Blog

Η πρωτεΐνη σόγιας «θα μπορούσε να προστατεύσει από την οστεοπόρωση»

Γράφει η

Τρώγοντας μια διατροφή ανατολίτικου στυλ πλούσια σε πρωτεΐνη σόγιας ή τη λήψη συμπληρωμάτων σόγιας, θα μπορούσε να βοηθήσει τις ηλικιωμένες γυναίκες στην οστεοπόρωση.

Οι γυναίκες γίνονται πιο επιρρεπείς στην οστεοπόρωση - μια εξασθένηση των οστών - όταν περνούν στην εμμηνόπαυση, επειδή το σώμα τους παράγει λιγότερα  οιστρογόνα, ορμόνες που προστατεύουν από την απώλεια οστικής μάζας.

Τα οστά γίνονται εύθραυστα και η οστεοπόρωση είναι υπεύθυνη για περίπου 9 εκατομμύρια κατάγματα σε όλο τον κόσμο κάθε χρόνο. Στο Ηνωμένο Βασίλειο υπολογίζεται ότι περίπου 3 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν οστεοπόρωση. Μία στις 2 γυναίκες και 1 στους 5 άνδρες ηλικίας άνω των 50 θα σπάσουν ένα κόκαλο, κυρίως ως αποτέλεσμα της κακής υγείας των οστών.

 

Η πρωτεΐνη σόγιας και οι ισοφλαβόνες

 

Η σόγια και τα τρόφιμα  που περιέχουν χημικές ουσίες που ονομάζονται ισοφλαβόνες που έχουν παρόμοια δομή με τα οιστρογόνα μπήκαν στο στόχαστρο της παρούσας μελέτης, της μελέτης μιας ερευνητικής ομάδα με επικεφαλής το Πανεπιστήμιο του Hull .

 

Έδωσαν σε 200 γυναίκες που ήταν εντός 2 ετών από την έναρξη της εμμηνόπαυσης είτε 30g πρωτεΐνης σόγιας με 66 mg ισοφλαβόνης ή 30g πρωτεΐνης σόγιας μόνη της κάθε μέρα για 6 μήνες. Στη συνέχεια έλεγξαν τις γυναίκες για αλλαγές στην δραστηριότητα των οστών από την εξέταση ορισμένων δεικτών στο αίμα τους.

 

Βραδύτερους ρυθμούς οστικής απώλειας

 

Διαπίστωσαν ότι οι γυναίκες σε δίαιτα σόγιας με ισοφλαβόνες είχαν σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα ενός συγκεκριμένου δείκτη από ό, τι οι γυναίκες σε δίαιτα σκέτης σόγιας και μόνο, γεγονός που υποδηλώνει ότι το ποσοστό της απώλειας οστού επιβραδύνεται και μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης οστεοπόρωσης. Οι γυναίκες που παίρνουν πρωτεΐνες σόγιας με ισοφλαβόνες βρέθηκαν επίσης να έχουν μειωμένους δείκτες για τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου από εκείνες που έλαβαν σόγια και μόνο, αναφέρουν οι ερευνητές.

 

Ο Thozhukat Sathyapalan, ο οποίος ηγήθηκε της μελέτης, λέει σε μια δήλωση: «Βρήκαμε ότι η πρωτεΐνη σόγιας και οι ισοφλαβόνες είναι μια ασφαλής και αποτελεσματική επιλογή για τη βελτίωση της υγείας των οστών σε γυναίκες κατά τη διάρκεια της πρόωρης εμμηνόπαυσης Οι δράση της σόγιας φαίνεται να μιμείται εκείνη των συμβατικών φαρμάκων οστεοπόρωσης..

 

«Τα 66 mg ισοφλαβονών που χρησιμοποιούμε στην παρούσα μελέτη είναι ισοδύναμα με την κατανάλωση μιας ανατολίτικης διατροφής, η οποία είναι πλούσια σε τρόφιμα σόγιας. Αντίθετα, έχουμε μόνο περίπου 2-16 mg ισοφλαβόνης στη μέση δυτική διατροφή.

 

"Αν προσθέσουν οι γυναίκες στην διατροφή τους τρόφιμα με ισοφλαβόνες θα μπορούσε να μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των γυναικών που διαγιγνώσκονται με οστεοπόρωση."

 

Τα ευρήματα, που παρουσιάστηκαν στο Ετήσιο συνέδριο Ενδοκρινολογίας στο Εδιμβούργο, θα πρέπει να θεωρούνται προκαταρκτικά.

 

Οι ερευνητές λένε ότι τώρα θέλουν να διερευνήσουν τις μακροπρόθεσμες συνέπειες για την υγεία από τη χρήση συμπληρωμάτων πρωτεΐνης σόγιας και ισοφλαβόνες, και κατά πόσον αυτό μπορεί να έχει και άλλα οφέλη για την υγεία.

 

Πηγή:https://goo.gl/vvFTn6

Δείτε επίσης

Το καλάθι είναι άδειο