις εκτελέσετε. Η μόνη πραγματική πρόκληση είναι να βρεθείτε σε πειθαρχία να τις εκτελείτε κάθε μέρα. Ξεκινήστε αργά και να έχετε κατά νου ότι δεν είναι  μάταιη η προσπάθεια, όταν πρόκειται για την οικοδόμηση του chi. Μια μικρή προσπάθεια θα σας πάει πολύ μακριά.
 

Δείτε επίσης

Το καλάθι είναι άδειο