Blog

Επιλεκτική αλαλία,επιλέγω τη σιωπή

Γράφει η
Η επιλεκτική αλαλία αναφέρεται σε παιδιά κυρίως, τα οποία, ενώ μπορούν να εκφραστούν με ευχέρεια μέσα στο σπίτι και ιδιαίτερα με τα άτομα της οικογένειάς τους, αντίθετα παραμένουν σιωπηλά σε άλλες καταστάσεις, κυρίως έξω από το σπίτι και όταν έρχονται σε επαφή με λιγότερο οικεία πρόσωπα.
Η επιλεκτική αλαλία δεν αποτελεί μορφή ντροπής ή ισχυρογνωμοσύνης, αλλά μια ψυχολογική διαταραχή, όπου τα άτομα παρουσιάζονται ανίκανα να εκφραστούν, και συνδέεται σε μεγάλο βαθμό με το φόβο, την κοινωνική ανησυχία και μια υπερβολική ευαισθησία απέναντι στις αντιδράσεις των άλλων.
  • Η επιλεκτική αλαλία αποτελεί συνώνυμο της προαιρετικής αλαλίας, όμως ο πρώτος όρος έχει επικρατήσει στους κόλπους της επιστημονικής κοινότητας.
  • Αποτελεί σπάνια περίπτωση (1 στις 1000 περιπτώσεις παιδιών).
  • Συναντάται κυρίως μεταξύ της ηλικίας 3 ως 5 ετών.
  • Η συχνότητα εμφάνισης του φαινομένου επηρεάζει σε μεγαλύτερο βαθμό τα κορίτσια.
Τα παιδιά που προέρχονται από δίγλωσσο περιβάλλον παρουσιάζονται περισσότερο επιρρεπή στην επιλεκτική αλαλία.Σε αντίθεση με τα άλλα παιδιά, τα παιδιά με επιλεκτική αλαλία συνήθως παρουσιάζουν και άλλα γλωσσικά προβλήματα.Ενώ η πλειοψηφία έχουν τον μέσο όρο ή κάτω του μέσου όρου δείκτη νοημοσύνης, εντούτοις ένα μικρό ποσοστό αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες.
 
Παρέμβαση λογοθεραπευτή
 
Το είδος της παρέμβασης που προσφέρεται από τον λογοθεραπευτή θα διαφέρει ανάλογα με τις ανάγκες του παιδιού και της οικογένειάς του. Η θεραπεία του παιδιού μπορεί να συμπεριλάβει έναν συνδυασμό στρατηγικών και πάλι ανάλογα με τις ατομικές του ανάγκες. Ο λογοθεραπευτής μπορεί να καταρτίσει ένα πρόγραμμα συμπεριφορικής θεραπείας, να επικεντρωθεί σε συγκεκριμένα προβλήματα ομιλίας και γλώσσας και/ή να συνεργαστεί με τους δασκάλους στην τάξη του παιδιού.
 
Ένα πρόγραμμα συμπεριφορικής θεραπείας μπορεί να περιλαμβάνει τα ακόλουθα:
 
  • Εξασθένιση ερεθίσματος: συμμετοχή του παιδιού σε μια χαλαρή κατάσταση με κάποιον που του μιλάει ελεύθερα και στη συνέχεια πολύ ομαλή είσοδο ενός νέου ατόμου μέσα στο δωμάτιο.
  • Διαμόρφωση: χρήση μιας δομημένης προσέγγισης για την ενίσχυση όλων των προσπαθειών από την πλευρά του παιδιού να επικοινωνήσει, (π.χ. χειρονομίες, ψέλλισμα ή ψιθύρισμα), μέχρι να επιτευχθεί λεκτική επικοινωνία.
  • Τεχνική αυτο-προτυποποίησης: Οι βιντεοκασέτες παρέχουν τη δυνατότητα στο παιδί να παρακολουθήσει τον εαυτό του ή τον εαυτό της να εκτελεί την επιθυμητή συμπεριφορά (π.χ. να επικοινωνεί αποτελεσματικά στο σπίτι) για να ενισχυθεί η αυτοπεποίθησή του/της και να μεταφερθεί αυτή η συμπεριφορά στην τάξη ή στο περιβάλλον όπου εμφανίζεται η αλαλία.
 
 
         https://goo.gl/BGkFGD
 

Δείτε επίσης

Το καλάθι είναι άδειο