Blog

Ψυχική και σωματική κόπωση και πως τις αντιμετωπίζουμε

Γράφει η

Η Δίαιτα και η διατροφή συμβάλουν στη βελτίωση της σωματικής και ψυχικής κόπωσης

Η διατροφή είναι ένα από τα πιο σημαντικά όπλα στην περίπτωση που υπάρχει ένα πρόβλημα κόπωσης. Κάντε μικρές αλλαγές στη διατροφή σας για να ανακουφιστείτε από το στρες και την κούραση.Κάθε θρεπτικό συστατικό παίζει έναν διαφορετικό ρόλο στην αντιμετώπιση της κούρασης. Οι Υδατάνθρακες, για παράδειγμα, είναι πολύ χρήσιμοι για την καταπολέμηση του στρες. Σύμφωνα με ορισμένες μελέτες, η πρόσληψη υδατανθράκων επιτρέπει την άνοδο σεροτονίνης. Ο εγκέφαλος χρησιμοποιεί ραγδαία τα αποθέματα της σεροτονίνης, της χημικής ουσίας που συνδέεται με τα συναισθήματα ηρεμίας και γαλήνης, όταν βρίσκεστε σε κατάσταση στρες. Ο συνδυασμός της πρόσληψης υδατανθράκων,όπως σιταριού, μαζί με άπαχη πρωτεΐνη, όπως κοτόπουλο, συμβάλλει στην αύξηση του βαθμού της ηρεμίας και διευκολύνει τον ύπνο.

Ο βιταμίνες και συγκεκριμένα η προσφορά της ομάδας Β ,με τον ίδιο τρόπο αποτελούν μια μεγάλη βοήθεια. Αυτές δρουν με ένα διπλό αποτέλεσμα:  μειώνουν το επίπεδο του στρες και αυξάνουν την ενέργεια. Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β έχουν αυτήν την ικανότητα, χάρη στην βοήθεια παραγωγής της ντοπαμίνης, η οποία παράγεται από τον εγκέφαλο και προωθεί τη χαλάρωση. Τέλος, οι βιταμίνες Β παίζουν δραστικό ρόλο στη διαχείριση της κόπωσης, δεδομένου ότι ρυθμίζουν την απόδοση πολλών λειτουργιών του σώματος, συμπεριλαμβανομένου του μεταβολισμού της γλυκόζης. Τα τρόφιμα που καταναλώνει κάποιος παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην ψυχική και σωματική του υγεία. Ένα μόνο γεύμα με υψηλά λιπαρά τείνει να αυξήσει τα επίπεδα του στρες. Κι αυτό γιατί το λίπος οδηγεί στην  αύξηση της πίεση του αίματος και του καρδιακού ρυθμού. Η κόπωση προκαλείται με τον ίδιο τρόπο από την πρόσληψη καφεΐνης, η οποία είναι γνωστό ότι προάγει μια κατάσταση υπερενέργειας. Η καφεΐνη οδηγεί στην παραγωγή της κορτιζόλης στο σώμα, η οποία ως γνωστόν είναι η ορμόνη του στρες.

Η άσκηση είναι μια εξαιρετική λύση για να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα της κόπωσης.

Η διεξαγωγή αθλητικών δραστηριοτήτων είναι χρήσιμη όχι μόνο για να επιλύσετε τα προβλήματα κόπωσης αλλά και για να εξασφαλίσετε πολλαπλά οφέλη για τη γενική κατάσταση της υγείας σας. Κάνοντας αυτό το είδος της θεραπείας μπορείτε να μειώσετε το επίπεδο της κόπωσης έως 65%.

Επίσης η χαλάρωση και ο ύπνος αποτελούν μια καθοριστική βοήθεια στην ψυχική και σωματική κόπωση.

Όσον αφορά τον ύπνο,πρέπει να κοιμάστε τουλάχιστον 8 ώρες κάθε βράδυ. Τέλος, μεγάλη βοήθεια προσφέρουν τα μικρά διαλείμματα μεταξύ των δραστηριοτήτων σας. Τα περιοδικά διαλείμματα που κυμαίνονται από 5 έως 10 λεπτά, βοηθούν στο να αναζωογονήσετε το μυαλό σας, ειδικά σε περιπτώσεις όπου η διεξαγωγή των δραστηριοτήτων σας απαιτούν υψηλό βαθμό συγκέντρωσης .

 

Πηγή:https://goo.gl/YkQcdw

Δείτε επίσης

Το καλάθι είναι άδειο