Blog

Ο εγκέφαλός μας δεν είναι άφθαρτος

Γράφει η
Ο εγκέφαλος είναι η ψυχή του νευρικού μας συστήματος. Ελέγχει όλες τις κινήσεις, συνειδητές και μη. Από τον χτύπο της καρδιάς, την χώνεψη και τον ύπνο, μέχρι τις κινήσεις του σώματός μας. Επίσης ελέγχει όλες μας τις πνευματικές μας δραστηριότητες, την σκέψη, την φαντασία, την δημιουργικότητα και την προσωπικότητά μας.
Παρόλα αυτά ο εγκέφαλος, όσο αποτελεσματικός και αν φαίνεται, δεν είναι άφθαρτος, δεν παραμένει στην ίδια κατάσταση για πάντα. Όπως και κάθε μέρος του σώματός μας, έτσι και ο εγκέφαλός θα νιώσει τα σημάδια του χρόνου. Ο τρόπος ζωής αλλά και άλλοι εξωτερικοί παράγοντες επηρεάζουν την κατάσταση του εγκεφάλου μας. Όσο γερνάμε, ο εγκέφαλος γίνεται πιο αργός όσον αφορά τις λειτουργίες του. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε εμείς για να βοηθήσουμε τον εγκέφαλό μας στην μάχη με το χρόνο έτσι ώστε να παραμείνει σε καλή κατάσταση, είναι να ακολουθήσουμε μερικές απλές συμβουλές:
 
Υιοθετήστε ένα υγιεινό τρόπο ζωής
 
Ο εγκέφαλος είναι μέρος του σώματός μας, και μάλιστα το σημαντικότερο κομμάτι του οργανισμού μας. Ας μην ξεχνάμε λοιπόν, ότι όλα τα όργανα στο σώμα μας είναι φτιαγμένα για να δουλεύουν αρμονικά μεταξύ τους. Για να βρίσκεται σε καλή κατάσταση ο εγκέφαλός μας, θα πρέπει και τα άλλα όργανα να βρίσκονται σε καλή κατάσταση. Ζήστε υγιεινά, μην επιβαρύνετε τον οργανισμό σας με βλαβερές συνήθειες. Αν πίνετε αλκοόλ, ο εγκέφαλός σας δεν θα φτάσει την μέγιστή του απόδοση, καθώς το αλκοόλ καταστρέφει τα εγκεφαλικά κύτταρα.
 
Σωστή διατροφή και γυμναστική
 
Αν τρώτε σωστά και υγιεινά, ο εγκέφαλός σας θα το εκτιμήσει ιδιαίτερα. Όσον αφορά την διατροφή, συνήθως μας απασχολούν μόνο τα κιλά μας και η εξωτερική μας εμφάνιση. Αυτό είναι λάθος. Η σωστή και η ισορροπημένη διατροφή βοηθάει όχι μόνο την εξωτερική μας εμφάνιση, αλλά και όλο τον οργανισμό μας εσωτερικά. Το ίδιο ισχύει και για την γυμναστική. Η άσκηση βοηθάει στην καλύτερη οξυγόνωση του εγκεφάλου και κατά  συνέπεια στην καλύτερη λειτουργία του.
 
Εκτονώστε το άγχος
 
Μην αφήνετε το άγχος να συσσωρεύεται. Η ψυχική υγεία είναι σημαντικότατη για ένα κοφτερό μυαλό. Αποδράστε από τα άγχη της καθημερινότητας και κάντε κάτι που θα σας αναζωογονήσει. Ο εγκέφαλός σας δεν αγαπάει το άγχος.
 
Προπονήστε τον εγκέφαλό σας
 
Κλείστε την τηλεόραση (δεν θεωρείται άδικα χαζοκούτι) και κάντε κάτι δημιουργικό. Βάλτε τον εγκέφαλό σας σε λειτουργία, διαβάστε βιβλία. Η πνευματική άσκηση για ένα κοφτερό μυαλό είναι τόσο σημαντική όσο η σωματική άσκηση για τους αθλητές.
 
Ξεκουραστείτε!
 
Μπορείτε να τρώτε σωστά, να γυμνάζεστε, να μην αγχώνεστε και να διαβάζετε βιβλία, αλλά το πιο σημαντικό είναι στο τέλος της ημέρας να κοιμηθείτε σωστά. 6 με 8 ώρες ύπνου είναι απαραίτητες. Ο σωστός ύπνος θα πρέπει να είναι η βάση στην οποία θα πατήσετε για να έχετε ένα "κοφτερό μυαλό".
 

Δείτε επίσης

Το καλάθι είναι άδειο