Blog

Ντοπαμίνη μια ουσία που πρέπει να είναι αυξημένη

Γράφει η
Οργανώσου, αθλήσου, φάε καλά. Αστείες, χρήσιμες και πρακτικές συμβουλές για να ενισχύσετε τα επίπεδα της ντοπαμίνης στον εγκέφαλό σας και να νιώσετε αμέσως καλύτερα.
Η ντοπαμίνη είναι μια οργανική ουσία που ανήκει στην οικογένεια των κατεχολαμινών. Στον εγκέφαλο δρα ως νευροδιαβιβαστής, μια ουσία που χρησιμοποιείται από τα νευρικά κύτταρα για να επικοινωνούν μεταξύ τους και να μεταφέρουν από μια περιοχή του εγκεφάλου στην άλλη συναισθήματα απόλαυσης και καλής διάθεσης. Στην πραγματικότητα αυτά είναι και τα συναισθήματα που την ενεργοποιούν, οπότε μιλάμε για συγκοινωνούντα δοχεία -η ντοπαμίνη ενεργοποιεί αυτά τα συναισθήματα και τα συναισθήματα αυτά, μεταξύ άλλων- την ενισχύουν. Ελέγχει τα κέντρα του εγκεφάλου που σχετίζονται με την απόλαυση και τη διάθεση για δράση και βοηθά στην συγκέντρωση. 
Αυτοί είναι κάποιοι απλοί και φυσικοί τρόποι για να ενισχύσετε τα επίπεδα της ντοπαμίνης στον εγκέφαλό σας. 
 
1. Μείνετε μακριά από κάθε είδους εθισμό. Ναρκωτικά, αλκοόλ, τσιγάρο, ζάχαρη ή συνήθειες όπως η υπερκατανάλωση ενισχύουν παροδικά τα επίπεδα ντοπαμίνης αλλά μακροπρόθεσμα τη βλάπτουν καθώς ο εγκέφαλος αδυνατεί τελικά να την παράξει χωρίς τα συγκεκριμένα ερεθίσματα.   
 
2. Οργανώστε τη ζωή σας. Φτιάξτε λίστες με όλες τις εκκρεμότητες που σας απασχολούν. Όσο τις φέρνετε σε πέρας θα νιώθετε να φεύγει το άγχος και η ανησυχία και θα νιώθετε όλο και πιο ήρεμοι και καλοδιάθετοι. Η δράση είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να ενισχύσετε φυσικά την πολυπόθητη ουσία. 
 
3. Η άσκηση, ήπια ή πιο έντονη, δεν μας βοηθά απλώς να διατηρούμε τη σιλουέτα μας. Ενισχύει επίσης φυσικά τα επίπεδα της ντοπαμίνης στον εγκέφαλό μας, σε συνδυασμό με τις ενδορφίνες και τα επίπεδα σεροτονίνης, ουσίες που επίσης συντελούν στην καλή διάθεση και ευεξία. 
 
4. Ακούστε δυνατά την αγαπημένη σας μουσική. Σύμφωνα με έρευνες του Πανεπιστημίου MacGill στο Μόντρεαλ όταν οι εθελοντές της έρευνας άκουγαν τη μουσική που τους άρεσε τα επίπεδα της ντοπαμίνης στον εγκέφαλό τους αυξάνονταν κατά 9%.
 
5. Βάλτε στην καθημερινή σας διατροφή κάποιες από τις ακόλουθες τροφές που ενισχύουν φυσικά την ντοπαμίνη (αλλά μην το παρακάνετε). Κάποιες από αυτές τις τροφές είναι τα αμύγδαλα, οι μπανάνες, η σοκολάτα, ο καφές, το αβοκάντο και το πράσινο τσάι. 
 
Μια ουσία με…ουσία λοιπόν είναι η ντοπαμίνη! Ας της δώσουμε τη σημασία που πρέπει και ας νιώσουμε αμέσως καλύτερα!
 
Το καλάθι είναι άδειο