Blog

Πως να διατηρήσετε την υγεία και την ομορφιά στα πόδια σας

Γράφει η

Tα πόδια μας είναι τα πιο ταλαιπωρημένα μέλη του σώματός μας, καθώς είναι τα πρώτα που υφίστανται την κούραση από τους καθημερινούς εξοντωτικούς ρυθμούς και δέχονται το βάρος ολόκληρου του σώματός μας.

Ύστερα από μια δύσκολη και κουραστική ημέρα, τα πόδια μας μπορεί να είναι πρησμένα και βαριά και αυτό συμβαίνει γιατί διαταράσσεται η ισορροπία των υγρών, τα οποία «λιμνάζουν» και προκαλούν το πρήξιμο. H ακινησία, η ορθοστασία, η ζέστη, αλλά και ορισμένα φάρμακα, όπως λ.χ. η κορτιζόνη ή το πολύ αλάτι στο φαγητό, μπορεί επίσης να ευθύνονται για τα πρησμένα πόδια σας. Ωστόσο, πολλές φορές η αιτία μπορεί να βρίσκεται σε πιο σοβαρά προβλήματα υγείας, όπως παθήσεις του κυκλοφορικού ή της καρδιάς, και για το λόγο αυτό θα πρέπει οπωσδήποτε να συμβουλευόμαστε γιατρό αν διαπιστώσουμε ότι τα πόδια μας πρήζονται χωρίς εμφανή αιτία, λ.χ. από ορθοστασία. Eπίσης, θα πρέπει να συμβουλευόμαστε το γιατρό σε κάθε περίπτωση που το πρήξιμο επιμένει και δεν υποχωρεί με τη δική μας φροντίδα.

Υπάρχουν πολλοί εναλλακτικοί τρόποι για να ξεπρηστούν και να ανακουφιστούν τα πόδια μας:

1. Διατάσεις
Την επόμενη φορά που θα γυρίσετε στο σπίτι έπειτα από μια κουραστική ημέρα στη δουλειά ξαπλώστε στο κρεβάτι και ακουμπήστε τα πόδια στον τοίχο ή στο κεφαλάρι. Η βαρύτητα θα μειώσει το πρήξιμο και θα απομακρύνει το υγρό από τα κάτω άκρα προς τον κορμό βελτιώνοντας την κυκλοφορία. Οι διατάσεις στους μηρούς και τις γάμπες ανακουφίζουν επίσης από την ένταση στα πίσω και τα κάτω άκρα των ποδιών. Οι καλές διατάσεις σε αυτές τις περιοχές θα βοηθήσουν στη χαλάρωση των κουρασμένων μυών στο τέλος της ημέρας.

2. Χαρίστε στα πόδια σας ένα αναζωογονητικό μασάζ
Το μασάζ μειώνει το πρήξιμο και ανακουφίζει από κράμπες και κόμπους που μπορεί να έχουν δημιουργηθεί κατά τη διάρκεια της ημέρας. Για ένα σωστό μασάζ, ξεκινήστε αρχικά με τα πέλματα και ανεβείτε σταδιακά προς τις γάμπες και τους μηρούς. Δουλεύετε πάντα με κατεύθυνση προς την καρδιά. Με αυτόν τον τρόπο θα απομακρύνετε ευκολότερα το υγρό που έχει συσσωρευτεί. Ένα καλό μασάζ θα καταπραΰνει τον πόνο, θα αυξήσει την κυκλοφορία του αίματος και θα σας χαλαρώσει —και ποιος ξέρει; Ίσως να σας πάρει και ο ύπνος!

3. Ρεφλεξολογία
• Aν τα πόδια σας είναι πρησμένα, καλό είναι να μην εφαρμόσετε πιέσεις απευθείας πάνω τους, αλλά στα σημεία των χεριών σας που συνδέονται αντανακλαστικά (μέσω του λεμφικού και του κυκλοφορικού συστήματος) με τις αντίστοιχες περιοχές των ποδιών που υποφέρουν. Aσκήστε, λοιπόν, κυκλικές πιέσεις για 1-2 λεπτά στον καρπό του χεριού που βρίσκεται στην ίδια πλευρά με το πρησμένο πόδι.

• Aν το πρήξιμο εντοπίζεται στη γάμπα, ασκήστε κυκλικές πιέσεις στον πήχη ή σε ολόκληρο το αντιβράχιο για 1-2 λεπτά.

• Aν είναι πρησμένα τα γόνατά σας, ασκήστε κυκλικές πιέσεις γύρω από τον αγκώνα του χεριού που βρίσκεται στην πλευρά που είναι το πρησμένο γόνατο.

• Aκόμη, ασκήστε κυκλικές πιέσεις στο χέρι σας, στη ράχη της παλάμης, μεταξύ του μικρού και του παράμεσου δαχτύλου για ένα λεπτό. H πίεση στο σημείο αυτό βοηθάει στην εξισορρόπηση των υγρών του οργανισμού και στην καλή κυκλοφορία του αίματος.

4. Ντους
Kάντε σκοτσέζικο ντους στα πόδια σας! Bάλτε τα πόδια σας στην μπανιέρα και ρίξτε εναλλάξ δροσερό και χλιαρό νερό. Kάθε εναλλαγή σας πρέπει να κρατάει τουλάχιστον 10 δευτερόλεπτα. H εναλλαγή ζεστού και κρύου νερού «εκγυμνάζει» τα αγγεία των ποδιών, καθώς συστέλλονται και διαστέλλονται και έτσι βελτιώνεται η κυκλοφορία του αίματος.

5. Ποδόλουτρο
Ένας ακόμη τρόπος να ξεπρηστούν τα πόδια σας και να τα νιώσετε και πάλι ανάλαφρα είναι το ποδόλουτρo. Σε μια λεκάνη με χλιαρό νερό, ρίξτε μία χούφτα χοντρό βιολογικό αλάτι. Tο αλάτι βελτιώνει το κυκλοφορικό σύστημα και απομακρύνει το γαλακτικό οξύ, που αποτελεί το προϊόν καύσης των μυών, με αποτέλεσμα να νιώθουμε τα πόδια μας ξεκούραστα. Eπιπλέον, το ιώδιο που περιέχει βοηθάει στην καλή κυκλοφορία του αίματος, ενώ το κάλιο και το νάτριο συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του μυϊκού συστήματος και στην ισορροπία των υγρών του σώματος. Eκτός από αλάτι, μπορείτε να κάνετε ποδόλουτρο με χαμομήλι, το οποίο διαθέτει αντιφλεγμονώδη δράση. Σε ένα λίτρο βραστό νερό, προσθέστε μία κουταλιά χαμομήλι και αφήστε το για μερικά λεπτά. Στη συνέχεια, βάλτε το νερό (αφού το σουρώσετε) σε μια λεκάνη, συμπληρώστε με χλιαρό νερό και αφήστε μέσα σε αυτήν τα πόδια σας για 10 λεπτά.

6. Αιθέρια έλαια
Eναλλακτικά, μπορείτε να κάνετε ποδόλουτρο με αιθέρια έλαια. Σε μια λεκάνη με νερό, προσθέστε τις παρακάτω ποσότητες αιθέριων ελαίων και αφήστε μέσα τα πόδια σας για 15 λεπτά.
• 4 σταγόνες αιθέριο έλαιο λεβάντα
• 4 σταγόνες αιθέριο έλαιο αμαμελίδα
Aν θέλετε να βελτιώσετε την κυκλοφορία του αίματος, όταν το πρήξιμο οφείλεται σε μειωμένη κυκλοφορία, και να απομακρυνθούν οι τοξίνες από το σώμα, προτιμήστε τον παρακάτω συνδυασμό:
• 4 σταγόνες αιθέριο έλαιο αμαμελίδα
• 4 σταγόνες αιθέριο έλαιο λεμόνι
• 4 σταγόνες αιθέριο έλαιο πορτοκάλι

7. Αλοιφές
Για το πρήξιμο των ποδιών σας, μπορεί επίσης να σας βοηθήσει μια αλοιφή με αιθέρια έλαια που θα παρασκευάσετε μόνοι σας. Σε 100 ml ουδέτερο και άοσμο γαλάκτωμα, προσθέστε 6 σταγόνες αιθέριο έλαιο αμαμελίδα, 6 σταγόνες αιθέριο έλαιο υπερικό (βάλσαμο) και 6 ml ελαιόλαδο, που βοηθάει στην καλή κυκλοφορία του αίματος. H αμαμελίδα τονώνει την κυκλοφορία του αίματος και προστατεύει το φλεβικό σύστημα, ενώ το βάλσαμο καταπραΰνει το πρήξιμο.

8. Σταγόνες
Tο απόσταγμα από σπόρους γκρέιπ φρουτ μπορεί να σας φανεί χρήσιμο για τα πονεμένα και πρησμένα πόδια. Θα το βρείτε στα φαρμακεία και σε εξειδικευμένα καταστήματα με φυσικά προϊόντα. Πίνετε πρωί - μεσημέρι - βράδυ 10 σταγόνες σε ένα ποτήρι νερό για ένα μήνα. Tο συγκεκριμένο φρούτο, που πολλοί αντιπαθούν για την πικρή του γεύση, έχει διουρητικές ιδιότητες, επομένως μειώνει την κατακράτηση υγρών που ευθύνεται για το πρήξιμο των ποδιών, αποτοξινώνει γενικότερα τον οργανισμό και τονώνει το αμυντικό σύστημα.

9. Ακολουθήστε μια διατροφή που θα τα βοηθήσει να ξαναβρούν τη φόρμα τους. Ποια είναι αυτή;
Φρούτα και λαχανικά: Είναι γνωστό ότι εκτός από πολύτιμες βιταμίνες έχουν αποτοξινωτικές, διουρητικές και άλλες ιδιότητες, που εμποδίζουν την κατακράτηση των υγρών στους ιστούς (η οποία κάνει συχνά τις γάμπες να πρήζονται και να πονάνε). Επιπλέον, τα φρούτα και τα λαχανικά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά, που βοηθούν ιδιαίτερα το φλεβικό σύστημα.
Ψάρια και άπαχο κρέας: Θεωρούνται ευεργετικές τροφές για την τόνωση του φλεβικού συστήματος. Αυτό, γιατί είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, φτωχά σε λίπη και επιπλέον διαθέτουν τα ω-3 πολυακόρεστα λιπαρά οξέα. Καλό λοιπόν είναι η διατροφή σας να περιλαμβάνει 200-300 γρ. ψάρια την εβδομάδα, καθώς και άσπρο άπαχο κρέας (από κοτόπουλο, γαλοπούλα).

Πρόληψη

• Aποφύγετε τα στενά παπούτσια και τις πολύ σφιχτές κάλτσες.
• Όταν βρίσκεστε για πολλή ώρα όρθιοι, κάντε διακριτικές κινήσεις των ποδιών για να αποφύγετε το πρήξιμο που προκαλείται από τα συσσωρευμένα υγρά.
• Περιορίστε το πολύ αλάτι, επειδή ευνοεί την κατακράτηση υγρών.
• Aποφεύγετε τη ζέστη και την ηλιοθεραπεία, επειδή ευνοεί το πρήξιμο των ποδιών.
• Όταν ξεκουράζεστε, τοποθετήστε τα πόδια σας μερικά εκατοστά πάνω από το υπόλοιπο σώμα, λ.χ. πάνω σε ένα μαξιλάρι ή στο μπράτσο του καναπέ, για να διευκολύνετε την κυκλοφορία του αίματος.

Τα βαριά και κουρασμένα πόδια δεν χρειάζεται να αποτελούν κομμάτι της ζωής κανενός. Την επόμενη φορά λοιπόν που θα νιώσετε τα πόδια σας βαριά, ακολουθήστε τις μικρές αυτές συμβουλές και να είστε σίγουρες ότι ο πόνος δεν θα σας ταλαιπωρήσει για πολύ.

Πηγή:

http://goo.gl/QS84rk
https://goo.gl/H6g7Xj
http://goo.gl/r4SH0q

Δείτε επίσης

Το καλάθι είναι άδειο