Tips

Ήλιος και Βιταμίνη D

Η βιταμίνη D δεν αρκείται απλώς στο να στηρίξει την υγεία των οστών. Αυτή η ορμόνη (ναι, είναι στην πραγματικότητα μια ορμόνη!) είναι ζωτικής σημασίας για την ενεργοποίηση της μετατροπής της τρυπτοφάνης σε σεροτονίνη. Ανεπαρκή επίπεδα βιταμίνης D θα μπορούσαν να συνδέονται με τα συμπτώματα της κατάθλιψης. Λίγες τροφές είναι πλούσιες σε βιταμίνη D, με τα λιπαρά ψάρια να είναι στην κορυφή της λίστας, αλλά με καλύτερη πηγή την ηλιοφάνεια. Για να μπορέσει να παραχθεί η βιταμίνη D πρέπει το δέρμα να εκτεθεί στον ήλιο για τουλάχιστον 10-15 λεπτά χωρίς αντηλιακό και τις ώρες που η ακτινοβολία είναι κάθετη, 10 πμ - 3μμ. Τις ημέρες με συννεφιά, τον χειμώνα και σε βόρεια κλίματα η παραγωγή βιταμίνης D είναι ιδιαίτερα μειωμένη. Επίσης τα άτομα με σκούρα δέρματα παράγουν λιγότερη βιταμίνη D σε σχέση με τα άτομα με λιγότερη μελανίνη.

Το καλάθι είναι άδειο