Blog

Ας αναλύσουμε το κολλαγόνο

Γράφει η
Αν αφαιρέσουμε από το σώμα μας το νερό, το 75% του βάρους που μένει είναι πρωτεΐνες. Από αυτές το 30% είναι κολλαγόνο. Το κολλαγόνο βρίσκεται παντού μέσα στο σώμα. Υπάρχει στην καρδιά, στα αιμοφόρα αγγεία, στο δέρμα, στα ούλα, στους τένοντες, στις αρθρώσεις, στα νύχια, ακόμα και στα μαλλιά. Κι αυτό γιατί ο ρόλος του είναι να λειτουργεί σαν μια κόλλα που κρατά ‘κολλημένο’ το σώμα και δεν το αφήνει να καταρρεύσει (εξ’ ου και το όνομά του).
Βρίσκεται ανάμεσα στα κύτταρα και τα συγκρατεί όπως το τσιμέντο κρατάει τα τούβλα ενός σπιτιού. Το κολλαγόνο, μαζί με μια άλλη πρωτεΐνη, την ελαστίνη χαρίζει ανθεκτικότητα και ελαστικότητα στους ιστούς του σώματος. 
 
Όσο μεγαλώνουμε η δυνατότητα του σώματος να παράγει κολλαγόνο μειώνεται. Μετά την ηλικία των 30 ετών, η παραγωγή κολλαγόνου αρχίζει να πέφτει με ρυθμό 1-1,5% το χρόνο και αυτό έχει συνέπειες. Το δέρμα αρχίζει να σακουλιάζει και να αποκτά ρυτίδες. Έρχεται πιο γρήγορα η μείωση της φυσικής απόδοσης και η κούραση. Κάποιες παθήσεις που εμφανίζονται με την ηλικία, όπως η οστεοαρθρίτιδα, συνδέονται με την απώλεια κολλαγόνου σε συγκεκριμένους ιστούς.
 
Μπορούμε να βοηθήσουμε το σώμα μας να παράγει κολλαγόνο σε ικανοποιητικά επίπεδα με την σωστή διατροφή, πετυχαίνοντας μάλιστα καλύτερα αποτελέσματα από αυτά που υπόσχονται διατροφικά συμπληρώματα κολλαγόνου που κυκλοφορούν στην αγορά. Παραθέτουμε μερικές ουσίες που πρέπει να περιλαμβάνει η διατροφή μας για να βοηθηθεί ο οργανισμός μας στην παραγωγή κολλαγόνου :
 
  • Αμινοξέα
  • Βιταμίνη C
  • Μαγγάνιο
  • Χαλκός
  • Ψευδάργυρος
 
Το καλάθι είναι άδειο