Blog

Η διατροφική αξία του λάχανου

Γράφει η
Λάχανο (Brassica oleracea), Μπράσικα ή λαχανευτική οίκ. Σταυρανθών (Cruciferae).
Είναι από τα πιο διαδεδομένα λαχανικά και συνηθίζεται να το έχουμε σχεδόν καθημερινά στο χειμωνιάτικο τραπέζι μας. Κι αυτό γιατί αποτελεί σίγουρη και πολύ αποδοτική επένδυση για πιο υγιεινή διατροφή. Άλλωστε, από τα αρχαία χρόνια το λάχανο θεωρούνταν ότι είχε θεραπευτικές ιδιότητες. Εκείνος που ανακάλυψε πρώτος τις θεραπευτικές ιδιότητές του ήταν ο Ρωμαίος ρήτορας Κάτο ο πρεσβύτερος, ο οποίος πρότεινε για τη θεραπεία πληγών του μαστού των γυναικών την επάλειψη με τριμμένα φύλλα λάχανου. Είτε ωμό είτε βρασμένο, αποτελεί βασικό υλικό για γευστικές σαλάτες, ενώ είναι η βάση για τους μοναδικούς πατροπαράδοτους λαχανοντολμάδες. Επίσης, γίνεται σούπα αλλά και τουρσί.
Ο Διοσκουρίδης λόγω των αντιφλεγμονωδών και αντιβακτηριακών ιδιοτήτων του το χρησιμοποιεί ως φάρμακο για τα προβλήματα του πεπτικού καθώς και σε δερματολογικά προβλήματα. 
Διατροφική αξία
Σε οποιαδήποτε ποικιλία και αν ανήκει (άσπρο, κόκκινο κ.λπ.), είτε είναι ωμό, είτε βρασμένο, είναι ιδιαίτερα πολύτιμο για την υγεία μας, αφού περιέχει:
  • Βιταμίνη Α  
  • Βιταμίνη C  
  • Φολικό οξύ  
  • Φώσφορο 
  • Θείο  
  • Κάλιο 
  • Νάτριο 
  • Μαγνήσιο  
  • Μαγγάνιο  
Είναι καλύτερα να το μαγειρεύετε στον ατμό ή να περιορίζετε το χρόνο βρασμού, ώστε να μη χάνεται μεγάλο ποσοστό των ευεργετικών και θρεπτικών ουσιών του.
Μην το αφήνετε να παραβράσει, γιατί περιέχει θείο, που βγάζει τη χαρακτηριστική έντονη και δυσάρεστη μυρωδιά.
Όταν αγοράζετε λάχανο, να προσέχετε να είναι βαρύ και τα φύλλα του σφιχτά, φρέσκα και τραγανά.
Πριν το μαγειρέψετε καλό είναι να το ξεπλένετε με νερό και ξίδι, για να εξοντωθούν οι διάφοροι μικροοργανισμοί.
 
Το καλάθι είναι άδειο