Blog

Ο καταναλωτισμός είναι εχθρός της γονιμότητας

Γράφει η

Ένα νέο αυτοκίνητο είναι καλύτερο από ένα δεύτερο παιδί. Αυτός είναι ο λόγος που πολλά νέα "Δυτικά" ζευγάρια δεν έχουν περισσότερα από ένα μωρό. 

Έρευνα από το Πανεπιστήμιο Emory στην Ατλάντα, αποκαλύπτει ότι μία από τις αιτίες των πολύ χαμηλών ποσοστών γονιμότητας στις ανεπτυγμένες χώρες είναι ο κοινωνικός ανταγωνισμός και η ανάγκη να αγοράζουμε αγαθά που συμβολίζουν μια υψηλότερη κοινωνική θέση, π.χ. από το τελευταίο μοντέλο smartphone ως ένα νέο αυτοκίνητο. Ο ανταγωνισμός για την κοινωνική θέση μπορεί να αποτελέσει σημαντική κινητήρια δύναμη της μείωσης της γονιμότητας στο σύγχρονο κόσμο. Οι περιοχές αυτές που βλέπουμε τις μεγαλύτερες μειώσεις στη γονιμότητα είναι περιοχές με σύγχρονες αγορές εργασίας που έχουν έντονο ανταγωνισμό για τις θέσεις εργασίας και μια συντριπτική ποικιλία των διαθέσιμων καταναλωτικών αγαθών που σηματοδοτεί την ευημερία και την κοινωνική θέση.

Η μελέτη αναδεικνύει πόσα ζευγάρια σταματούν μετά το πρώτο τους παιδί, επειδή ικανοποίησαν τα "γονικά" τους ένστικτα και προτιμούν να διαθέσουν τους επιπλέον πόρους τους για να διεκδικήσουν μία καλύτερη θέση στην κοινωνία. Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι το γεγονός ότι σε πολλές χώρες αυξάνεται όλο και περισσότερο η ανισότητα, ο ανταγωνισμός θα γίνεται πιο έντονος και αυτό αποτελεί ένα ακόμη αντικίνητρο για την γέννηση περισσότερων του ενός παιδιού σε μία οικογένεια.

Δείτε επίσης

Το καλάθι είναι άδειο